JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 06 jun 2013 22:49

Mja plan was om de behuizingen deze week af te krijgen maar zal toch wat langer gaan duren nu aangezien het lassen nog niet helemaal lukt. Zijn ook nog wat andere dingen tussen gekomen met de auto die even voor gingen.

Maarja komt wel goed, hoop nog steeds klaar te zijn voor de meeting in Chaam maar moeilijk te voorspellen. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor bashanboy » 06 jun 2013 22:51

hoop dat ie dan klaar is, wil dit vonkenwonder wel is zien :mrgreen:
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Remy » 07 jun 2013 09:52

Firehuntah schreef:komt wel goed

Daar ben ik wel van overtuigd dat het goed moet komen.
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 07 jun 2013 17:06

Ben bezig met plaatje te maken voor de RPM sensor, moet alleen de adapter op de as van de motor even eraf hebben hiervoor maar krijg het niet meer eraf. :crazy: Denk dat het met een poelietrekker wel moet lukken maar heb er geen hier. Zijn deze gewoon bij Heuts ofzo te koop? Geen zin om weer iets te bestellen en te wachten tot na het weekend.

Lijm heb ik ondertussen ook binnen en al geprobeerd. Best stevig al maar wil het eerst even helemaal laten uitharden. Maar denk dat lassen toch veel steviger zal zijn. Anders maar wat meer gaan oefenen zodat ik het toch gewoon kan lassen. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 08 jun 2013 22:37

Vandaag bij Heuts setje poelietrekkers gekocht. Bij deze meteen een tip. NIET kopen! :evil: Twee van de drie zijn al stuk (gewoon een heel deel van de schroefdraad weg, erg zacht spul), de andere is beetje krom maar werkt nog wel.

Maargoed de adapter is na zo'n 2 uur eraf en waar ik al bang voor was bleek ook nog zo te zijn.. De as van de motor is beschadigd door de stelschroef.
Afbeelding

Dit is gebeurd door die bout wat nog tegen het tandwiel duwt en in de as zelf komt, als je deze al iets vast wil draaien schuift de adapter met stelschroef gewoon lekker mee over de as wat het metaal dus weg en iets naar boven heeft geduwd.

Adapter zelf is ook erg beschadigd door de poelietrekkers, heb er echt erg veel kracht op moeten zetten om het eraf te krijgen. Maarja dit boeide me vrij weinig, de motor heel houden was me toch net iets belangrijker. ;)
Afbeelding

Hier wil ik nu een nieuwe van laten maken met een gleuf zodat er een spie in kan. Gewoon zoals ik het wil en zoals deze eigenlijk ook al had moeten zijn. En iets langer dan deze zodat een stelschroef gewoon niet nodig is. De adapter komt dan gewoon tegen de as te zitten en wordt dan gewoon met die bout op het tandwiel vast gezet. Verlies hiermee dan wel de mogelijkheid om het voortandwiel uit te kunnen lijnen maar als het gewoon goed gemeten en gemaakt wordt is dit toch geen probleem. Achtertandwiel moet zoiezo nog iets richting het lagerhuis komen.

Maar meteen even gekeken of ik de as wat kon bijwerken en is best aardig gelukt met een fijn slijpsteentje en wat fijn schuurpapier. Zal natuurlijk nooit meer als nieuw zijn maarja beter dan dit kan het er nu ook niet meer op worden lijkt me. :think:
Afbeelding

Afbeelding

Nu dus weer gaan wachten op een nieuwe adapter. Maarja kan ondertussen wel de behuizingen maken voor de accu's. Best tevreden over de lijm, vrij stevig maar lassen blijft toch nog altijd het stevigste. Denk dat ik gewoon eerst alles doe lijmen en dan aan de buitenkant nog wat dicht probeer te lassen. Dan moet het toch stevig genoeg zijn lijkt me.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 16 jun 2013 22:24

Vandaag eindelijk een begin kunnen maken aan de behuizingen. Moest toch nog paar dingen aanpassen op die zaagsledes. De platen zijn nogal glad dus ze schoven steeds weg tijdens het zagen. Heb nu klemmen erop gemaakt dus nu lukt het wel. ;) Gaat opzich wel redelijk recht nu maar nog niet perfect recht zoals eigenlijk zou moeten. Denk dat ik daarvoor toch een veel duurder zaagblad nodig heb dat echt voor kunststof is maarja ik vind het wel goed genoeg eigenlijk.

Hier eerst nog even de tekening hoe het nu echt gaat worden. Met 4 behuizingen nu dus, gaat allemaal net passen. ;) Moet alleen nog kijken waar ik die sensorplaat en de zekering met houder ga plaatsen. Zal denk ik zo dicht mogelijk in de buurt van de noodschakelaar komen zodat ik de kabels kort kan houden.

Afbeelding

Ik ben met de grootste behuizing begonnen. Is het lastigste dus heb ik die meteen achter de rug. ;) Hier de platen allemaal netjes op maat. Alleen de achterste plaat (zoals het in het frame komt) en voorste plaat (deksel) zijn nog iets groter zodat ik nog wat speling heb.

Afbeelding

Heb nu 2 platen gelijmd, moet nu wachten tot dit helemaal is uitgehard.

Afbeelding

Morgen dus weer verder met de 2 andere platen. Moet alleen bij een plaat vierkante gaten erin gaan maken waar die 2 stukken voor de wartels op gaan komen. Denk dat ik dit gewoon eruit probeer te frezen. Is toch best hard materiaal dat ABS dus ben wel benieuwd hoe dat gaat.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 16 jun 2013 23:22

Met een frees moet het lukken of met een goede gatenzaag
Ik weet hiet precies hoe hard het materiaal is
En ik denk dat je onderaan wel 4 gaten moet boren voor als der tocht water/condens in komt ongeveer 2mm zal genoeg moeten zijn
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 16 jun 2013 23:44

Hmm ik bedenk me trouwens net, dat gat hoeft niet eens vierkant te zijn. Maar moet wel een groter gat worden dan het gat voor de wartel zodat ik deze nog eruit kan halen. Maar heb daar wel wat gatenboren voor dus komt wel goed lijkt me. ;) Gaat alleen wat lastig, weet nog niet precies hoe snel ik moet boren om het niet te laten smelten allemaal. Of het zijn gewoon niet de juiste boren voor in kunststof.

De bedoeling is dat de behuizingen volledig waterdicht worden. Tussen de deksel en behuizing komt zo'n EPDM vel te zitten en de blindklinkmoeren zullen ook helemaal worden afgeschermd, heb hier zo'n rubber dopjes voor gevonden die precies erop moeten passen. Zit hier alleen nog op te wachten dus weet nog niet zeker hoe goed die werken. ;) Maar denk dus niet dat er snel vocht/condens in gaat komen. Zal eens de tuinslang erop zetten als ik eentje af heb, zie ik het vanzelf. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 17 jun 2013 07:15

Ik bedoel dan condens door de kou dat heb je altijd bij plastic en metaal
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 17 jun 2013 11:14

Bij metaal heb ik dit wel vaak gezien ja maar bij plastic nog nooit. :think: Denk dat het met extra gaatjes erin juist gaat gebeuren.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten