Hallo allemaal, even voorstellen!

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Hallo allemaal, even voorstellen!

Berichtdoor Q-trading » 27 okt 2012 17:32

De versie met Alu draagarmen verkopen wij ook nog, enkel hebben wij er nu alleen nog maar met de brede ijzeren armen op voorraad, op het moment.

De alu armen blijven gewoon mooi eruit zien, alleen vereist het wel regelmatig controle op speling. Buigen of breken doen deze armen nooit wat vaak word beweerd door tegenstanders ervan., je frame is nog eerder krom dan de armen zullen buigen.
Omdat de dopmoeren niet genoeg worden nagecontroleerd stappen wij steeds meer over op de brede ijzeren uitvoering, kwa wegligging is deze ook net iets prettiger, maarja... het ook wil ook wat.

:-)))
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 27 okt 2012 17:52

het klopt inderdaad dat die dopmoeren regelmatig moeten worden gecontrolleerd.het enige minpunt die ik persoonlijk vind van de alu draagarmen is dat het camber niet kan gesteld worden.maar daar komt deze winter bij mij verandering in :!:
de wegligging nog prettiger maken....ik weet niet of dit bij mij nog mogelijk is(ik zal het proberen door ervoor te zorgen dat het camber kan geregeld worden) want bij mijn jla is die voor het ogenblik echt subliem.ik heb een tijdje terug met een "A-merk" quad gereden en die wegligging was niets waard in vergelijking met mijn jla.ik heb meteen tegen m'n kennis gezegd dat ik voor geen geld zou willen ruilen.keek die effe raar toen ik dat zei,tot hij eens een toertje met mijn jla had gereden. :twisted: :twisted: :twisted:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 27 okt 2012 19:38

dimpower schreef:die met ijzeren draagarmen die Q verkoopt is normaal ook de bredere versie want de smalle met ijzeren draagarmen verkoopt Q niet.
ik zou toch voor een nieuwe gaan en de motor dan terug proberen te verkopen.deze geraak je zeker kwijt.nieuw kost die 500 euro dus als je daar iets onder blijft voor toch ook een nieuwe motor zal je niet lang met deze blijven zitten.ik weet natuurlijk niet wat je project wordt(maar heb een klein vermoeden :mrgreen: )dan zal je waarschijnlijk ook andere onderdelen nog kunnen verkopen zoals kabelboom,cdi,radiator,....
zo kan je kan je al een heel stuk recupereren van je aankoopprijs.

Is inderdaad lekker breed, zou maar net door de poort passen hier. :) Is denk ik ook wel fijner voor mij omdat ik toch een beginnende quadrijder ben, ligt wat stabieler op de weg.
Denk ook wel dat ik voor een nieuwe ga maar zou fijner zijn als ik een zonder motor kon kopen. Maarja zoals ik al zei, tweedehands zie ik ze niet echt met ijzeren draagarmen. En zonder motor wordt dan al helemaal lastig te vinden.
Maar als ik inderdaad blok verkoop, en ook die andere onderdelen wat niet meer nodig zijn dan blijft er van de prijs toch niet meer zo heel veel over (ik schat zo'n 1200-1300 euro) En heb dan ook wel een nieuw frame waarvan ik weet dat er niets mis mee is. Tweedehands weet je het nooit of er schade mee is gereden.

Ben ook benieuwd naar jouw project dan voor de draagarmen te kunnen stellen. Blijft het aluminium of ga je ze vervangen door de ijzeren draagarmen?

@Q-trading
Persoonlijk vind ik de ijzeren draagarmen toch mooier dan de aluminium uitvoering dus is voor mij alleen maar gunstig. :)

Nja, ik moet er toch nog even over nadenken. Zoiezo moet ik hier eerst een werkplaats inrichten voordat ik de quad kan kopen, want project zal wel paar maanden gaan duren dus moet er ook wel goed aan kunnen werken natuurlijk.

