shineray CB400

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: shineray CB400

Berichtdoor Tim » 20 jan 2011 00:04

Scharnierpunt van de achterbrug omlaag en de veer iets korter zetten en de quad gaat heus wel omhoog hoor bashanboy! Daar verwed ik men kop voor.

En waarom een knalpot dient fretje? Misschien handig om niet al te veel op te vallen wil ik met dit ding nog op straat komen :D

Morgen probeer ik een nieuw scharnier punt te draaien op de draaibank als ik tijd heb. Ben nog even bezig aan de nerfbars ook. Tijd te kort!!!!
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Tim » 20 jan 2011 00:08

bmw5s schreef:ohja je kan het wel goed zien op pagina 8.

maare hoezo ziet die doar? Je kan hem niet weg halen en dichtlassen ofzo? en ja dan moet je misschien keuzes gaan maken.
Wat kost meer werk. nieuwe uitlaatlijn en die dikke buik van je shin weg halen of al dat gedoe met je achterbrug :-))) :-)))

De knalpot van de uitlaat zit inderdaad daar. Ga die niet toelassen want waar moet men uitlaat dan naartoe? Is van een moto remember...
Trouwens bij het verwijderen van de knalpot win ik nog geen hoogte tenzij ik van nul herbegin plus nog es een nieuwe uitlaat ontwerp die hoogstwaarschijnlijk de hele buurt bij elkaar jankt
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor Tim » 20 jan 2011 00:11

bmw5s schreef:
babeltuning schreef:
DSC06778.jpg

Hierop zie je het iets beter. Je kan het op deze foto ook niet zien maar de knalpot staat bol onderaan en loopt mss een halve centimeter van de carterplaat. De enige oplossing is het scharnierpunt van de achterbrug naar omlaag te verplaatsen zodat de hele quad omhoog gaat.

ziet er goed uit allemaal maar je moet echt je brug naar beneden zetten en je uitlaat aanpassen dat scheelt echt :idea:

als je efks logisch denkt hoeft de quad heus niet omhoog te gaan als je achterbrug verlaagt. Je hebt met een scharnierpunt te maken. niet met een vast stuk wat aan het frame vast zit.

Okeujj zal het als slimmerik wel even proberen uit te leggen :lol:
Je hebt dus te maken met een scharnierpunt. je achterbrug is de arm(lengte)
Je gaat ervan uit dat je achterveer de zelfde lengte houd. wanneer je dus je scharnierpunt verlaagt en alles weer bevestigd zullen je banden gewoon hun eigen hoogte nemen maar doordat je het scharnierpunt hebt verlaagd zal het einde van de arm(de banden omhoog komen) maar doordat ze dus gewoon hun eigen hoogte hebben(op de grond staan) zal doordat de achterveer dezelfde lengte heeft het scharnierpunt dit verschil opvangen en het frame zal naar beneden zakken. dit probleem kan je oplossen door scharnierpunt omhoog te brengen maar daar schiet jij ook niks mee op dus maar je kan wel een langere achterveer aanschaffen die dit verschil opheft. Je hebt wel rekening te houden want je hebt te maken met een scharnierpunt als je die verlaagt heb je een achterveer die dit moet opheffen. maar hoe verder op de achterbrug(arm) hoe langer de achterveer moet wezen.

Natuurkunde jongeeeeens :ugeek: :ugeek: scharnierpunt en arm :lol:

(verbeter me als ik het fout heb, ben ook maar een mens) :lol:[/quote]

Man ik denk dat jij in de politiek moet gaan! Het probleem rond BHV is vast iets voor jou :P
Tim
250cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 20 jan 2011 06:56

bhv
:stupid:
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor green » 20 jan 2011 13:26

Tim schreef:
bmw5s schreef:
babeltuning schreef:
DSC06778.jpg

Hierop zie je het iets beter. Je kan het op deze foto ook niet zien maar de knalpot staat bol onderaan en loopt mss een halve centimeter van de carterplaat. De enige oplossing is het scharnierpunt van de achterbrug naar omlaag te verplaatsen zodat de hele quad omhoog gaat.

ziet er goed uit allemaal maar je moet echt je brug naar beneden zetten en je uitlaat aanpassen dat scheelt echt :idea:

als je efks logisch denkt hoeft de quad heus niet omhoog te gaan als je achterbrug verlaagt. Je hebt met een scharnierpunt te maken. niet met een vast stuk wat aan het frame vast zit.

