Je heb nu wel een betere richtlijn van welke sproeier er ongeveer in moet
Maar misschien beter dat ik eerst test omdat ik die sproeiers heb en jij niet
Maar ik kan denk dinsdag of woensdag pas checken
eaglemotorsport schreef:Als eerste kun je niets afstellen aan het onstekingstijdstip. Zodra je het vliegwiel goed zal monteren (spiebaan over de spie), zal de hal-gever op 't juiste moment 't signaal van vonken doorgeven aan de CDI.
Zeker geen te kleine sproeier monteren. Daarmee kun je de boel flink verbranden. (kleppen, bougie, zuiger/veren, etc.).
Op een 28mm zit standaard een sproeier van rond de 98-100.
Op een 300cc met 22 kW motor, gebruiken wij een Mikuni 36mm met 160 - 170 sproeier.
Op een 30mm carburateur zal je niet groter moeten gaan dan 120 (zonder open luchtfilter). Mits het inlaatspruitstuk uiteraard ook die zelfde 30mm doorgang heeft. Anders heeft een grotere gasfabriek geen zin uiteraard
Motortjes worden niet te warm als je koelsysteem in orde is en je een goede kwaliteit motorolie gebruikt na het inrijden.
(water nivo, Waterpomp, thermostaat, fan, thermoschakelaar, slangen, radiateur, geen bouwmarkt olie, etc).
Het kan zijn dat je sensor te vroeg aangeeft dat de motor te warm is.
Dat komt namelijk eerder voor dan een te warme motor.
Hang eens een industrie thermometer in je radiateur na een half uur flink rijden. Je zult zien dat de ventilator aanslaat bij ongeveer 76 graden en uit gaat bij 72 graden (+/- 4 graden).
Als je koelwater lampje gaat branden bij 75 graden (of eerder), dan is er niets aan de hand met de temperatuur. Maar dan is je sensor "chinees".
Je kunt dit probleem oplossen door een extra weerstand te monteren tussen de sensor en 't stekkertje. Begin met 10 ohm.
Gaat die dan nog branden, schakel dan nog een 10 ohm weerstand in serie erbij (zodat de weerstand 20 ohm wordt). Herhaal dit totdat je de juiste waarden hebt waarop het lampje gaat branden. Testen kun je doen door eventjes de koelfan los te koppelen. Let op dat je dit niet te lang doet en alleen doen als je een goed werkende industrie thermometer hebt, zodat je de daadwerkelijke temperatuur in de gaten kunt houden en kunt ingrijpen als je motor "echt" te warm wordt.
selwyn schreef:Met dank aan Eaglemotorsport kan ik met een beetje mazzel eindelijk weer eens gaan uitwaaien van het weekend. (please tnt werk effe mee).
In de tussen tijd de sproeier veranderd naar 120 net zoals Bbqman.
Dus het wordt weer test tijd
Keer terug naar Me and my quad
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten