sjonsjingels schreef:makkelijk he klep het dichtsbij je carb is inlaat klep
klep het dichtsbij de uitlaat is de uitlaat klep
gr john
bedankt voor jullie antwoorden
nou inderdaad ik dacht laat ik eens heel logisch nadenken en zo ben ik er dus ook van uit gegaan dat die het dichst bij de carbu de inlaat is en de andere bij de uitlaat de uitlaat!1

ik moet zeggen je leert er wel van
maar nu het volgende, kleppen gesteld, in 10 uit 15, er tikt nu niets meer en het ploffen in de uitlaat is weer als vanouds voor het probleem, dat is dus weer verbeterd, alleen hij loopt nog niet goed, het volgende is er nog aan de hand ( ook als hij warm is):
starten met choke helemaal open, als ik nu helemaal het gas dicht draai en ik draai de choke iets dicht , dan slaat hij af ( bij koude motor zou dat normaal zijn, maar bij warme niet)) dus ik kan hem alleen starten en stationair laten lopen als ik of de choke weer helemaal open draai met gas handel dicht of choke dicht en gashandel een kwart open. als ik bv op een voorangs weg aan rijd waar ik moet stoppen ( gas dicht en remmen) dan slaat hij ook af!
heb de stationair schroef ook al opgedraaid maar dan loopt die met de choke helemaal open alleen harder stationair maar doe ik de choke weer dicht slaat hij gewoon weer af!!!.wat zou dit kunnen zijn?? heb tot nu toe inlaat spruitstuk vervangen en kleppen gesteld.
alvast weer bedankt