JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 20 mei 2014 16:12

:think: :think: ik wil je niet opjagen Rob maar de tijd begint te dringen.zomer komt eraan :D :D :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 20 mei 2014 16:35

Maak je maar niet druk hoor, hij komt wel af voor de zomer van 2015. :lol: :lol:

Nee ik denk dat het nog altijd wel gaat lukken deze zomer. Ik verwacht dat ik volgende maand alles kan laten spuiten en dan kan ik eindelijk alle kabels enzo gaan aansluiten.

Op het moment is het zoiezo nog net even belangrijker om werk te vinden, na bijna 4 maanden nog steeds niet gelukt. :think: Moet nu helaas steeds veel tijd steken in het solliciteren. :evil:

Hier nog even de nieuwe versie voor de tellerplaat. :mrgreen: De Striker teller en die 3 schakelaars erboven komen gewoon iets hoger te zitten en de alarmlichtschakelaar eronder. En wat kleine aanpassingen voor het frezen wat makkelijker te maken. Bedoeling is dat de plaat op die rode lijn zo'n 20 graden wordt gebogen, heb dan toch net wat beter zicht erop.

Afbeelding
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 20 mei 2014 17:59

is je geraden dat hij af is tegen dat ik over kom.ergens in september kom ik zoiezo naar Nederland :twisted: en dit om jou jla te zien :!: ik weet niet of er terug een Chaam-meeting komt of niet.in ieder geval indien Chaam niet doorgaat dit jaar kom ik toch even naar mijn nederlandse vrienden om samen een rondritje te doen en dan MOET jij mee ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 20 mei 2014 18:02

Dan word er gewoon een meeting hier gehouden, maar een meeting word er denk ik rond die tijd ergens gehouden. :twisted: :twisted: :twisted:
Plain simple.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 22 mei 2014 17:57

Volgende onderdeel, de plaat voor de laad inlet. Komt op dezelfde plaats waar de vuldop voor de benzinetank zat. :mrgreen: Moest hiervoor alleen de maten hebben van de kap en is vrij lastig aangezien de lijnen niet recht lopen maar een beetje rond. Kwam op het idee om gewoon papier erop te plakken en met potlood de lijnen te vinden, best goed gelukt. :)

Afbeelding

Daarna kon ik dus tijdens het tekenen makkelijk alles meten zonder de hele kap mee te nemen. ;) Hier weer de tekening.

Afbeelding

Ook weer een papieren model ervan gemaakt en past allemaal perfect, geen aanpassingen nodig. :)

Afbeelding

De laad inlet heb ik nieuw, dit is een mode 3 type 2 (IEC 62196). Is nu de standaard overal in Europa voor alle elektrische voertuigen. Had vorig jaar ofzo al een CEE inlet gekocht maar inmiddels kom je daarmee niet meer door de keuring van de RDW. Dus ik had helaas geen keus en moest deze kopen. Maar ben er toch wel blij mee nu, is veel steviger, veiliger en ook waterdicht.

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een nieuwe analoge toerenteller gekocht voor een goedkoop prijsje. Maar helaas, ook met deze lukt het niet. Was er toch echt zeker van dat het met deze wel zou lukken aangezien deze normaal op een dynamo aangesloten wordt en dus ook gewoon een pulse signaal krijgt. Maar hij doet niets met het pulse signaal dat de controller door doet geven.

Afbeelding

Iemand hier met verstand van toerentellers? :mrgreen: Ik snap niet echt waarom het niet werkt.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sandhi,; » 22 mei 2014 18:01

ik vraag me af of je niet gewoon een extra volt meter of een een ampere meter moet hebben om te kijken hoeveel vermogen je gebruikt.
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 22 mei 2014 19:07

Die heb ik al en komt aan de linkerkant in die tellerplaat. ;) Is een volt/ampère/capaciteit/verbruik meter in een. Nu is een toerenteller niet zo heel belangrijk met een elektromotor maar wil hem voornamelijk hebben om te kunnen zien of de RPM sensor goed werkt aangezien een aantal beveiligingen in de controller alleen maar werken als de RPM sensor ook werkt. Zonder een toerenteller is dit wat lastig om te zien. Maarja dan moet ik eerst een vinden die ook echt werkt. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Arwin » 22 mei 2014 20:21

Zoek eens op frequentiemeter
Bedoel op je multimeter geeft hij in de hz stand ook het aantal pulsen per minuut aan
zal dus vast wel een snuggere henkie geweest zijn die daar een meter voor gemaakt heeft die optisch mooi is maar komt de range van zoiets overeen met jouw signaal puls.
bij conrad hebben ze een x aantal frequentie meters maar die zijn te groot gok ik met allerlei knoppen erop om de range in te stellen.

met een gewone rpm meter is de spanning van je rpm sensor mischien niet hoog genoeg of de stroom niet sterk genoeg
en zou je een omvormer/versterker nodig hebben maar dan heb je de specificaties van beide componenten nodig en moet je het een en ander gaan berekenen.

Er bestaan nog van die radioshack achtige winkels denk dat ze je daar verder kunnen helpen aangezien daar vaak van die electrojunkies werken
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 22 mei 2014 20:32

Robheb kan zijn dat je controller een andere tacho pulse hoeveelheid aanhoud danje toerenteller.
Bijvoorbeeld de ene geeft 128 pulsen per tour terwijl de andere er 1028 moet hebben.
Dan gaat je teller zeker niet werken.
Of je moet het in je controller nog vrijgeven om de pulse door te geven.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 22 mei 2014 21:07

Die analoge teller die ik nu heb werkt als het goed is met frequenties, staat in ieder geval 730 Hz op het label. :think: Maarja ik weet het niet hoor. ;) Zal wel even proberen met multimeter te testen, heeft inderdaad een Hz functie.

Dat het aantal pulsen niet overeenkomt zou ook wel kunnen ja, maar dan zou die het toch wel moeten doen of niet? Alleen geeft die dan verkeerde RPM aan. Maar kan dit allemaal instellen in de controller en het doorgeven staat ingeschakeld (momenteel op 2 pulsen per rotatie). Ik weet ook niet hoeveel pulsen deze toerenteller nodig heeft. Moet bij dit soort tellers die je op de dynamo aansluit normaal overeenkomen met het aantal spoelen. Maarja dan weet ik nog niks. :mrgreen:

De RPM sensor zelf werkt overigens perfect, kan dit gewoon uitlezen via de controller en geeft de juiste RPM door. Probleem is dus alleen dat via de output voor een externe toerenteller deze 2 toerentellers niet aan het werken krijg. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten