JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 18 mei 2013 13:52

Hoe gaat je brug het houden qua kracht van je motor ?
Moet deze niet verstevig zijn ?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 18 mei 2013 14:13

Denk niet dat het echt een probleem zal worden. Doordat de 2 blokken al op beide balken gelast worden (en helemaal rondom zoals Customquad al zegt) lijkt me dit stevig genoeg. Als ik tenminste zie wat ze met die Yamaha Warrior in Belgie hebben gedaan met dezelfde motor is dat van mij erg overkill.

Afbeelding

Maar ik weet het niet zeker hoor, is voor mij ook allemaal de eerste keer dat ik zoiets doe. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 mei 2013 21:51

Vandaag even de lak van de achterbrug gehaald op de plaatsen waar de blokken gelast zullen worden en waar de plaat komt te zitten. Met zo'n staalborstel op de boormachine gedaan, ging best goed. :) Denk alleen dat ik de plaat wel nog een heel klein beetje korter moet maken aan de onderkant voor als ik alles laat poedercoaten, wordt dan weer wat dikker.

Afbeelding

Morgen hopelijk een foto met eindelijk de motor vast erop. :mrgreen:

Krijg deze week dan nog de tandwielen en adapter. Daarna alleen nog steunen voor de controller laten maken en dan kan ik beginnen met wat kabels te leggen.

Als het goed is krijg ik deze week nog wat anders maar dat zien jullie dan wel. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor domingo » 20 mei 2013 22:15

ziet er goed uit
respect voor je vooruit strevende project
greets D
domingo
300cc

Berichtdoor Remy » 21 mei 2013 21:04

Dit blijft gewoon een leuk topic om door te lezen. Ziet er goed uit!!!
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 21 mei 2013 23:14

Dank u allebei. ;) Heb er ook nog altijd plezier mee, alhoewel het me nog niet snel genoeg gaat. Wil wel eens gaan rijden. :mrgreen:

Maargoed, goed nieuws na vandaag! :) Eindelijk zit het eerste ding vast op het frame. :lol: Heb de blokken op de achterbrug laten TIG lassen en het ziet er erg netjes uit. Lasser zei ook dat dit nooit zou gaan scheuren. En als het toch het geval was kon ik naar hem terug komen en zou hij het gratis verhelpen. Lijkt me dus wel stevig genoeg, denk niet dat hij dit anders zou zeggen. ;) Hij zei wel al dat de rest van de achterbrug niet echt geweldig gelast was en misschien ooit wel eens kon gaan scheuren, maarja het is en blijft een chinees. ;)

Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de onderkant is de rechterblok ook helemaal gelast, alleen de linkerblok maar voor de helft aangezien hij er niet helemaal bij kon komen. Maargoed dit is toch echt wel stevig genoeg. Verwacht eigenlijk geen problemen.

Ook maar meteen de hele achterbrug weer vast gezet op het frame. En toen kwam ik tot de conclusie dat ik echt heel veel geluk heb gehad met het lassen. Tussen de motor en de veer zit zo'n 2 mm. :mrgreen: Dacht dat ik op die plaats nog wat verder er vanaf zou zitten. Maarja heb dus geluk, is net genoeg plaats. Bij het inveren wordt de afstand iets groter dus is zoiezo geen probleem. Heb op deze manier alleen maar meer plaats voor de lader en dus ook de accu's. Komt dus goed uit.

Afbeelding

Nu maar weer wachten op de adapter en de tandwielen. :think:

Slangetje tussen remvloeistofreservoir en rempomp achter zat trouwens ook helemaal vol met druppels remvloeistof. Lijkt wel of dit gewoon door het slangetje is heen getrokken want nergens is een scheurtje ofzo en bij de klemmetjes lekte ook niks. Chinees rubber misschien niet bestand tegen dot 5.1 remvloeistof? Verklaart misschien ook waarom ik toen alleen maar donkere remvloeistof zag bij het ontluchten met nieuwe remvloeistof.
Heb dit slangetje dus maar vervangen. Zit nu voorlopig een brandstofslangetje op, weet niet echt of dit goed genoeg is. Maar slangetje wat erop zat was zoiezo 10x niks, heel erg smal rubber ook.
Afbeelding
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor friesequad » 22 mei 2013 05:25

:shock: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

als er ooit een bom of valt is die las vast nog als enige over :mrgreen: :thumbup: :thumbup:
friesequad
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 22 mei 2013 05:36

:thumbup: :thumbup: zeer netjes gelast ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Z@@lo » 23 mei 2013 15:56

de veer loopt ook niet aan (schuurt tegen de motor) bij het inveren?

ziet er netjes uit :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor friesequad » 23 mei 2013 16:18

Z@@lo schreef:de veer loopt ook niet aan (schuurt tegen de motor) bij het inveren?

ziet er netjes uit :thumbup:

in theorie als hij in veert zou de motor juist iets meer ruimte krijgen tussen motor en veering :think:
friesequad
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten