Volgende onderdeel, de plaat voor de laad inlet. Komt op dezelfde plaats waar de vuldop voor de benzinetank zat.

Moest hiervoor alleen de maten hebben van de kap en is vrij lastig aangezien de lijnen niet recht lopen maar een beetje rond. Kwam op het idee om gewoon papier erop te plakken en met potlood de lijnen te vinden, best goed gelukt.

Daarna kon ik dus tijdens het tekenen makkelijk alles meten zonder de hele kap mee te nemen.

Hier weer de tekening.

Ook weer een papieren model ervan gemaakt en past allemaal perfect, geen aanpassingen nodig.

De laad inlet heb ik nieuw, dit is een mode 3 type 2 (IEC 62196). Is nu de standaard overal in Europa voor alle elektrische voertuigen. Had vorig jaar ofzo al een CEE inlet gekocht maar inmiddels kom je daarmee niet meer door de keuring van de RDW. Dus ik had helaas geen keus en moest deze kopen. Maar ben er toch wel blij mee nu, is veel steviger, veiliger en ook waterdicht.

Ook nog een nieuwe analoge toerenteller gekocht voor een goedkoop prijsje. Maar helaas, ook met deze lukt het niet. Was er toch echt zeker van dat het met deze wel zou lukken aangezien deze normaal op een dynamo aangesloten wordt en dus ook gewoon een pulse signaal krijgt. Maar hij doet niets met het pulse signaal dat de controller door doet geven.

Iemand hier met verstand van toerentellers?

Ik snap niet echt waarom het niet werkt.