raar sis geluid bij shineray stixe 250

Re: raar sis geluid bij shineray stixe 250

Berichtdoor bammertje » 02 dec 2010 19:30

juist dat topic was het!

was iets te lui om het op te zoeken :yawn:
Afbeelding
bammertje
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor psycho » 02 dec 2010 23:09

haha nou je bent in ieder geval eerlijk!!
hardstikke bedankt jongens!

Psycho
psycho
150cc

Berichtdoor psycho » 09 dec 2010 02:44

hee,

ik ben even wezen kleppen stellen maar hij tikkert nog steeds.
de compressie slag daar heb ik op afgestelt.
ik heb dit verder nog nooit gedaan of gezien. maar nu zat ik te denken als je zuiger op de bovenste dode punt staat dan moeten de kleppen toch helemaal gesloten zijn? maar volgens dit verhaal dus niet?

***** LET OP ***** LET OP *******

Zorg voordat je dingen gaat verdraaien en meten dat de kleppen op het DODE PUNT staan !!

Je kunt de kleppen op het Top-Dead-Point zetten door aan de linkerkant van de quad (bij Bashan tenminste), even 2 dopjes van de zijkant van het blok te halen, en daar met een ratel (tegen de klok in), rustig de motor handmatig te laten draaien.
weet even de benaming zo 1 2 3 niet en geen foto bij de hand.

Draai net zolang totdat je TDP of alleen een T ziet staan....en zet hem op dat streepje.
Nu staan de kleppen op het "dooie punt" .

Nu is het tijd om de kleppen te stellen.
Vergeet later niet die dopjes weer terug te draaien.

Klepspeling is voor Bashan 0,05 en 0,10 mm.

of zie ik dit nu helemaal verkeerd? dus je moet ruimte tussen je stoters hebben, maar die moeten toch op het BDP dicht zijn? en er zou ook een tekentje aan de linkerkant te vinden zijn, en dan kan je zien of de kleppen op het ''dooie punt'' maar die kan ik ook niet vinden ik heb die grote chrome dop eraf gedraait maar ik zie helemaal niks staan.. ik snap er vrij weinig meer van op welk punt je nou moet afstellen..
als jullie me kunnen vertellen op welk punt ik nou precies moet afstellen?

gr Psycho
psycho
150cc

Berichtdoor BOBO » 09 dec 2010 07:29

Je moet even goed opletten welke 0.05 en welke 0.10 moet.
Als je krukas op TDP staat hoef je verder niet naar je klepstoters te kijken die staan namelijk gewoon goed en vanaf dat punt moet je je kleppen stellen dan moet het goed zijn

M.v.g Erwin

Ps: ja er moet ruimte tussen de klepsteel en de stoter zitten anders blijft je klep open staan en gaat hij erg kut of niet lopen (geen tot weinig compressie)
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
BOBO
400cc

Berichtdoor vince » 09 dec 2010 15:37

Lekkende inlaat kun je ook testen door op het spruitstuk brandbare middel te spuiten,deo b.v. als hij anders gaat lopen lekt hij.
vince
350cc

Berichtdoor psycho » 09 dec 2010 18:41

@BOBO..
dat is dus juist het probleem ik vind nergens een aanwijzing dat de kleppen goed staan of de zuiger.. iedereen zegt bij die chrome schroef
die je met een platkop kan open draaien, dat daar een teken staat maar ik zie daar echt helemaal niks. ik ga vanavond nog een keer proberen. maar moet de zuiger nog op het BDP en in de compressieslag staan? en er staat
dat de inlaat 0.06 moet en de uitlaat 0.15 ong.. die maten die jij hebt is van bashan geloof ik.. maar het lijkt mij dat de kleppen aan de kant van de inlaat of de uitlaat zitten..

@vince..
me inlaat is gewoon nog goed, ik had toevallig ook me deo ff geprobeert maja ik moest door die kleppen gas blijven geven omdat hij niet bleef lopen:P dusjaa ik hoorde geen verschil ik probeerde het maar niet gelukt en na het kleppen stellen reageerde hij bijna perfect dus dat is het niet.
maar evengoed bedankt.

Gr Psycho
psycho
150cc

Berichtdoor vince » 09 dec 2010 20:04

Kijk eens bij :shineray stixe gaat voor geen meter" daar staat een foto van zo,n merkteken van tdc.
vince
350cc

Berichtdoor BOBO » 09 dec 2010 20:29

je kan anders ook je bougie er uit halen en een dun staafje metaal of een schroevendraaier in het bougiegat steken en dan voorzichtig de mototr ronddraaien tot je zuiger op bdp staat dan kan je kleppen stellen

suc6
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
BOBO
400cc

Berichtdoor sjonsjingels » 10 dec 2010 12:34

best is dan met tin of zo iets dat snel verbrand

schroevendraaier zit meestal wel wat ijzervijlsel op
sjonsjingels
300cc

Berichtdoor BOBO » 11 dec 2010 14:46

sjonsjingels schreef:best is dan met tin of zo iets dat snel verbrand

schroevendraaier zit meestal wel wat ijzervijlsel op

Meestal heb je wel een doekje achter de hand om je schroevendraaier schoon te maken maar snap je punt :D
BOBO
400cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Start en loop problemen