Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: RichieKwat, MadMax 300

Berichtdoor Q-trading » 31 jul 2012 19:47

De verkoop is niet doorgegaan van de 300CC heb ik begrepen van zijn dealer.
Toevallig belde Jan-Willem van MHR mij vandaag, hij had zijn klant dit ook afgeraden.
Hij is toch voor een 250CC gegaan.

Ik wil het 300CC blok echt niet afkraken, had het liever ook anders gezien.
Ik wordt er zelf natuurlijk ook een beetje simpel van om alleen maar de 250CCtjes verkopen.
Maar ze zijn gewoon goed, vooral de Loncin motoren, Maar de Zhongshen 250CC is ook gewoon top.

Ik geloof niet dat Eaglemotorsport ze standaard met 32PK levert, denk dat je dan wat bij moet betalen. Het is een flink karwei om ze te ontgrenzen.
Beter kan je het blok er dan los bijkopen wat niet voor de europese markt is.

Misschien heb ik en mijn klanten gewoon pech gehad, maar ik geloof niet dat eaglemotorsport er ook 10 verkocht heeft zonder bak problemen.

Bij EGL china is dit bakprobleem ook bekend, en er zijn ook gesprekken met Loncin volgens een verkoper.

Hopelijk is het snel opgelost, zodat wij de 300CC ook weer gaan verkopen.

Ik wilde alleen wat eerlijk advies geven.



4 wieltjes schreef:
Q-trading schreef:
Die onbegrende blokken die jij hebt lopen veel beter, kun je niet vergelijken met de voor nederland geleverde blokken. Hopelijk heb je meer geluk met de bak.

Wij zijn er gewoon even ziek van. Hopelijk worden de bakken beter.
Dan beginnen we er weer misschien mee.


Hoi Maarten,

Er kan altijd wel wat aan je nieuwe aankoop kapot gaan,en je weet net zo goed als ik dat niet elke quadkoper een wereldwonder is in het begin met zo'n quad of dat men weet wat voor onderhoud men aan zo'n ding moet doen.

Tuurlijk is het niet de bedoeling om iemand zijn aankoop de grond in te boren.
Advies is advies en wat iemand daarmee doet is geheel een eigen keuze.
Daarentegen zie ik op de site van EGL alleen de 30pk versie te koop staan ,dus die topicstarter koopt al een onbegrenst blok.
30 pk word 3 keer op de pagina weergegeven.
Hieronder een klein stukje tekst.


Motor:
Inhoud: 300 cc.
Aantal cilinders: 1
Aantal kleppen: 4 (DOHC)
Koeling: waterkoeling.
Vermogen: 32pk bij 8500 rpm.
Koppel: 34Nm bij 7000 rpm.
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor Q-trading » 31 jul 2012 19:59

Juist, jij snapt het.

Het is voor beide partijen niet leuk.
Het heeft mij i.i.g bergen met geld gekost, en klanten van ons veel ergernis.
Zit ik beide niet op te wachten.

Als de bakken straks goed zijn, zal ik het hier het hardste roepen op het Forum

DexterXL schreef:Dan zie ik het misschien anders???
Maar vind het eerlijke praktijk advies over de 300cc gewoon top, je kunt wel
stomweg die dingen blijven verkopen, en de probleem gevallen onder garantie
fixen, maar na 1 jaar is er geen garantie meer, gaan ze dan massaal stuk, dan
is het eerste wat geroepen word dat het merk troep is, en daarna dat er troep
verkocht word.....
Dus schade voor de madmax, terwijl er dus met de 250cc bijna niets mis mee
is, en schade voor de verkopers.....tsjaa, beide wil je niet hebben, dus goede
beslissing :thumbup: :-)))
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor BBQBarman » 31 jul 2012 20:14

Q-trading schreef:Juist, jij snapt het.

Het is voor beide partijen niet leuk.
Het heeft mij i.i.g bergen met geld gekost, en klanten van ons veel ergernis.
Zit ik beide niet op te wachten.

Als de bakken straks goed zijn, zal ik het hier het hardste roepen op het Forum

DexterXL schreef:Dan zie ik het misschien anders???
Maar vind het eerlijke praktijk advies over de 300cc gewoon top, je kunt wel
stomweg die dingen blijven verkopen, en de probleem gevallen onder garantie
fixen, maar na 1 jaar is er geen garantie meer, gaan ze dan massaal stuk, dan
is het eerste wat geroepen word dat het merk troep is, en daarna dat er troep
verkocht word.....
Dus schade voor de madmax, terwijl er dus met de 250cc bijna niets mis mee
is, en schade voor de verkopers.....tsjaa, beide wil je niet hebben, dus goede
beslissing :thumbup: :-)))

Das mooi om te horen ik wou het net vragen want ik ben wel geinteresseert in de 300cc
Top Q
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor 4 wieltjes » 31 jul 2012 21:14

Oh,maar Maarten ik was niet op weg om wat je had geschreven af te kraken.
Ik hou er gewoon een andere mening op na.
Als verkoper zie je liever 10 tevreden klanten,dan 1 ontevrede.

Maar mijn vraag staat dan nog steeds,wat is het verschil met de 22kw en de 18kw blokken dat alleen de 18kw blokken problemen hebben ?
De blokken zien toch gewoon identiek ?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor Q-trading » 31 jul 2012 21:29

Precies weet ik het niet, want ik heb nog geen blok gehad dat standaard die 32pk heeft, volgens mij zijn ontsteking en cilinder wat anders, carb kleiner, nokkenassen anders.

Bakken zijn denk ik gewoon het zelfde.

Over een tijdje week ik het, want ga een kapotte ombouwen als dat blok binnen is.


4 wieltjes schreef:Oh,maar Maarten ik was niet op weg om wat je had geschreven af te kraken.
Ik hou er gewoon een andere mening op na.
Als verkoper zie je liever 10 tevreden klanten,dan 1 ontevrede.

Maar mijn vraag staat dan nog steeds,wat is het verschil met de 22kw en de 18kw blokken dat alleen de 18kw blokken problemen hebben ?
De blokken zien toch gewoon identiek ?
Avatar gebruiker
Q-trading
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 10 jan 2010 13:52

Re: Dongben (EGL) motorblok 300cc begrenst / onbegrenst .

Berichtdoor DexterXL » 31 jul 2012 21:36

even hardop denken: china.....moet goedkoop, dus misschien een andere
kwaliteit onderblok, dus goedkope assen in de bak, of slechte lagers....???
Misschien is het wel zoiets simpels als dat ze een andere leverancier van lagers
hebben gevonden, en dat door dat beetje extra koppel wat de 300cc heeft,
trekken de assen er gewoon uit/krom??
Ik weet wel dat ze bij Suzuki en Kawasaki bij de introductie van de 250cc
4-takt crossmotor op de markt kwam, dat ze ook bijna 2 jaar nodig hebben
gehad om hem hufter-proof te maken, of als het te warm buiten was, of de
baan te zwaar, dan plofte er weer een blok.
Ook KTM loopt nu al ruim 1 jaar te klooien met hun 350cc 4-takt..... dus zou
het ook wel goed komen met dit blokje :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Vorige

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten