Tim schreef:BOBO schreef:bashanboy schreef:en ging de quad omlaag als je de veer niet aanpaste?![]()
Maar hij staat achter nu wel heel hoog he! Hoog zwartepunt en (te)veel positief caster lijkt mij!
Negatief
Is inderdaad een negatieve caster als je de rijrichting in acht houdt. Ik weet wel niet wat hier het probleem zou van zijn bashanboy. Standaard heeft (bijna) iedere quad met enkele achterveer een negatieve caster dacht ik. De quad moet wel nog een stukje terug naar beneden dus dat brengt de veer terug iets rechter maar de negatieve caster blijft sowieso! Ik durf zelfs zeggen dat dit eigenlijk geen reet uitmaakt bij een niet gestuurd achteras.
![]()
Wat ik uit men lessen automechanica onthouden heb is dat positieve caster er voor zorgt dat je mooi rechtuit blijft rijden... (dat wat er voor zorgt dat je wielen terug recht komen bij het lossen van het stuur)
Corrigeer me als dit niet klopt want dan heb ik het verkeerd op!
Bashanboy heeft gelijk een negatief caster kan echt heel gevaarlijk zijn, ik ben zelf dagen aan het stellen geweest voordat mijn quad een beetje stabiel was. Het caster moet absoluut positief zijn anders heb je echt de volledige breedte van de weg nodig. De quad schiet van links naar rechts en er is geen houden meer aan. zet de quad achter maar gerust een stuk lager en een klein beetje toespoor dan komt het helemaal goed