EGL Madmax - welk blok - waar kopen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

EGL Madmax - welk blok - waar kopen

Berichtdoor Ronald81 » 24 aug 2011 08:16

Hallo allen,

Ik ben op mijn speurtocht naar een nieuwe quad terechtgekomen bij de EGL Madmax 250cc.
Nu vroeg ik mij af of het blok wat hieronder zit gelijk is aan b.v. het (250cc) shineray blok. Qua uiterlijk lijkt het namelijk wel zo maar wie weet dit..?

Verder vroeg ik me af waar ik de EGL het beste zou kunnen kopen...

Ik ben langs geweest bij een bedrijf in Beesd, hier werd aangeraden om bij aanschaf gelijk de koppeling en de spoel te vervangen voor zwaardere (koppeling met dacht 6 drukveren en spoel met 8 ontstekingen). Omdat ik dit een vaag verhaal vond en er hiervoor gelijk
Ronald81
100cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Madmax - welk blok - waar kopen

Berichtdoor admin » 24 aug 2011 08:51

Je kan beter zelf even met bedrijven bellen, mailen of zelfs een PB sturen.
Bijv. Qtrading en Eaglemotorsport zijn beide lid van CQ en beantwoorden je vragen graag.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Draco » 24 aug 2011 08:56

:stupid:

En daarbij hebben ze hier ook en hele leuke knop voor.

Zoekfunctie
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor Ronald81 » 24 aug 2011 09:50

Ik heb op aardig wat zoektermen gezocht en het hele madmax gebruikerservaringen topic doorgelezen maar helaas niet de antwoorden op mijn vragen kunnen vinden... mocht je me kunnen helpen hiermee dan hou ik me aanbevolen...

Ik zal de bedrijven is contacten, thanks!
Ronald81
100cc

Berichtdoor chevy35 » 24 aug 2011 22:10

volgens mij heb je bij nieuwe quads wettelijk geregeld 1 jaar garantie op de totale quad
chevy35
300cc

Berichtdoor eaglemotorsport » 05 sep 2011 09:06

Voor alle aankopen geldt, de Europese Richtlijn Koop en Garantie.

Echter, beperkingen en uitzonderingen daargelaten.
Beperkingen worden gemaakt, omdat de koper ook plichten heeft.
De koper heeft namelijk de plicht om het product normaal te gebruiken, niet te verwaarlozen, zich te houden aan het onderhoudsschema, onderhoud uit te laten voeren door erkende dealers, etc. etc.

Uitzonderingen worden normaliter gemaakt op onderdelen die normaal slijten bij gebruik of een kortere levensduur kunnen hebben dan de garantie termijn.
Bijvoorbeeld remblokken, kabels, lampjes, bougie, etc.

Als consument moet je garantie claimen bij de leverancier (verkoper).
De leverancier mag je dus niet doorverwijzen naar de fabrikant.

Het komt voor dat leveranciers "geen" garantie geven, door alles uit te sluiten van garantie en te wijzen naar een diep weggestopt artikeltje op hun website, of kleine lettertjes op de achterkant van de factuur, of bijvoorbeeld geen garantie geven op het arbeidsloon.
Verkopers quads in kratten verkopen, die je zelf in elkaar moet zetten. Quads die normaal 2500 euro kosten, nu in de aanbieding zijn voor 1800 euro.
Geloof niet dat er dan nog enige speling voor de verkoper is om een goede service te kunnen verlenen naar de koper, als deze met mankementen terug komt binnen de garantie periode. Tenzij je als consument moet gaan betalen voor arbeidsloon bij een garantie claim.
Dat kunnen vervelende discussies worden, als je als consument een andere verwachting hebt dan wat de verkoper kan bieden of heeft geboden.

Tips voor het kopen:
Verwacht sowieso niet dat een quad kwalitatief gelijkwaardig is aan een nieuwe auto.
Lees de koopovereenkomst goed door.
Laat gemaakte afspraken op papier zetten, daarmee sta je als consument een stuk sterker.