Heb nog een vraag trouwens, als iemand dit weet. Moet de quad eerst gekeurd en op kenteken gezet worden voordat je wijzigingen mag maken aan de quad? Of kan je na de wijzigingen met het COC document voor de orginele quad hem ook nog gewoon op kenteken krijgen? Zou de quad anders 2 keer moeten laten keuren wat eigenlijk niet nodig is.
Heb dit ook al bij de RDW nagevraagd maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord. Zal ook wel komen omdat ik in hetzelfde bericht 10 andere vragen ofzo deed stellen maarja. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 27 okt 2012 20:44

de alu draagarmen blijven maar ik zal ze kunnen verstellen.is een relatief klein werkje(denk ik toch :lol: )voor mij is dat niet echt een project maar een kleine wijziging om hem nog beter te kunnen finetunen.een mens moet bezig blijven he :mrgreen:
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 28 okt 2012 12:58

Ben toch benieuwd hoe je het gaat doen, misschien ook handig voor anderen die de aluminium draagarmen hebben. :) En inderdaad, beetje bezig blijven met kleine dingetjes te verbeteren is altijd leuk.

Heb zelf nog eens nagezocht voor de RDW keuring, waarschijnlijk zal naast alleen het framenummer ook het motornummer gecontroleerd worden dus zal de quad helaas toch eerst in de originele staat moeten laten keuren voor een kenteken erop te krijgen. En dan na de aanpassingen laten herkeuren. Toch weer 200 euro erbij dan.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 28 okt 2012 19:50

..... :think: .......neen ik mag je niet aanzetten tot dingen die niet mogen. :twisted: als je begrijpt wat ik bedoel :lol: :lol: :lol:
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 24 nov 2012 18:38

Sinterklaas is hier al vroeg langs gekomen, stond ineens een krat in m'n werkhok met wat leuks erin. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk meteen begonnen met alles uit de krat te halen, zat allemaal wel netjes verpakt. Zo staat ie er nu bij.

Afbeelding

Zometeen even kijken of ik hem er vanaf kan tillen met een paar man en op bokjes kan zetten. Heb geen takel dus eerst ff wat spinazie eten ofzo. :mrgreen:

Kan daarna beginnen met de rest op te bouwen. Zullen morgen dus wel meer foto's volgen. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 24 nov 2012 18:42

zal geen probleem zijn.met 2 man lukt het zeker.ik kan de mijne alleen op blokken heffen.voor en achterkant apart wel te verstaan :mrgreen: maar dat is met wielen er aan dus met 2 moet zeker lukken zonder wielen.
ik volg je project op de voet,zeker daar ik al weet wat je wil bereiken. :clap: :clap: :clap: respect op voorhand al dat je dit aandurft.je bent in ieder geval de eerste.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor BBQBarman » 24 nov 2012 18:51

dimpower schreef:zal geen probleem zijn.met 2 man lukt het zeker.ik kan de mijne alleen op blokken heffen.voor en achterkant apart wel te verstaan :mrgreen: maar dat is met wielen er aan dus met 2 moet zeker lukken zonder wielen.
ik volg je project op de voet,zeker daar ik al weet wat je wil bereiken. :clap: :clap: :clap: respect op voorhand al dat je dit aandurft.je bent in ieder geval de eerste.

Eerste mis poes
X187 had dat ook zelf in elkaar gekwakt
Mij volgende wil ik ook zelf :) tis leuker
En dan ken je je quad van top tot teen
Leuk om te zien z'n krat en ben zelf fan van zwarte velgen :)
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 24 nov 2012 19:14

BBQBarman schreef:
dimpower schreef:zal geen probleem zijn.met 2 man lukt het zeker.ik kan de mijne alleen op blokken heffen.voor en achterkant apart wel te verstaan :mrgreen: maar dat is met wielen er aan dus met 2 moet zeker lukken zonder wielen.

Eerste mis poes
X187 had dat ook zelf in elkaar gekwakt
Mij volgende wil ik ook zelf :) tis leuker
En dan ken je je quad van top tot teen
Leuk om te zien z'n krat en ben zelf fan van zwarte velgen :)

Nee phongy,jij mis.ik heb het over het feit dat hij de eerste is op het forum wat zijn project betreft :twisted: :twisted: :twisted: en daar ben ik absoluut zeker van.
dimpower
Moderator
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad