Wat heb je vandaag aan je quad gedaan?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Wat heb je vandaag aan je quad gedaan?

Berichtdoor dimpower » 10 feb 2012 11:02

ik ben van plan om de complete uitlaatlijn tot bij de dempers na te maken in rvs.eventueel meteen enkele mm breder.ben dan meteen verlost van de catalysator en het T-stuk maak ik meteen ook vloeiender.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor DexterXL » 10 feb 2012 12:09

...zitten er tegenwoordig ook al een katalysator op zo'n blok???
en toch nog 18 pk eruit.....dan kat weg en nog meer Danoontje Powerrrrr :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 10 feb 2012 12:14

jammer genoeg wel ja.wat ik niet logisch vind eigenlijk.een katalysator steken ze ertussen maar de egr wordt standaard al verwijderd raar maar waar.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor brandweerman112 » 10 feb 2012 20:47

Ben benieuwd naar het resultaat van je uitlaat. Als je de uitlaat klaar hebt, plaats je dan een paar foto's in dit topic? Natuurlijk wel nadat de quad een poos heeft gelopen, zodat het rvs mooi blauw gekleurd is :p

Kheb vandaag de zekeringhouder vervangen door een ander type. Er zat er 1 op met een glaszekering en nu 1 voor steekzekeringen. Deze is wat degelijker bevestigd.
Tevens bij Eagle 2 rvs demperbeugels besteld. Ik ben er achter gekomen bij het aanpassen van de uitlaat dat er 1 beugel miste. Bij eagle kosten ze 17 euro per paar. Daar ga ik niet zelf voor aan het doe het zelfen haha.
Bij ALG heb ik een hoofdremcilinder met leiding en 3 banjo bouten (setje) besteld om deremmen te scheiden. Ik had hiervoor al een hoofdremcilinder van een Bashan aangeschaft, maar het reservoir lijkt me wat te klein voor die grote remklauwen van mijn Jinling. Dus die heb ik in het te koop forum gezet. Dus als hier iemand nog belang bij heeft. Hij kost 20 euro incl. verzendkosten.

Vandaag de quad nog even uitgelaten over het ijs. Lekker koud maar geweldig mooi. Ik had de teller dik over de 100.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor dimpower » 10 feb 2012 20:55

ik had die hendel al zien staan en had al mijn twijfels dus ik zou hetzelfde probleem hebben want ik heb dezelfde quad.als mijn uitlaat wordt gemaakt post ik zeker foto's.ben nog op zoek naar iemand die rvs mooi kan plooien want ik wil geen lasnaden.heb al een paar firma's gedaan maar tot nu toe geen enkele die het kan.heb nu iemand op het oog die het waarschijnlijk wel kan maar heb hem nog niet thuis gevonden.het is iemand die inox trappen en leuningen maakt.als ik niemand vind die het kan koop ik zelf een buigmachine.zal nog wel voor andere dingen van pas komen.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor brandweerman112 » 10 feb 2012 21:04

Ik ben bang dat rvs voor een uitlaat te dunwandig is om netjes te kunnen buigen in de gewenste vorm. Maar het is het proberen waard natuurlijk.
Ik hoop dat die jongen het wel kan, want zonder lasnaden is nauurlijk het allermooiste.
Ik zie het resultaat wel een keer verschijnen hier op het forum.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 10 feb 2012 21:18

opwarmen en evt opvullen voor je het buigd
maar kun je de lasnaadjes niet mooi weg polieren/slijpen?
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor brandweerman112 » 10 feb 2012 21:28

Kost een beetje tijd en energie maar dat is wel te doen. Dan heb je ook een mooi resultaat. Maar ut 1 stuk is toch het mooiste. Aan lassen ontkom je zowiezo niet bij het t-stuk.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

Berichtdoor dimpower » 10 feb 2012 21:46

aan het T-stuk is inderdaad de enige lasnaad die ik wil hebben.hij is toch bijna niet zichtbaar op die plaats.het is het proberen waard he.ben vandaag nog langsgeweest bij die mens maar was niet thuis.zal hem wel eens vinden :D
lasnaden kunnen inderdaad weggeslepen worden en gepollierd worden maar hoe minder,hoe liever.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor brandweerman112 » 10 feb 2012 22:01

Daar heb je helemaal gelijk in. Elke las zorgt voor een verzwakking in het materiaal rond de las. Gelukkig komen er niet al teveel krachten op de uitlaat van een quad te staan.
As de Brandweer
brandweerman112
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?