Ps. De dynamo spoel is bij de 2011 modellen een 3 fase model (bij vorige modellen zit er een 1 fase type in). Hoewel beide modellen de accu opladen, is de afgegeven spanning van de 3 fase meer stabiel en zal de accu minder snel beschadigen met overspanning die door de spanningsregelaar niet afgevlakt wordt. Hierdoor gaan de standaard accuutjes binnen enkele weken stuk in plaats van enkele maanden. Een goedkopere oplossing hiervoor (die je vroeg of laat toch nodig hebt) is een nieuwe accu van een bekend merk. Japans of Europees fabricaat.
De koppeling van een 250cc 1 cilinder Lifan motor is niet veranderd, die had en heeft nog steeds 6 drukveren. Mogelijk is de verkoper in de war met de V-twin of kleinere Lifan motoren. Die hebben veelal 4 drukveren in het koppelingshuis.
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor x187 » 27 dec 2011 11:12

eaglemotorsport schreef:Voor alle aankopen geldt, de Europese Richtlijn Koop en Garantie.

Echter, beperkingen en uitzonderingen daargelaten.
Beperkingen worden gemaakt, omdat de koper ook plichten heeft.
De koper heeft namelijk de plicht om het product normaal te gebruiken, niet te verwaarlozen, zich te houden aan het onderhoudsschema, onderhoud uit te laten voeren door erkende dealers, etc. etc.

Volgens mij is volgens de Monti (Block Exemption Regulation) wetgeving niet toegestaan om enkel garantie te verlenen als het onderhoud gebeurd bij erkende dealers.

Als een defect optreedt bij normaal gebruik en dit aantoonbaar aan misfabrikatie ligt zal de leverancier en/of de fabrikant garantie moeten verlenen.

Echter wat ik gelezen heb is dat de blokjes relatief goed zijn en de dingen die meestal stuk gaan zijn allemaal slijtagedelen.
x187
350cc

Berichtdoor eaglemotorsport » 27 dec 2011 12:26

Volgens mij is volgens de Monti (Block Exemption Regulation) wetgeving niet toegestaan om enkel garantie te verlenen als het onderhoud gebeurd bij erkende dealers.

Dat is niet helemaal waar. Het lijkt er wel op, maar het is voor de leverancier eigenlijk alleen maar makkelijker geworden.
En voor de Beun de Hazen is het er alleen maar lastiger op geworden.
Die "moeten" de zogenaamde garantie verlenen op de werkzaamheden die zij uitvoeren.

Quote uit BER:

One of the major improvements in the new competition
law framework in comparison with the expired Motor Vehicle
Block Exemption Regulation 1400/2002 is the clarification
by the European Commission that vehicle manufacturers
may not make the warranties conditional on the repair
and servicing of a vehicle within their network, or on the
use of their own branded spare parts.
According to the new set of rules, consumers have the
right to use any repair shop for non warranty work, during
both the statutory warranty period (2 years in most
EU member states) and any extended warranty period.
Of course, every operator is subject to statutory product
and service liability. Thus, anyone who damages a vehicle
as a result of negligent work or use of defective parts is
responsible for it.

Met andere woorden:
Is reparatie of onderhoud niet door een kundig iemand uitgevoerd, dan vervalt de aanspraak op garantie bij de leverancier en moet je je garantie claimen bij diegene die verantwoordelijk is voor datgene wat defect is gegaan.
De leverancier kan heel eenvoudig zeggen: Die operator (Beun de Haas) is NOT subject to statutory product and service liability. (Omdat door zijn handelen/werkwijze uw product is beschadigd).

Beun de Haas kan bijvoorbeeld kleppen verkeerd stellen, waardoor je blok in de soep loopt. Dan moet je niet voor garantie bij de dealer aan kloppen, maar dan moet je naar meneer Beun de Haas. Beun de Haas is er immers verantwoordelijk voor.

Vooralsnog is het dus gemakkelijker voor de leverancier (en eigenaar) om te vermelden dat je onderhoud door een erkende dealer moet worden uitgevoerd. Door dat statement bepaald de leverancier wie subject to statutory product and service liability is en wie niet.
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor 4 wieltjes » 27 dec 2011 13:09

Onderhoud door een erkende dealer.

Wie is er in Europa erkend om aan je quad te werken ,en door wie zijn ze erkend ???
Op de sites van de Chinese fabrikanten kom ik geen Europese dealers tegen laat staan erkende dealers.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 27 dec 2011 14:00

:stupid:
het je een heel groot punt!!!
Jullie(eaglemotorsport en Q-trading) staan nu wel gekend om een deftige eerlijke service te geven(met
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?