JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 14 aug 2013 06:00

zal het je toch nog lukken.......tegen de 25ste :angel: :angel: :angel: als we het heel mooi vragen :angel: :angel: :angel:
de pers wordt ook uitgenodigd :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peanut » 14 aug 2013 07:55

Zou mooi zijn de quad eens te zien rijden. Top!
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 14 aug 2013 11:57

Nee voor de 25e ga ik zeker niet halen. Is nog veel te veel werk. Maar een klein testritje (met kaal frame, heb alleen stuur en remmen nodig ;)) is misschien binnenkort wel mogelijk. Zodra ik dus die onderdelen terug heb en ook nog steunen voor de controller.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peanut » 14 aug 2013 13:43

Als hij maar kan rollen. Kaal of niet. Het gaat mij om de techniek. Top!
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 15 aug 2013 19:37

Tja we zullen het zien. ;) Heb in ieder geval nog niks gehoord van de onderdelen dus hopelijk lukt het ze allemaal.

Vandaag alleen weer eens een grote tegenslag. Was echt blij dat ik bijna klaar was met die behuizingen, maar ik zal er toch nog even wat langer mee door moeten gaan. Was van plan vandaag met die klemmen voor de accu's te beginnen. Hiervoor moest ik dus de accu's weer in de behuizingen zetten. Kwam er alleen achter dat de accu's niet meer passen. Schijnbaar zijn de behuizingen toch iets krom getrokken ofzo tijdens het lassen. Eigenlijk stom van mij, had gewoon die accu's erin moeten plaatsen en dan pas lassen. Maar dacht dat het zo ook wel goed zou gaan. Scheelt ook echt maar 1mm ofzo maar is dus net te weinig plaats. Met een behuizing (op laatste foto onderaan) heb ik wel geluk gehad, hier passen ze wel gewoon goed in. Maar de andere 3 ben ik al uit elkaar aan het trekken om weer opnieuw te gaan lijmen en lassen. Gaat alleen lastig want de platen staan helemaal bol.

Zo ligt het er nu dus bij..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik dus wel weer even bezig ben om deze 3 behuizingen in orde te krijgen.

Vind trouwens ook dat de lasnaden nou net echt heel stevig waren. Moest er toch wel heel wat kracht op zetten om het los te krijgen maar als het eenmaal iets los was kon ik ook zo de hele plaat moeiteloos los trekken. Nou weet ik niet echt hoe stevig een goede plastic lasnaad hoort te zijn dus is nogal lastig.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor bashanboy » 15 aug 2013 21:03

een goede kunststof lasnaad trek jij niet zomaar kapot;) daar moet echt grof geweld aan te pas komen
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 15 aug 2013 21:13

als het echt maar 1mm scheelde kon je toch beter eens de schuurmachine ten hand nemen?was makkelijker geweest en veel minder werk.en qua degelijkheid ging het niets schelen.alleen de binnenkant ging wat geschuurd zijn maar met daar eens met de vlam over te gaan blonk deze terug als nieuw.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 15 aug 2013 21:35

@Bas
Nja ik moest wel iets geweld gebruiken hoor. ;) Maar de lasnaad zat nou niet echt samengesmolten met de behuizingen, leek meer dat het gewoon gelijmd was ofzo op de meeste plekken. Zou ik dan toch nog op een hogere temperatuur moeten lassen? Heb het met 400 graden gedaan wat eigenlijk al hoog is. Voor ABS plastic zeggen de meesten 350 graden. Maarja het is ook wel een hittepistool van de gamma dus misschien is het maar 300 graden als die 400 aangeeft ofzo. :think:

@Dimy
Op sommige plaatsen was het ook meer dan 1mm. De platen zijn ook maar 3mm dus veel schuren kan ik niet, dan wordt het nogal zwak. ;) Maar probleem was vooral dat de hele behuizingen wat krom waren getrokken. En de accu's zijn nog altijd recht natuurlijk dus dat past niet in elkaar. ;) Had al geprobeerd dit met het hittepistool terug te buigen maar is niet te doen met zo'n groot oppervlak.

Maargoed ben alweer begonnen met het in elkaar zetten. Aangezien de platen helemaal bol waren kon ik het niet zomaar terug in elkaar lijmen. Heb dus eerst met soldeerpistool op een heleboel punten het plastic samengesmolten waardoor de platen recht bleven zitten. Daarna weer alles gelijmd.

Afbeelding

Morgen de 2 andere behuizingen, daarna weer opnieuw groeven maken, lassen (deze keer wel met de accu's erin :evil:) en netjes afwerken. Hopelijk is dan alles goed en kan ik toch al weer snel verder met de volgende stap.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peter.M » 16 aug 2013 07:34

Zou je dat wel doen accu's er in en dan met die hitte in de buurt :?: :?: Of denk je dat er geen gevaar voor zou kunnen zijn . Ik zou er een blok hout of iets dergelijks insteken om zeker geen schade aan accu's te hebben. :eh:
The more i know about people
The more i love my dog.
Peter.M
350cc

Berichtdoor Remy » 16 aug 2013 08:32

:stupid:

Als je de accu´s erin zet en dan gaat lassen, krijg je daarna de accu´s er nog wel uit? Blijkbaar vervormd/krimpt het plastic iets. Misschien slim om een minimimale speling tussen de behuizing en de accu´s te houden zodat je ze altijd kunt wisselen zonder te moeten slopen.
Remy
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten