shineray CB400

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: shineray CB400

Berichtdoor pieteratv » 25 jan 2011 17:10

Tim schreef:
BOBO schreef:
bashanboy schreef:en ging de quad omlaag als je de veer niet aanpaste? ;)
Maar hij staat achter nu wel heel hoog he! Hoog zwartepunt en (te)veel positief caster lijkt mij!

Negatief ;)

Is inderdaad een negatieve caster als je de rijrichting in acht houdt ;) . Ik weet wel niet wat hier het probleem zou van zijn bashanboy. Standaard heeft (bijna) iedere quad met enkele achterveer een negatieve caster dacht ik. De quad moet wel nog een stukje terug naar beneden dus dat brengt de veer terug iets rechter maar de negatieve caster blijft sowieso! Ik durf zelfs zeggen dat dit eigenlijk geen reet uitmaakt bij een niet gestuurd achteras. :|

Wat ik uit men lessen automechanica onthouden heb is dat positieve caster er voor zorgt dat je mooi rechtuit blijft rijden... (dat wat er voor zorgt dat je wielen terug recht komen bij het lossen van het stuur)

Corrigeer me als dit niet klopt want dan heb ik het verkeerd op!

Bashanboy heeft gelijk een negatief caster kan echt heel gevaarlijk zijn, ik ben zelf dagen aan het stellen geweest voordat mijn quad een beetje stabiel was. Het caster moet absoluut positief zijn anders heb je echt de volledige breedte van de weg nodig. De quad schiet van links naar rechts en er is geen houden meer aan. zet de quad achter maar gerust een stuk lager en een klein beetje toespoor dan komt het helemaal goed :thumbup: mooi project trouwens :clap:
pieteratv
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor bashanboy » 25 jan 2011 18:37

van mij mag je proberen tim maar ik verzeker je dat het niet te rijden valt! en zeker niet met 400cc ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Tim » 25 jan 2011 21:32

bashanboy schreef:van mij mag je proberen tim maar ik verzeker je dat het niet te rijden valt! en zeker niet met 400cc ;)

Hey bashanboy,

Met de hoogte kan ik je goed volgen dat het lastig werk wordt in de bochten want heb dit trouwens al ondervonden als ik niet diep genoeg in de remmen ga terwijl men zwaartepunt toch wel heel diep lag met men blok maar 5cm van de grond.
Je hebt inderdaad gelijk met die caster :oops: . Negatief is idd slecht, zou moeten positief zijn. Blijkbaar niet goed opgelet in de les. Ga es kijken of ik dit kan oplossen.

@pieteratv kan je daar graden op zetten hoeveel de ideale waarde moet zijn?
Kan je los van het regelen van de veren je caster bij een quad op een andere manier nog regelen?
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 25 jan 2011 22:03

er bestaan a armen waarbij je dit een paar graden kan regelen, helaas niet of nog niet voor chinese modellen,
een ideale waarde? hoemeer hoe zwaarder het sturen wordt... m'n stixe is momenteel iets van 5cm verlaagt op z'n kont maar kheb hem helaas nog lang niet gereed :(
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor Tim » 25 jan 2011 22:06

Laat dit aub niet de oplossing zijn. Op de duur is ie 3 keer afgezaagd en nog tekort :D :D

Link
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor Tim » 25 jan 2011 22:10

fretje-pitbull schreef:er bestaan a armen waarbij je dit een paar graden kan regelen, helaas niet of nog niet voor chinese modellen,
een ideale waarde? hoemeer hoe zwaarder het sturen wordt... m'n stixe is momenteel iets van 5cm verlaagt op z'n kont maar kheb hem helaas nog lang niet gereed :(

Is het dan geen oplossing van het stuur licht te houden en er een stuurdemper bij te plaatsen bijvoorbeeld? Want ik kan aannemen dat ie toch te zwaar de bocht in stuurt op de duur?
Tim
250cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 25 jan 2011 22:12

dat zou je eens moeten proberen, met stuurdempers heb ik enkel ervaring op moto's en daarbij is het nuttig bij het neerkomen van een wheely (m'n vergelijking gaat om een cagiva mito evo met en eens zonder dempertje)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor bashanboy » 25 jan 2011 22:38

2 oplossingen
1. Achter verlagen
2. bovenste a-armen verlassen.
Hoeft maar een paar graden positief te staan ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Tim » 28 jan 2011 00:14

bashanboy schreef:2 oplossingen
1. Achter verlagen
2. bovenste a-armen verlassen.
Hoeft maar een paar graden positief te staan ;)

Als je juist maar de bovenste A-armen verplaatst dan wringt de boel toch en passen de gaten niet meer van de onderste A-arm met het onderste gat van de vering??? Weet niet of dit zo'n super oplossing is. :?
Tim
250cc

Berichtdoor bashanboy » 28 jan 2011 07:21

nee hoor, zet je eerst net bij de ophangbout van de voorste armde slijpschijf in de a arm, even inslijpen om om te buigen. Dan slijp je een 1cm uit de achterste arm en buig je alles om. Dan vast lassen en klaar ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten