JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Remq » 29 jan 2013 22:59

Jongens geduld komt niet in mijn ........ :think: hoe heet zo,n ding ook alweer

Naja het komt er in iedergeval niet in voor :lol:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor chevy35 » 30 jan 2013 00:21

vocabulair ? :crazy: :lolno: :-)))
chevy35
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 07 mei 2011 22:09
Woonplaats: eersel

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor DexterXL » 30 jan 2013 07:55

....woordenboek, maar als geduld er al niet in staan, staan er dan wel
werkwoorden in??? :wave:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 01 feb 2013 21:30

Vandaag de eerste paar onderdelen gekregen. :mrgreen: Was al allemaal hier toen ik thuis kwam, postnl dus wat eerder gekomen. Toch wel fijn, meteen mijn gedachte niet meer bij de hele dag in de regen moeten werken.. ;)

3 pakketten, rond de 40kg totaal. :)
Afbeelding

Het belangrijkste onderdeel, de Evnetics Soliton Jr controller. Kan veel meer voltage hebben dan ik nodig heb maarja het is de enige met de juiste certificering voor de RDW keuring. Maar het zijn ook wel de beste controllers die je kunt krijgen. Erg goede kwaliteit en veel opties.
Afbeelding

Bovenaan een hall sensor, ook van Evnetics dus weer van erg goede kwaliteit. Hier komt de 'gas'kabel op en de hall sensor stuurt dan tussen de 0-5V naar de controller.
Daaronder 4 RFI filters en rubbers voor de kabels veilig door de behuizing van de controller te leiden.
Afbeelding

Behuizing van de controller, bestaat uit een aantal delen. Deze behuizing en de RFI filters (en ook nog een aparte mantel die al in de kabel zelf zit) zijn helaas nodig voor de controller en motor door de RDW keuring te krijgen. Dit vanwege EMC (elektromagnetische storing/ruis). Je zult dus niet veel meer zien van de controller zelf wat ik wel jammer vind. Maarja het zal wel moeten, overal in Europa zijn de regels nu zo.
Afbeelding

Ook wel belangrijk, de lader voor de accu's. Deze is al helemaal ingesteld voor de LiFeP04 accu's. Had alleen de gegevens van de blauwe accu's doorgegeven dus hoop dat de instellingen voor de grijze accu's ook nog goed zijn. Moet dit nog even navragen.
Afbeelding

Bovenaan een 150W DC-DC omvormer. Bij elektrische voertuigen is dit er in plaats van de dynamo. Deze zet dus de 72V die ik voor de aandrijving ga gebruiken om naar 12V om de 12V accu geladen te houden.
Dan nog de stekkers voor op te laden, een zekering voor de lader en een relais. Alleen geen idee waarom het relais erbij zit, is niet nodig voor zover ik weet. Maargoed deze kan ik toch nog altijd wel gebruiken. :)
Zit ook nog een doosje bij die volgens mij eigenlijk bedoeld is voor de zekering maar past hier niet eens in. Moet dus even kijken wat ik hiermee ga doen, vind het zoiezo maar een rare zekering (je ziet alleen de houder, zekering zit erin). Normaal worden hele andere soort zekeringen gebruikt hiervoor.
Afbeelding

Dan nog kabels.
Deze is voor de laadkabel zelf volgens mij. Moet nog even wat navragen hierover want volgens mij is niet alles compleet voor deze kabel te kunnen maken.
Die gele rol is een krimpkous.
Afbeelding

Kabel voor tussen de lader en accu's. Wel fijn dat beide aders zo aan elkaar zitten, makkelijker met bevestigen.
Afbeelding

Oranje kabel voor tussen de accupakketten (zonder mantel).
Afbeelding

Oranje kabel voor tussen de accu's en controller en tussen de controller en motor (met mantel).
Afbeelding

Kabelschoenen voor de oranje kabels.
Afbeelding

Zal denk ik wel heel wat over houden van de kabels en kabelschoenen. Maarja zal het toch nog wel vaker nodig hebben. :) Wou niet te weinig bestellen natuurlijk, ook zo lullig. :lol:

Dit is dus nog niet alles, moet het volgende nog krijgen:
- Elektromotor (binnen 2-3 weken hopelijk)
- Contactors (grote relais) voor vooruit/achteruit (binnen 2-3 weken hopelijk)
- Noodschakelaar (binnen 2-3 weken hopelijk)
- Accu's (moet nog bestellen, 2 maanden levertijd)
- Aantal zekeringen (moet er nog bestellen)

Heb dus toch al wel veel nu maar moet ook nog bevestingen voor de controller en motor laten maken. Hierna kan ik pas gaan beginnen met de kabels enzo. Maar kan toch wel weer even vooruit met een aantal dingen totdat de motor hier is.

Genoeg foto's zo Remq? :lol:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor friesequad » 02 feb 2013 08:15

:thumbup: :clap:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor dimpower » 02 feb 2013 08:51

:thumbup: je kan beginnen :D :D
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor friesequad » 02 feb 2013 09:03

dimpower schreef::thumbup: je kan beginnen :D :D



uuuh ik denk dat hij eerst wacht tot alles er is stel dat het 1ne onderdeel net iets groter is zo dat het andere weer niet past :crazy:

dus hij kan alleen maar kijken mmmh dat is nog erger :mrgreen:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 02 feb 2013 09:40

Daarvoor heb ik met die papieren doosjes gemeten. ;) Weet al waar alles precies komt te zitten/hangen. Voor de grijze accu's is er zoiezo plaats genoeg. Kan dus toch al wel een beetje beginnen met een aantal onderdelen. Maar met de kabels enzo kan ik pas beginnen als ik de motor en andere onderdelen van dat bedrijf hier heb.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor BBQBarman » 02 feb 2013 10:15

Ziet ter mooi uit
Ik vraag me alleen af waarom je je accu nog niet hebt besteld aangezien de levertijd +/- 2 maanden is
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 02 feb 2013 10:55

Krijg geen reactie meer van het bedrijf en weet nog steeds niet of de 66Ah accu's beschikbaar zijn. Wil zoveel mogelijk Ah's wat gaat passen in het frame aangezien deze accu's wel 10 jaar of langer mee kunnen gaan. Anders moet ik voor de 60Ah's gaan. Maarja zolang ik dus geen reactie krijg kan ik ze niet bestellen. Is helaas ook het enige bedrijf in Europa wat deze accu's levert.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten