JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Peanut » 16 aug 2013 10:58

Ja, beter om de accu's te vervangen tijdens het lassen door een alternatief met dezelfde maten
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BBQBarman » 16 aug 2013 11:41

Beste is om een paar mm ruimte en een keg/wig tussen te gooien
Plastic krimt en zet uit als een gek
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 16 aug 2013 18:08

Dat is het probleem nou net, ik heb hier niks met dezelfde maten. Heb het lassen eerst met blokken hout gedaan maar dit was schijnbaar niet goed genoeg om het vervormen tegen te gaan. Overigens valt de hitte binnen in de behuizing best mee als je aan de buitenkant doet lassen. Het wordt echt niet zo warm als bij metaal lassen ofzo en de hitte trekt ook weer snel weg. Maar jullie hebben gelijk, beter om het zonder de accu's te doen. Zou jammer zijn als er toch per ongeluk wat beschadigd raakt. Had alleen al gezien bij iemand anders zijn ombouw project dat hij ook gewoon met de accu's erin heeft gelast en dat is schijnbaar wel goed gegaan.

Misschien ga ik het gewoon helemaal anders doen en met soldeerpistool en lasdraad die groeven opvullen i.p.v. lassen met hittepistool. Dan weet ik tenminste zeker dat het ook echt samengesmolten is en daarmee vervorm je het plastic niet aangezien je geen/niet veel druk op de behuizingen hoeft te zetten. Zal waarschijnlijk ook nog steviger worden aangezien het lassen dus toch niet helemaal goed is gegaan.

Extra ruimte gaat niet meer, de platen kan ik niet breder maken dan dat ze nu zijn. ;) Of ik moet weer nieuwe platen gaan zagen maar heb niet genoeg plastic platen daarvoor. Zoiezo lukt het in het frame dan ook niet meer. 1mm aan elke kant van de behuizing erbij en het past gewoon niet meer. :think: De accu's moeten ook stevig tegen elkaar gedrukt blijven dus het moet wel zo. Moet dus alleen ervoor zorgen dat er wel nog net genoeg speling is om de accu's nog eruit te kunnen krijgen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 17 aug 2013 00:09

Het is gewoon een lastig priegel werkje wat op de mm nauwkeurig aankomt. Hopelijk gaat het lukken zoals je het gedacht hebt.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Remy
400cc

Berichtdoor pmhvanes » 17 aug 2013 09:10

Misschien een idee waarom gebruik je geen ruitenkit,die gebruiken ze voor spoilers en sideskirts,ik heb het bij de auto ook gebruikt voor de bumper om het gaas erin te lijmen,dat zit er al meer als 5 jaar in,plus het blijft een beetje flexibel,en je kunt het makkelijk met een plamuurmes afwerken,heb je gelijk een glad resultaat
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 17 aug 2013 12:49

Zou kunnen, maar kan dit in principe ook al met de lijm doen die ik heb. Maar het plastic samensmelten/lassen zal toch nog altijd het stevigste zijn. Wil dat dit ook heel wat jaartjes mee gaat dus het moet allemaal zo stevig mogelijk worden. ;)

Ga zo weer even verder ermee, hopelijk de andere 2 behuizingen dan ook weer in elkaar. Heb vandaag ook wat rvs slangklemmen gehaald voor de remslang dus die kan ik ook erop zetten, dan weer remvloeistof erin doen en ontluchten. Hopelijk daarna geen problemen meer met zweten van de slang. Zou in principe niet mogen aangezien dit echt een slang speciaal voor remvloeistof is.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 17 aug 2013 21:24

