bmw5s schreef:babeltuning schreef:DSC06778.jpg
Hierop zie je het iets beter. Je kan het op deze foto ook niet zien maar de knalpot staat bol onderaan en loopt mss een halve centimeter van de carterplaat. De enige oplossing is het scharnierpunt van de achterbrug naar omlaag te verplaatsen zodat de hele quad omhoog gaat.
ziet er goed uit allemaal maar je moet echt je brug naar beneden zetten en je uitlaat aanpassen dat scheelt echt

als je efks logisch denkt hoeft de quad heus niet omhoog te gaan als je achterbrug verlaagt. Je hebt met een scharnierpunt te maken. niet met een vast stuk wat aan het frame vast zit.
Okeujj zal het als slimmerik wel even proberen uit te leggen
Je hebt dus te maken met een scharnierpunt. je achterbrug is de arm(lengte)
Je gaat ervan uit dat je achterveer de zelfde lengte houd. wanneer je dus je scharnierpunt verlaagt en alles weer bevestigd zullen je banden gewoon hun eigen hoogte nemen maar doordat je het scharnierpunt hebt verlaagd zal het einde van de arm(de banden omhoog komen) maar doordat ze dus gewoon hun eigen hoogte hebben(op de grond staan) zal doordat de achterveer dezelfde lengte heeft het scharnierpunt dit verschil opvangen en het frame zal naar beneden zakken. dit probleem kan je oplossen door scharnierpunt omhoog te brengen maar daar schiet jij ook niks mee op dus maar je kan wel een langere achterveer aanschaffen die dit verschil opheft. Je hebt wel rekening te houden want je hebt te maken met een scharnierpunt als je die verlaagt heb je een achterveer die dit moet opheffen. maar hoe verder op de achterbrug(arm) hoe langer de achterveer moet wezen.
Natuurkunde jongeeeeens

scharnierpunt en arm
(verbeter me als ik het fout heb, ben ook maar een mens)

[/quote]
Man ik denk dat jij in de politiek moet gaan! Het probleem rond BHV is vast iets voor jou

"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"