scooterbanden

Re: scooterbanden

Berichtdoor fr33style » 07 jan 2010 22:03

hahah het is ook deels afhankelijk van de bestuurder, hoe controleer je je quad en hoe ga je ermee om.
ik denk wel dat ik die route durf te nemen op een bashan, maar dan wel eentje waar alles van is nagezien.

wat we daar reden waren volgens mij 250 cc grizzly's automaatjes
maarja ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het een japanner was.
het belangrijkste is dat hij gewoon power heeft en betrouwbaar is.
schakelen raad ik ook totaal niet aan op dit soort parcours tenzij je een professional bent en dan nog denk ik niet dat die het doen.
je moet je zo erg concentreren op evenwicht en waar en hoe je op die qaud zit of staat, als je daarbij nog is moet schakelen maakt dat zo gevaarlijk.
ook de handgas is fataal, want je moet je hand goed op het stuur houden voor totale controlle, vandaar dat duimgas want je duim mag vrij zijn.
ook een voetrem is niks omdat je veel staat en wil je controle hebben dan is het wel fijn als je niet steeds je voet hoeft te verplaatsen om te remmen terwijl je quad 45 graden schuin staat en je naar beneden rijd :mrgreen:

ik had een moment dat we een hele steile, met steil bedoel ik kan je hier omhooog ????? :eh: , duin op moesten rijden van zeker een meter of 20 hoog en vlak voor de top had mijn quad gewoon geen power meer hij kwam bijna tot stilstand, wat er dan door je heen gaat is zoiets als horen dat je de doodstraf krijgt hahahah. ik liet maar gas los en toen trok ik hem weer vol open gelukkig pakte die quad en kreeg ik hem net boven. maarja dat moet allemaal in een fractie van een seconde en jij moet maar net niet in paniek raken.
het verbaasd me tot nu toe nog steeds dat we niet zijn verongelukt.

ik had een helm gepakt, halverwege de rit hadden we pauze en ik deed die helm af toen pas zag ik dat die van voor naar achter in 2en gebroken was, er zat gewoon een tapeje over om hem bij elkaar te houden .
toen ik dat zag dacht ik alleen maar wat is er met die vorige gast gebeurd die die helm op had hahah
fr33style
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 07 jan 2010 22:28

lzone schreef:kunnen onze bassie's dat wel aan ? off road in paris-dakar? ik zou graag naar disney rijden in parijs op 2 dagen heen en er zijn er al die twijfels hebben dat men bassie dat gaat aankunnen dus 1.5u intensief dakar? ? is dat wel mogenlijk?

Nah das een idee, wie gaan er allemaal volgend jaar mee in de Paris-Dakar alszijnde het china team :lolno:
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
BlacK-SpyDeR
350cc

Berichtdoor lzone » 07 jan 2010 22:31

ik niet, mijne gaat volledig gemaakt worden voor de baan, heb al is late weten wil er een tourder quad van maken, want ze hebben tourder auto's , tourder moto's wel nu wil ik een tourder quad :P volledig naar mijn wensen, maar op dakar te doen ? denk dat bashanboy dat wel ziet zitten..
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor fr33style » 08 jan 2010 00:00

dat word sparen :D
fr33style
300cc

Berichtdoor lzone » 08 jan 2010 00:35

maii,, kheb hier nu al een rekening liggen oven over de 1.000 eur aan onderdelen, ik heb een kladblok bestandje en daar typ ik alles in dat ik aan de quad gebruik met naam en de prijs,, woow begint al aardig op te tellen :D :D maarja zolang het resultaat maar mooi word
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor fr33style » 08 jan 2010 13:31

teringg, maar nu ik zo zit te denken kom ik ook al aardig in de buurt van de 1000 hahah
fr33style
300cc

Berichtdoor lzone » 08 jan 2010 13:40

ik weet het freestyle en de mijne is nog niet klaar moet nog gespoten worden en nog andere dingen,, je mag er niet aan denken aan die kostprijs ;) dan valt de pijn nog wel mee
Grts Lzone
lzone
400cc

Berichtdoor fr33style » 08 jan 2010 13:54

hahahh ja ik heb er ook geen spijt van hoor, alleen ben ik bang dat je het nooit eruit haald als je hem weer verkoopt :mrgreen:
fr33style
300cc

Berichtdoor Chucky » 08 jan 2010 14:56

Woow Freestyle die Shineray is BRUUUUUT!
Damn echt top die bandjes gewoon je hele quad is AF!
Mooiste Shineray welke ik tot nu gezien heb 8-)
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor Robashan » 08 jan 2010 15:07

mooi apparaat man
Alleen is er wel mee te crossen? Hij is vrij laag t.o.v een bashan. Ik heb ook een cros en wegbanden setup liggen. Alleen is de wegset er nog niet opgeweest omdat de quad te vaak(jaja heel erg) op een bouwterrein uitgelaten mag worden ;P
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Besturing/ Wegligging/Banden/Schokbrekers