Remy: EGL Madmax

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: Remy: EGL Madmax

Berichtdoor scania-driver » 17 jul 2013 16:45

handgas loos naast je draai gas laten zitten?, kan je het gewoon zo laten.
schakelaar verwijderen? doet het toch niet als je contact uit staat.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Remy » 18 jul 2013 09:49

Ik denk dat ik nog een 2 tal schakelaartjes koop zoals ik mijn dagrijverlichting heb.

Afbeelding

Eentje (rood/oranje) voor de alarmlichten en eentje (blauw) om mijn ventilator te bruggen zodat ik hem geforceerd kan laten draaien wanneer ik wil.

Dat originele knipperlicht schakelaartje, is dat gelijk ook een relais of alleen schakelaar? Er lopen 3 draden heen en intern is er een kort kabeltje tussen 2 punten. Anders wordt het nog prutsen met de soldeerbout (ook leuk).
Remy
400cc

Berichtdoor DexterXL » 18 jul 2013 10:49

gevarenschakelaar gaat in 99% van de gevallen altijd naar het
knipperrelais ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor scania-driver » 18 jul 2013 18:19

zit gewoon een stekker aan kan je zo los halen, onder je kap boven de koplamp.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Berichtdoor Remy » 18 jul 2013 23:13

Vanavond de voorkant maar even losgehaald. Dus de madmax staat er weer aardig nakend bij.

Afbeelding

Vandaag even 2 schakelaartjes gehaald en wat aansluitmateriaal.

Afbeelding

Dus het prutsen met de spanningszoeker kon beginnen. Allereerst de oranje schakelaar wil ik gebruiken voor het geforceerd laten draaien van de koelventilator. De paarse draad is daar de schakelde plus. De groene de negatieve kant. Ideale situatie voor mijn schakelaartje (had niet anders verwacht).

Toen op naar het alarmlichtschakelaartje. Ik heb dat gekke ding eens uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werkt.

Afbeelding

Er gaan 3 aders naar de schakelaar, rood/blauw is de geschakelde plus, zwart het linker knipperlicht en groen/blauw het rechter knipperlicht.

De schakelaartje die ik gekocht zijn voorzien van 3 pootjes +, - en een extra - voor het lampje van de schakelaar. Dit gaat helaas niet werken omdat je eigenlijk een dubbele schakelaar (oranje/grijs rechts bovenin tekening) omzet in de orignele setup.

Op het moment dat ik mijn nieuwe schakelaartje monteer en de 3 aders maken contact, dan gaan beide knipperlichten branden. Alleen als ik dan via de normale knipperlichtschakelaar wil knipperen gaan ze ook allebei tegelijk. Als ik mijn 3e pootje "misbruik" voor 1 van de knipperlichten werkt het bijna, alleen gaat bij normaal gebruik van de knipperlichten het andere lichtje heel flauw knipperen (soort van lekstroompje).

Om dit hele verhaal kort te houden, morgen maar eens opzoek naar een schakelaar die met 1 klik een dubbele schakelactie kan uitvoeren. (oftewel een schakelaar met 4 pootjes (+, links, rechts, massa voor lampje van schakelaar).

Ik hou jullie op de hoogte. Oja, pas op met het openhalen van de Chinese schakelaar, er zitten 3 veren in en 2 losse metalen contactplaatjes. (die springen er maken uit en ze zijn verrekte klein.
Remy
400cc

Berichtdoor Remy » 19 jul 2013 11:30

Na wat overleg met wat elektromensen bij ons op de zaak, ga ik het volgende eens uitproberen. De rode schakelaar wil ik gaan gebruiken maar dan in combinatie met een relais.

Afbeelding

Op de pootjes 87b en 87 komen dan het linker en rechter knipperlicht draadje. Tussen 86 en 30 de schakelaar en op pootje 85 de geschakelde +

Bij het inschakelen maken ze beide contact. Als het uitgeschakeld is zijn beide vrij en moet de normale knipperlicht functie blijven werken.

Altijd leuk prutsen met elektronica :lol: :lol: :lol:
Remy
400cc

Berichtdoor Remy » 22 jul 2013 18:41

In afwachting van mijn pakketje met het relais en een setje krimpkousjes (altijd handig). Heb ik maar even mijn nieuwe Dremel uitgeprobeerd en 2 gaten gemaakt voor de nieuwe schakelaartjes.

Afbeelding

Rood: Alarmlichten
Groen: Dagrijverlichting
Oranje: Koelventilator overbrugging.
Remy
400cc

Berichtdoor DexterXL » 22 jul 2013 18:48

:thumbup: crea bea :mrgreen:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 22 jul 2013 19:21

Remy schreef:
Afbeelding

Bin there done that.

4 wieltjes schreef:Vandaag in afwachting van uitlaatpijp even met alarm,alarmlicht schakelaar ,en rest van bekabeling bezig geweest.
Een drietal relays gemonteerd omdat de madmax bijvoorbeeld de schakelaar van de claxon over min schakelt maar de bashan dat met de claxon ook doet.
Relay er tussen en probleem opgelost.
Alarmlichtschakelaar ook met relay geschakelt.
Morgen hoop ik klaar te zijn met alle elektrische dingen dus dan is het wachten op die pijp en als die binnen is dan kan ik gaan beginnen met het pas maken vaan het uitlaatsysteem.
quad zit grotendeels al in elkaar.

fotoos volgen nog. :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 23 jul 2013 23:31

Volgens de track&trace mag ik mijn pakketje met het alarmlicht relais morgen verwachten. Dus ja, vanavond me maar even bezig gehouden met mijn nieuwe dremel en de grotere click-on slijpschijven.

Afbeelding

Zoals bij iedereen is bij mij de zadelsteun aan het doorscheuren. Aangezien ik niet de lichtste ben, heb ik een nieuwe gemaakt. Alle losse onderdeeltjes zijn klaar, nu nog even bij een vriend in elkaar laten lassen.

Dan denk ik dat deze steun niet meer zal scheuren en mijn zadel ook heel blijft.
Remy
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten