Vandaag de eerste paar onderdelen gekregen.

Was al allemaal hier toen ik thuis kwam, postnl dus wat eerder gekomen. Toch wel fijn, meteen mijn gedachte niet meer bij de hele dag in de regen moeten werken..

3 pakketten, rond de 40kg totaal.


Het belangrijkste onderdeel, de Evnetics Soliton Jr controller. Kan veel meer voltage hebben dan ik nodig heb maarja het is de enige met de juiste certificering voor de RDW keuring. Maar het zijn ook wel de beste controllers die je kunt krijgen. Erg goede kwaliteit en veel opties.

Bovenaan een hall sensor, ook van Evnetics dus weer van erg goede kwaliteit. Hier komt de 'gas'kabel op en de hall sensor stuurt dan tussen de 0-5V naar de controller.
Daaronder 4 RFI filters en rubbers voor de kabels veilig door de behuizing van de controller te leiden.

Behuizing van de controller, bestaat uit een aantal delen. Deze behuizing en de RFI filters (en ook nog een aparte mantel die al in de kabel zelf zit) zijn helaas nodig voor de controller en motor door de RDW keuring te krijgen. Dit vanwege EMC (elektromagnetische storing/ruis). Je zult dus niet veel meer zien van de controller zelf wat ik wel jammer vind. Maarja het zal wel moeten, overal in Europa zijn de regels nu zo.

Ook wel belangrijk, de lader voor de accu's. Deze is al helemaal ingesteld voor de LiFeP04 accu's. Had alleen de gegevens van de blauwe accu's doorgegeven dus hoop dat de instellingen voor de grijze accu's ook nog goed zijn. Moet dit nog even navragen.

Bovenaan een 150W DC-DC omvormer. Bij elektrische voertuigen is dit er in plaats van de dynamo. Deze zet dus de 72V die ik voor de aandrijving ga gebruiken om naar 12V om de 12V accu geladen te houden.
Dan nog de stekkers voor op te laden, een zekering voor de lader en een relais. Alleen geen idee waarom het relais erbij zit, is niet nodig voor zover ik weet. Maargoed deze kan ik toch nog altijd wel gebruiken.

Zit ook nog een doosje bij die volgens mij eigenlijk bedoeld is voor de zekering maar past hier niet eens in. Moet dus even kijken wat ik hiermee ga doen, vind het zoiezo maar een rare zekering (je ziet alleen de houder, zekering zit erin). Normaal worden hele andere soort zekeringen gebruikt hiervoor.

Dan nog kabels.
Deze is voor de laadkabel zelf volgens mij. Moet nog even wat navragen hierover want volgens mij is niet alles compleet voor deze kabel te kunnen maken.
Die gele rol is een krimpkous.

Kabel voor tussen de lader en accu's. Wel fijn dat beide aders zo aan elkaar zitten, makkelijker met bevestigen.

Oranje kabel voor tussen de accupakketten (zonder mantel).

Oranje kabel voor tussen de accu's en controller en tussen de controller en motor (met mantel).

Kabelschoenen voor de oranje kabels.

Zal denk ik wel heel wat over houden van de kabels en kabelschoenen. Maarja zal het toch nog wel vaker nodig hebben.

Wou niet te weinig bestellen natuurlijk, ook zo lullig.
Dit is dus nog niet alles, moet het volgende nog krijgen:
- Elektromotor (binnen 2-3 weken hopelijk)
- Contactors (grote relais) voor vooruit/achteruit (binnen 2-3 weken hopelijk)
- Noodschakelaar (binnen 2-3 weken hopelijk)
- Accu's (moet nog bestellen, 2 maanden levertijd)
- Aantal zekeringen (moet er nog bestellen)
Heb dus toch al wel veel nu maar moet ook nog bevestingen voor de controller en motor laten maken. Hierna kan ik pas gaan beginnen met de kabels enzo. Maar kan toch wel weer even vooruit met een aantal dingen totdat de motor hier is.
Genoeg foto's zo Remq?