Okeujj zal het als slimmerik wel even proberen uit te leggen :lol:
Je hebt dus te maken met een scharnierpunt. je achterbrug is de arm(lengte)
Je gaat ervan uit dat je achterveer de zelfde lengte houd. wanneer je dus je scharnierpunt verlaagt en alles weer bevestigd zullen je banden gewoon hun eigen hoogte nemen maar doordat je het scharnierpunt hebt verlaagd zal het einde van de arm(de banden omhoog komen) maar doordat ze dus gewoon hun eigen hoogte hebben(op de grond staan) zal doordat de achterveer dezelfde lengte heeft het scharnierpunt dit verschil opvangen en het frame zal naar beneden zakken. dit probleem kan je oplossen door scharnierpunt omhoog te brengen maar daar schiet jij ook niks mee op dus maar je kan wel een langere achterveer aanschaffen die dit verschil opheft. Je hebt wel rekening te houden want je hebt te maken met een scharnierpunt als je die verlaagt heb je een achterveer die dit moet opheffen. maar hoe verder op de achterbrug(arm) hoe langer de achterveer moet wezen.

Natuurkunde jongeeeeens :ugeek: :ugeek: scharnierpunt en arm :lol:

(verbeter me als ik het fout heb, ben ook maar een mens) :lol:

Man ik denk dat jij in de politiek moet gaan! Het probleem rond BHV is vast iets voor jou :P[/quote]
:think: :think: :think: :think: :shock:
Bashan Bs 200s-7

Grtzzz Mr. Green :mrgreen:

[color=#00BF00]Want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stj
green
350cc

Berichtdoor Tim » 20 jan 2011 18:31

Vandaag het nieuwe scharnierpunt gemaakt. Heb het iets zwaarder gemaakt dan het origineel en de ertalon bus volledig laten doorlopen met een as met juist maar draad op de einden.

DSC06843.jpg
(158.42 KiB) 482 keer gedownload
Tim
250cc

Berichtdoor bmw5s » 20 jan 2011 19:27

donders jij maakt er wel snel werk van :thumbup: ziet er natuurlijk weer degelijk en goed uit :clap:
bmw5s
350cc

Berichtdoor Tim » 24 jan 2011 22:13

Vandaag terug verder gedaan aan de quad. Er waren even andere dingen te doen dit weekend :crazy:
Ik had vrijdag nog het tussenstuk gemaakt voor de achtervering vast te zetten op de achterbrug. Heb die zo gemaakt zodat ik snel nog steeds van hoogte kan veranderen wanneer ik dat wil.
Ik heb alles terug gedemonteerd van de achterbrug en de beste positie gezocht voor het scharnierpunt. Ik denk dat alles ongeveer op de goede plaats begint te komen. Heb nu terug een bodemvrijheid van ongeveer 15cm.

Hier nog enkele foto's:
DSC06855.jpg
(178.75 KiB) 624 keer gedownload

DSC06858.jpg
(143.03 KiB) 624 keer gedownload

DSC06860.jpg
(182.62 KiB) 624 keer gedownload

Op de laatste foto kan je zien dat de ketting geen bocht meer maakt over het scharnier van de achterbrug. Deze loopt nu mooi mee met de kettinggeleider. De ketting komt nog iets hoger te liggen wanneer er iemand op de quad zit zodanig dat ze dan volledig vrij komt.

Morgen komt het laswerk...
Tim
250cc

Berichtdoor bashanboy » 24 jan 2011 22:48

en ging de quad omlaag als je de veer niet aanpaste? ;)
Maar hij staat achter nu wel heel hoog he! Hoog zwartepunt en (te)veel positief caster lijkt mij!
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bammertje » 24 jan 2011 22:53

vind hem er vet uitzien met de achterkant omhoog!
Afbeelding
bammertje
350cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten