Mijn witte EGL Mad Max 250cc

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor BBQBarman » 29 apr 2012 10:23

Je heb nu wel een betere richtlijn van welke sproeier er ongeveer in moet
Maar misschien beter dat ik eerst test omdat ik die sproeiers heb en jij niet
Maar ik kan denk dinsdag of woensdag pas checken
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor selwyn » 29 apr 2012 10:30

Ik heb de sproeiers liggen t/m 120 ;) komen nog van de standaard carb. waar ik de Mallossi luchtfilter op gemonteerd had.
Maar 2 weten meer dan 1.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor BBQBarman » 29 apr 2012 10:35

Oh das makkerlijk
Ik rij al een tijdje met de verkeerde sproeier vet irri tijdens starten soms
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor DexterXL » 29 apr 2012 11:07

Dan ga ik weer lekker onrust zaaien :twisted:

Vergeet nooit om eerst in de basis te beginnen, dus luchtschroef 2x 360graden
open, gasnaald in de middenstand....dan zorgen dat de motor volledig op
bedrijfstemp. is, dan een proefrondje rijden, kijken wat hij in laag toeren doet,
daarna in hoogtoeren, en eens zien wat hij onbalast doet.
Je weet wanneer de begrnezer in moet grijpen, en eigenlijks hoort hij dat ook
onbalast te kunnen halen, haalt hij dat niet, dan te ruim afgesteld, haalt hij
het makkelijk, dan pas naar de kleur van de bougie kijken....

...en heel eerlijk gezegd....is het totaal niet interessant wat een ander erin
heeft zitten, per blok is het gewoon verschillend, al is het wel handig als
richtlijn :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor dimpower » 29 apr 2012 12:07

succes :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor eaglemotorsport » 03 mei 2012 08:41

Als eerste kun je niets afstellen aan het onstekingstijdstip. Zodra je het vliegwiel goed zal monteren (spiebaan over de spie), zal de hal-gever op 't juiste moment 't signaal van vonken doorgeven aan de CDI.

Zeker geen te kleine sproeier monteren. Daarmee kun je de boel flink verbranden. (kleppen, bougie, zuiger/veren, etc.).
Op een 28mm zit standaard een sproeier van rond de 98-100.
Op een 300cc met 22 kW motor, gebruiken wij een Mikuni 36mm met 160 - 170 sproeier.
Op een 30mm carburateur zal je niet groter moeten gaan dan 120 (zonder open luchtfilter). Mits het inlaatspruitstuk uiteraard ook die zelfde 30mm doorgang heeft. Anders heeft een grotere gasfabriek geen zin uiteraard ;-)

Motortjes worden niet te warm als je koelsysteem in orde is en je een goede kwaliteit motorolie gebruikt na het inrijden.
(water nivo, Waterpomp, thermostaat, fan, thermoschakelaar, slangen, radiateur, geen bouwmarkt olie, etc).

Het kan zijn dat je sensor te vroeg aangeeft dat de motor te warm is.
Dat komt namelijk eerder voor dan een te warme motor.

Hang eens een industrie thermometer in je radiateur na een half uur flink rijden. Je zult zien dat de ventilator aanslaat bij ongeveer 76 graden en uit gaat bij 72 graden (+/- 4 graden).

Als je koelwater lampje gaat branden bij 75 graden (of eerder), dan is er niets aan de hand met de temperatuur. Maar dan is je sensor "chinees".

Je kunt dit probleem oplossen door een extra weerstand te monteren tussen de sensor en 't stekkertje. Begin met 10 ohm.
Gaat die dan nog branden, schakel dan nog een 10 ohm weerstand in serie erbij (zodat de weerstand 20 ohm wordt). Herhaal dit totdat je de juiste waarden hebt waarop het lampje gaat branden. Testen kun je doen door eventjes de koelfan los te koppelen. Let op dat je dit niet te lang doet en alleen doen als je een goed werkende industrie thermometer hebt, zodat je de daadwerkelijke temperatuur in de gaten kunt houden en kunt ingrijpen als je motor "echt" te warm wordt.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor selwyn » 03 mei 2012 11:00

Ik zou het graag willen testen maar.... Zie pb ;)
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor BBQBarman » 03 mei 2012 18:28

eaglemotorsport schreef:Als eerste kun je niets afstellen aan het onstekingstijdstip. Zodra je het vliegwiel goed zal monteren (spiebaan over de spie), zal de hal-gever op 't juiste moment 't signaal van vonken doorgeven aan de CDI.

Zeker geen te kleine sproeier monteren. Daarmee kun je de boel flink verbranden. (kleppen, bougie, zuiger/veren, etc.).
Op een 28mm zit standaard een sproeier van rond de 98-100.
Op een 300cc met 22 kW motor, gebruiken wij een Mikuni 36mm met 160 - 170 sproeier.
Op een 30mm carburateur zal je niet groter moeten gaan dan 120 (zonder open luchtfilter). Mits het inlaatspruitstuk uiteraard ook die zelfde 30mm doorgang heeft. Anders heeft een grotere gasfabriek geen zin uiteraard ;-)

Motortjes worden niet te warm als je koelsysteem in orde is en je een goede kwaliteit motorolie gebruikt na het inrijden.
(water nivo, Waterpomp, thermostaat, fan, thermoschakelaar, slangen, radiateur, geen bouwmarkt olie, etc).

Het kan zijn dat je sensor te vroeg aangeeft dat de motor te warm is.
Dat komt namelijk eerder voor dan een te warme motor.

Hang eens een industrie thermometer in je radiateur na een half uur flink rijden. Je zult zien dat de ventilator aanslaat bij ongeveer 76 graden en uit gaat bij 72 graden (+/- 4 graden).

Als je koelwater lampje gaat branden bij 75 graden (of eerder), dan is er niets aan de hand met de temperatuur. Maar dan is je sensor "chinees".

Je kunt dit probleem oplossen door een extra weerstand te monteren tussen de sensor en 't stekkertje. Begin met 10 ohm.
Gaat die dan nog branden, schakel dan nog een 10 ohm weerstand in serie erbij (zodat de weerstand 20 ohm wordt). Herhaal dit totdat je de juiste waarden hebt waarop het lampje gaat branden. Testen kun je doen door eventjes de koelfan los te koppelen. Let op dat je dit niet te lang doet en alleen doen als je een goed werkende industrie thermometer hebt, zodat je de daadwerkelijke temperatuur in de gaten kunt houden en kunt ingrijpen als je motor "echt" te warm wordt.

Bedankt voor de info hier hebik zeker wat aan
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor selwyn » 15 mei 2012 22:04

Met dank aan Eaglemotorsport kan ik met een beetje mazzel eindelijk weer eens gaan uitwaaien van het weekend. (please tnt werk effe mee).
In de tussen tijd de sproeier veranderd naar 120 net zoals Bbqman.
Dus het wordt weer test tijd :)
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Mijn witte EGL Mad Max 250cc

Berichtdoor BBQBarman » 15 mei 2012 22:05

selwyn schreef:Met dank aan Eaglemotorsport kan ik met een beetje mazzel eindelijk weer eens gaan uitwaaien van het weekend. (please tnt werk effe mee).
In de tussen tijd de sproeier veranderd naar 120 net zoals Bbqman.
Dus het wordt weer test tijd :)

Nee ik heb nu 115 derin zitten
Maar met 120 reed me quad sneller maar bougie bleef toen wit
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Me and my quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten