Vandaag bij Heuts setje poelietrekkers gekocht. Bij deze meteen een tip. NIET kopen!

Twee van de drie zijn al stuk (gewoon een heel deel van de schroefdraad weg, erg zacht spul), de andere is beetje krom maar werkt nog wel.
Maargoed de adapter is na zo'n 2 uur eraf en waar ik al bang voor was bleek ook nog zo te zijn.. De as van de motor is beschadigd door de stelschroef.

Dit is gebeurd door die bout wat nog tegen het tandwiel duwt en in de as zelf komt, als je deze al iets vast wil draaien schuift de adapter met stelschroef gewoon lekker mee over de as wat het metaal dus weg en iets naar boven heeft geduwd.
Adapter zelf is ook erg beschadigd door de poelietrekkers, heb er echt erg veel kracht op moeten zetten om het eraf te krijgen. Maarja dit boeide me vrij weinig, de motor heel houden was me toch net iets belangrijker.

Hier wil ik nu een nieuwe van laten maken met een gleuf zodat er een spie in kan. Gewoon zoals ik het wil en zoals deze eigenlijk ook al had moeten zijn. En iets langer dan deze zodat een stelschroef gewoon niet nodig is. De adapter komt dan gewoon tegen de as te zitten en wordt dan gewoon met die bout op het tandwiel vast gezet. Verlies hiermee dan wel de mogelijkheid om het voortandwiel uit te kunnen lijnen maar als het gewoon goed gemeten en gemaakt wordt is dit toch geen probleem. Achtertandwiel moet zoiezo nog iets richting het lagerhuis komen.
Maar meteen even gekeken of ik de as wat kon bijwerken en is best aardig gelukt met een fijn slijpsteentje en wat fijn schuurpapier. Zal natuurlijk nooit meer als nieuw zijn maarja beter dan dit kan het er nu ook niet meer op worden lijkt me.

Nu dus weer gaan wachten op een nieuwe adapter. Maarja kan ondertussen wel de behuizingen maken voor de accu's. Best tevreden over de lijm, vrij stevig maar lassen blijft toch nog altijd het stevigste. Denk dat ik gewoon eerst alles doe lijmen en dan aan de buitenkant nog wat dicht probeer te lassen. Dan moet het toch stevig genoeg zijn lijkt me.