shineray CB400

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: shineray CB400

Berichtdoor Chucky » 14 jan 2011 09:37

bashanboy schreef:is die bodemplaat niet heel laag?!

Straatquadje ;), dus zal wel mee vallen denk ik. Misschien enkel dat een drempel gevaarlijk kan zijn.
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Tim » 14 jan 2011 09:52

green schreef:Ziet er idd echt mooi uit. :clap: :clap:

Alleen die uitlaat vindt ik niet zo mooi :o

Zijn voorlopig nog de originele motoruitlaten. Ze passen dus even houden zo. En ik vind ze eigenlijk nog mooi staan, das natuurlijk een smaak. Ben nog niet gekomen aan het visuele aspect na al het werk met de motor.

bashanboy schreef:is die bodemplaat niet heel laag?!

Staat inderdaad redelijk laag bij de grond, heb nu 11cm maar das niet minder dan men wagen waar ik met rij. Rekening gehouden met het feit dat een quad zijn wielen een pak dichter bij elkaar staan dan die van een wagen denk ik niet van in de problemen te komen. Zal er een sticker op hangen "NO FAT CHICKS" :lol:

Na het plaatsen van de ketting kan het zijn dat ik alsnog men achterbrug verander. Dan komt hij sowieso terug hoger.
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor Tim » 15 jan 2011 23:42

De laatste aanpassingen:

Vandaag de ketting gehaald, de geleider aangepast en een bevestiging voor gemaakt. Heb daarna eens gekeken waar de kettingspanner kan komen. Ik heb gemerkt dat de ketting meer opspant wanneer er iemand op de quad zit (achterbrug omhoog). Het achterste tandwiel komt dan bijna op de zelfde hoogte als het aandrijftandwiel van de motor. De spanner moet dus de speling opvangen wanneer de achterbrug omlaag gaat.

DSC06823.jpg
(175.34 KiB) 576 keer gedownload

DSC06822.jpg
(168.05 KiB) 576 keer gedownload
"Horsepower. Is not measured by the size of your exhaust tip. Don't be a dickhead"
Tim
250cc

Berichtdoor bammertje » 15 jan 2011 23:52

zie er mooi uit met die geleider.
ik hoop dat het allemaal goed gaat.

mvg stef
Afbeelding
bammertje
350cc

Berichtdoor bmw5s » 16 jan 2011 00:03

jup zier er allemaal wel redelijk goed uit :thumbup: en ben benieuwd hoe het gaat lopen met je kettinggeleiderrrr 8-)
bmw5s
350cc

Berichtdoor Sasa » 16 jan 2011 09:11

Ziet er weer piconello uit Tim!!

Hopen dat het perfect zal werken, en dat je toch je achterbrug niet hoeft
om te lassen.

Ik ben zeer benieuwd naar de eerste test runs!

Groetjes

Sasha
Project in aanbouw! Van 200cc naar 550CC een cilinder!!!
Sasa
150cc

Berichtdoor Tim » 16 jan 2011 23:34

Eindelijk, het is zo ver :P
Vandaag de eerste rit achter de rug. Het was afwachten wat de ketting ging doen. Alles heeft goed stand gehouden na de eerste korte rit (5km).
De ketting spanner doet goed zen werk bij het in en uitveren van de achterbrug en de sleeplat ook. Ik dacht dat de ketting op zen minst ging zoemen of lawaai maken bij het glijden over de sleeplat maar dit is helemaal niet het geval.

DSC06827.jpg
(178.81 KiB) 533 keer gedownload

Hierboven een foto van het opspansysteem en de sleeplat gemonteerd op de achterbrug

Het vermogen van de motor was wel even schrikken. :shock: De volle 43pk op de achterwielen doet zo'n shineray wel als een peil vooruit schieten. Denk dat je in ze'n 1ste makkelijk tot de 50km/u gaat als je doortrekt. Heb eigenlijk maar tot in 3de gereden en zonder veel gas gaat dat behoorlijk snel :o Helaas heb ik nog geen werkende km teller dus het is allemaal op het gevoel.

Voor de km teller had ik aan de koso Cockpit RX2N gedacht. http://www.youtube.com/watch?v=TQ78LGLTxac

Morgen maak ik twee steunen voor de uitlaten zodat deze bij schokken op de weg toch wat ondersteund worden.
Daarna wordt het uitzoeken hoe ik de nerfbars er terug op krijg, dit wordt nog een ander paar mouwen :think:
Tim
250cc

Berichtdoor BOBO » 17 jan 2011 07:07

Echt goed bezig zeer mooie koso

maar moet zeggen ik vind de ketting nog erg griezelig hoop echt dat er niks mee gebeurt

M.v.g Erwin
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
BOBO
400cc

Berichtdoor Chucky » 17 jan 2011 08:32

BRUUT Hoor!
En persoonlijk vind ik de uitlaatjes ookwel wat hebben!
Binnekort maar eens wat filmpjes posten he :D
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor Tim » 17 jan 2011 10:34

BOBO schreef:Echt goed bezig zeer mooie koso

maar moet zeggen ik vind de ketting nog erg griezelig hoop echt dat er niks mee gebeurt

M.v.g Erwin

Tot nu toe loopt alles op wieltjes :) Heb kettingen wel al andere circuits zien afleggen dan dit hoor. Ben er eigenlijk niet zo ongerust in. Bij een ketting is het gewoon belangrijk dat ze constant op de goede spanning blijft en goed (lees recht) geleid wordt naar de tandwielen. Het enige waar ik nog wat vragen bij heb is het uitslijten van de kettinggeleider en de spanrol.
De spanrol zal ik best nog vervangen door een ertalon rol want dat plastic rolletje van shineray zelf zal snel de geest geven vrees ik.
Tim
250cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten