JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor 4 wieltjes » 02 feb 2013 11:13

Firehuntah schreef: Is helaas ook het enige bedrijf in Europa wat deze accu's levert.
En buiten Europa kopen.
USA , AZIE b.v.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 02 feb 2013 11:26

Kan ze uit China zelf laten komen of vanuit USA maar ben dan veel duurder uit. Zijn ook zo nog wel bedrijven die ze verkopen maar die zijn zoiezo een stuk duurder. Bedrijf waar ik ze van wil kopen ligt in Duitsland en ze bieden ze voor een hele mooie prijs aan. Heb nog maar eens een mail gestuurd. :think: Kan ook zijn dat ie net vakantie heeft ofzo.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 02 feb 2013 14:38

Aha duiderlijk das echt minder
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 02 feb 2013 14:42

Wel vreemd dat ze duurder zijn als je ze rechtstreeks uit china laat komen.normaal kost het ginder geen drol.je moet er wel invoerrechten op betalen dan maar dan nog zou je goedkoper moeten uitvallen.die bedrijven moeten die ook betalen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor BBQBarman » 02 feb 2013 14:58

Het gaat om accus misschien dat het daardoor duurder is vanuit het buitenland
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor 4 wieltjes » 02 feb 2013 20:09

Met het vliegtuig uit china is het dacht ik vrijwel onmogelijk omdat het een transport is met vloeistoffen.
b.v. mijn motorblok uit china kon alleen geleverd worden per vliegtuig ,als er geen olie in zat.
Alsof ik het erg vond dat er geen chinese loempiabak olie in zat. :lol: :lol: :lol:

Blijft toch vreemd dat het je meer kost als je het zelf wilt importeren.
Mits er zo'n verschil in bulk lev ering en enkele stuks levering zit.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 02 feb 2013 23:35

Denk dat het probleem in bulk levering of enkele stuks ligt ja. Bijna altijd zo bij bestellingen uit china, hoe meer je ervan bestelt hoe goedkoper. ;) En aangezien ik er maar 24 nodig heb scheelt dit niet echt veel.
Er zitten overigens geen vloeistoffen in lithium accu's, dus zou zeker mogelijk moeten zijn per vliegtuig.

Maar heb ondertussen al reactie van bedrijf in Duitsland. De 66Ah zijn niet beschikbaar, deze zijn maar eenmalig voor een 'speciale' klant gemaakt. Zal dus genoegen moeten nemen met de 60Ah. Nu weer wachten op de volgende reactie zodat ik kan bestellen. :) Maar levertijd zou 4 weken zijn dus valt toch wel mee. Had 2 maanden alleen wat beter gevonden, wil niet alles meteen hier hebben. Is dan lastig om te bepalen waar je mee begint. :think: Maarja van de ene kant zonder accu's en motor kan ik ook nog geen kabels op de juiste lengte maken. Dus is misschien toch wel beter als ik de accu's ook hier heb.

Vandaag eigenlijk niet zoveel gedaan, alleen even gecontroleerd of nu met de echte onderdelen ook alles past zoals ik het had met de papieren doosjes. En ja hoor, het past nog allemaal. :)

Hier nog even een betere foto van de controller. Op de foto van gister kun je niet echt zien hoe groot die is.
Afbeelding

En hier met de behuizing eromheen. Helaas dus verplicht om de quad door de keuring te krijgen bij de RDW. Je ziet helemaal niks meer van de mooie controller zo. :(
Afbeelding
Moet de gaten nog erin boren voor vast te kunnen zetten. Vreemd dat dit niet al gedaan is want deze behuizing past alleen maar om deze controller heen dus voor iedereen die zo een koopt zullen de gaten op precies dezelfde plaats komen. Vind de behuizing zoiezo niet echt netjes, niet alles sluit goed op elkaar aan (vooral voor de rubbers) en ze hadden hem wel even mogen schoonmaken. Krijg het er zo niet af, misschien met wat wasbenzine ofzo.

Ook weer even met het systeem voor de achteruit zitten stoeien. Zo heb ik het nu.
Afbeelding
Afbeelding

Het werkt.. een beetje. :think: Vind het toch niet helemaal geweldig.
Denk dat ik het helemaal anders ga doen en voor zoiets ga met een schakelaar erin:
http://www.rdae.nl/e889r-afdekkap-voor- ... -1452.html
Dit zijn dan eigenlijk ook 2 handelingen, als je het kapje daarna ook steeds weer dicht doet. Of gewoon een andere soort schakelaar zoeken waar gewoon altijd 2 handelingen bij nodig zijn. Weet ook niet waarom ik hier niet eerder voor heb gezocht. Ben maar wat moeilijk aan het doen met al die plaatjes en de koppelings-/chokekabel. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 feb 2013 00:13

Ach na de keuring kan je die onsierlijke behuizing er toch gewoon vanaf halen.
Omtrend de dubbele handeling wil ik toch zeggen kijk eens naar die achteruit stuurhendel van de 300cc madmax waar ik het eerder over heb gehad.
Dat is handeling 1.
En dat in combinatie met een voetpedaal is nummer 2.
Geen gedoe met scharniertjes en het is beide zo te koop.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor BBQBarman » 03 feb 2013 00:25

:stupid:
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2013 00:30

Zou kunnen ja, in Amerika rijden ze ook zonder problemen zo zonder behuizing rond. Hebben totaal geen last van de elektromagnetische storing/ruis daar. :think: Maarja er moet zoiezo een behuizing omheen zodat je niet bij de aansluitpunten van de accukabels en motorkabels kunt komen maar wil van plexiglas ofzo. In ieder geval iets doorzichtigs. :) In een auto zou het me niet boeien, daar zie je de controller zoiezo nooit. Maar op een quad is het toch wel anders.

Heb al wat gevonden voor de achteruit:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=439676
Makkelijker als dat kan gewoon niet, zijn altijd 2 handelingen nodig. Eigelijk precies zelfde principe als bij de achteruit in een auto waarbij je een ring omhoog moet duwen of de pook omlaag voor in de achteruit te zetten. Als ze met deze schakelaar zouden afkeuren mogen ze ook alle nieuwe auto's niet meer laten rijden. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten