Vanavond de voorkant maar even losgehaald. Dus de madmax staat er weer aardig nakend bij.

Vandaag even 2 schakelaartjes gehaald en wat aansluitmateriaal.

Dus het prutsen met de spanningszoeker kon beginnen. Allereerst de oranje schakelaar wil ik gebruiken voor het geforceerd laten draaien van de koelventilator. De paarse draad is daar de schakelde plus. De groene de negatieve kant. Ideale situatie voor mijn schakelaartje (had niet anders verwacht).
Toen op naar het alarmlichtschakelaartje. Ik heb dat gekke ding eens uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werkt.

Er gaan 3 aders naar de schakelaar, rood/blauw is de geschakelde plus, zwart het linker knipperlicht en groen/blauw het rechter knipperlicht.
De schakelaartje die ik gekocht zijn voorzien van 3 pootjes +, - en een extra - voor het lampje van de schakelaar. Dit gaat helaas niet werken omdat je eigenlijk een dubbele schakelaar (oranje/grijs rechts bovenin tekening) omzet in de orignele setup.
Op het moment dat ik mijn nieuwe schakelaartje monteer en de 3 aders maken contact, dan gaan beide knipperlichten branden. Alleen als ik dan via de normale knipperlichtschakelaar wil knipperen gaan ze ook allebei tegelijk. Als ik mijn 3e pootje "misbruik" voor 1 van de knipperlichten werkt het bijna, alleen gaat bij normaal gebruik van de knipperlichten het andere lichtje heel flauw knipperen (soort van lekstroompje).
Om dit hele verhaal kort te houden, morgen maar eens opzoek naar een schakelaar die met 1 klik een dubbele schakelactie kan uitvoeren. (oftewel een schakelaar met 4 pootjes (+, links, rechts, massa voor lampje van schakelaar).
Ik hou jullie op de hoogte. Oja, pas op met het openhalen van de Chinese schakelaar, er zitten 3 veren in en 2 losse metalen contactplaatjes. (die springen er maken uit en ze zijn verrekte klein.