De behuizingen zitten weer allemaal in elkaar. :) En het belangrijkste, de accu's passen nu goed. Zitten stevig erin maar kan ze toch ook nog best makkelijk eruit trekken. Alleen moet ik toch nog iets anders gaan halen dan die nylon dingen want eentje is me al gescheurd toen ik probeerde een accu eruit te trekken (voordat ik de behuizingen uit elkaar haalde en ze veel te vast zaten). Wil gewoon zo'n bandjes of iets die ze ook vaak om pakketten heen doen, alleen geen idee waar ik dit zo kan krijgen aangezien ik niet weet hoe deze dingen nou precies heten. :think: Maar het moet wel smal zijn (0,5mm of minder) anders passen de accu's toch weer niet. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen verder met afwerken en dan ben ik er toch nog vrij makkelijk vanaf gekomen. Dacht dat ik veel meer werk zou hebben om het allemaal passend te krijgen. Moet ook zeggen dat de behuizingen nu veel steviger aanvoelen nu ik met soldeerpistool het plastic zo heb samengesmolten op een heleboel punten. Dus misschien dat ik dit bij die andere behuizing ook nog even doe, weet ik tenminste zeker dat die ook stevig is. Veel beter dan het lassen wat ik heb gedaan. :roll:

Ook zit de nieuwe remslang nu tussen het reservoir en de rempomp. Vandaag extra naar een zaak gereden voor 2 RVS mini slangklemmen, hadden ze ze niet op voorraad.. Konden ze wel bestellen. Nja dan had ik het net zo goed zelf kunnen bestellen. :evil: Heb dus maar iets andere slangklemmen gepakt (ook RVS) wat helaas wel weer duurder waren maargoed.

Afbeelding

Ook weer gevuld met remvloeistof en ontlucht. Vind het toch nog altijd lastig om te zien of er lucht in zit. Ene keer nippel open, pedaal induwen, nippel weer dicht, komt er geen lucht uit. Paar keer daarna ineens wel weer een beetje. Staat wel genoeg remdruk op volgens mij. Maar zoiezo veel minder dan op de remmen voor. Of dat het maar zo lijkt aangezien we er voor 2 hebben. ;)

Even afwachten nu wat het slangetje gaat doen, maar denk niet dat deze nog zal gaan zweten.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 17 aug 2013 21:32

wat die linten betreft voor je accu's zou ik eens bij een bouwwerf langslopen.daar liggen genoeg van die linten die ze lossnijden van rond palletten stenen.ik heb er hier ook nog enkele liggen die klaar liggen om weg te gooien.anders kom je volgende week toch eens over en weer naar Chaam en breng ik ze voor je mee.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 17 aug 2013 22:16

Ligt eraan hoe dik en hoe lang ze zijn. ;) Heb denk ik een lengte van zo'n 60cm nodig (en 4 stuks dus of meer :)). En moet niet dikker zijn dan 0,5mm. Liefst nog minder maar wordt lastig denk ik. :think:
En zijn die dingen helemaal van plastic of zit er ook nog ander materiaal in?
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 21 aug 2013 23:10

Vandaag even contact gehad met dat metaalbewerkingsbedrijf, onderdelen zijn bijna klaar. :) Ze hebben alleen iets moeten bestellen voor de spiebaan te kunnen brootsen in de adapter, hadden die maat schijnbaar niet. En die spie zelf hebben ze ook moeten bestellen. Zou misschien deze week nog binnen komen en dan is alles klaar. Ben erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. :mrgreen:

Dan de steunen voor de controller weer.. Ga dit nu helemaal anders doen. Dat rekje met die 4 punten van de uitlaatdempers gaat gewoon eraf. Kwam in de problemen met de ketting als ik hier de controller aan zou ophangen en dat die punten zo scheef waren was niet echt handig natuurlijk.

Ik ga nu dus die 4 punten op het frame zelf gebruiken (waar dat rekje normaal op bevestigd zit), deze zijn wel redelijk recht en hier zijn makkelijker steunen voor te maken. Heb deze punten ook weer helemaal opgemeten en beetje nagetekend.

Afbeelding

Hoe de steunen gaan worden weet ik al, alleen nog even tekenen. ;) Zal in ieder geval veel mooier worden dan met die andere steunen wat ik eerst had getekend en ook veel steviger.

Moet alleen dan ook nog iets extra maken voor de achterverlichting met kentekenhouder maar ook daar heb ik al wel wat voor bedacht. Zal in ieder geval mooi uit komen te zien als het allemaal lukt. :) Hou jullie wel weer op de hoogte. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten