nieuw (niet echt een quad maar komt in de buurt)

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: nieuw (niet echt een quad maar komt in de buurt)

Berichtdoor 4 wieltjes » 07 nov 2011 16:05

Omtrend het rijden met of zonder dubbele koplampen.
Vandaag zowel een motor met 1 dim en 1 stadslicht zien rijden,en een motor (bmw) die beide lampen gewoon aan had.
Denk niet dat men er een groot probleem van maak als je die ene lamp dan toch als stads en grootlicht gebruik.
Kan altijd zeggen dat het wel om je eigen veiligheid/zichtbaarheid op de weg gaat. ;)
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor ikbat » 07 nov 2011 16:12

Tnx ik heb hem ook al wel aangesloten. Was ik vanochtend heel blij mee. Op donkere weggetjes binnendoor wil ik alle licht die ik kan hebben.
Morgen nog wat meer aansluiten. Zoals de extra knipperlichten. Vind t jammer om ze voor de sier te hebben zonder dat ze iets doen.
ikbat
250cc

Berichtdoor sherman » 10 nov 2011 15:50

ff over dubbel licht: als de hartafstand tussen beide gloeilampen even groot of kleiner is dan de doorsnede van de koplampen mogen ze allebei branden anders niet. (ik hoop dat ik duidelijk ben)
Maar niet mee zitten ik heb jaren motor gereden met dubbele koplampen en ben nooit aangehouden (daarvoor dan) dus lekker laten branden!

:thumbup:
hou het zwarte onder!
sherman
100cc

Berichtdoor sherman » 10 nov 2011 15:55

alleen hoe de hartafstand dan kleiner kan zijn als de omtrek van een koplamp is mij ook niet helemaal duidelijk , is wel knap verzonnen :roll:
hou het zwarte onder!
sherman
100cc

Berichtdoor ikbat » 10 nov 2011 16:48

Het zijn ook wel heel aparte regels.
Kwam vanmiddag bij een tank station een motor agent tegen en heb het maar even gevragen.
Hij kon er geen zinnig andwoord over geven. Ook niet onder welke regelgeving het zou vallen.
Dit omdat het een apparte catogeri is.
Maar hij zij dat als ze goed afgesteld zijn dat het wel veilig zou zijn dat als ze bijde werkten.
Maar ja hij kon geen uitsluitsel geven over de wet dus t was wel op eigen risico.
Maar simpele beredenatie is dat als hij t niet weet, zullen er niet veel zijn die t weten of zich er druknover kunnen maken.

Dus deze jonge blijft maar lekker bijde lampjes aan rijden
ikbat
250cc

Berichtdoor ikbat » 10 nov 2011 18:13

vandaag "even" bezig geweest om de veren wt strakker te zetten en de orginele knipper lichten ook maar aan te sluiten. Die nieuwe let lichtjes zijn leuk aan de uiteinde maar de orginele er bij geeft toch een iets beter beeld welke kant ik op wil.

Het even is natuurlijk met heel het plastic wel een 15 min sleutelen voor je ergens bij kunt.

heb een paar fototjes gemaakt (vergeet alleen regelmatig foto's te maken als ik bezig ben.

Afbeelding
eerst het kenteken plaatje er af natuurlijk en de schroefjes voor de achter spoiler los.

Afbeelding

Dan het wiel er af anders komt de "spoiler"er nog niet af.
(wel netjes op een krik hoor ;)

Afbeelding

hier een foto van de kap over de vario. ziet er toch mooi glimmend uit. jammer dat je hem normaal niet ziet.

Afbeelding
een fototje van het luchtfiltertje. gelijk maar even beetje schoon gemaakt. Hierachter zit natuurlijk de cilinder. maar daar kun je van deze kant niet bij. da word een andere manier puzzelen deze week om de kleppen te controleren/stellen.

Afbeelding

en de voorkant ook even open gehad voor de voor knipper lichtjes. (heb ik nog niet kunnen aansluiten moet ffen een stekkertje er bij halen en een dun kabeltje. als we t doen doen we t wel netjes he :mrgreen: )

wanneer ik weer iets los haal probeer ik er aan te denken om weer wat fototjes te maken en zet ze er bij.
(of t moet zijn dat jullie t inmiddels beu zijn dan laat maar weten :lol: )
ikbat
250cc

Berichtdoor dimpower » 10 nov 2011 20:37

hoe meer foto's,hoe beter.als er in de toekomst nog iemand een scootertrike heeft op het forum kan hij veel bijleren zo :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor ikbat » 10 nov 2011 21:00

Da dacht ik ook.
Mocht iemand er over denken.
Het is echt een heel leuk speeltje.
Je moet alleen niet bang zijn om te sleutelen. en snel iets doen zit er niet in.
Niet dat t lang duurt om hem uit elkaar te halen maar wel langer dan wanneer je er zoals bij een oldtimer brommer iets wil aanpassen of onderhoud wil plegen
ikbat
250cc

Berichtdoor ikbat » 12 nov 2011 15:02

Heb de kleppen vandaag maar gesteld.
Moest echt gebeuren.
Volgens de handleiding al bij 300km heb t gedaan bij 450
Een klusje van 5min normaal gesproken maar met dit ding natuurlijk weer een krappe 3uur.
2.55 bezigig met kappen er af te halen en er op te zetten en 5 min voor de kleppen.
Zal straks weer een paar foto's er op zetten.
Ik heb de kleppen netjes volgens de handleiding bijde op 0.12 gezet. Maar ik blijf met het gevoel zitten dat ik het best veel vind.
Het zal wel aan mij liggen.

Hij klinkt wel een stuk rustiger nu
ikbat
250cc

Berichtdoor Thieu » 11 dec 2011 17:44

Nice in Frankrijk barst t van die dingen leuk om te zien rijden!
Thieu
50cc

Vorige

Keer terug naar Me and my quad