door psycho » 09 dec 2010 02:44
hee,
ik ben even wezen kleppen stellen maar hij tikkert nog steeds.
de compressie slag daar heb ik op afgestelt.
ik heb dit verder nog nooit gedaan of gezien. maar nu zat ik te denken als je zuiger op de bovenste dode punt staat dan moeten de kleppen toch helemaal gesloten zijn? maar volgens dit verhaal dus niet?
***** LET OP ***** LET OP *******
Zorg voordat je dingen gaat verdraaien en meten dat de kleppen op het DODE PUNT staan !!
Je kunt de kleppen op het Top-Dead-Point zetten door aan de linkerkant van de quad (bij Bashan tenminste), even 2 dopjes van de zijkant van het blok te halen, en daar met een ratel (tegen de klok in), rustig de motor handmatig te laten draaien.
weet even de benaming zo 1 2 3 niet en geen foto bij de hand.
Draai net zolang totdat je TDP of alleen een T ziet staan....en zet hem op dat streepje.
Nu staan de kleppen op het "dooie punt" .
Nu is het tijd om de kleppen te stellen.
Vergeet later niet die dopjes weer terug te draaien.
Klepspeling is voor Bashan 0,05 en 0,10 mm.
of zie ik dit nu helemaal verkeerd? dus je moet ruimte tussen je stoters hebben, maar die moeten toch op het BDP dicht zijn? en er zou ook een tekentje aan de linkerkant te vinden zijn, en dan kan je zien of de kleppen op het ''dooie punt'' maar die kan ik ook niet vinden ik heb die grote chrome dop eraf gedraait maar ik zie helemaal niks staan.. ik snap er vrij weinig meer van op welk punt je nou moet afstellen..
als jullie me kunnen vertellen op welk punt ik nou precies moet afstellen?
gr Psycho