rockfordbreda schreef:Met een spuit

Nee joh
Bij je vaatje aan de zijkant zit onderaan een boutje,deze draai je los en dan haal je voorzichtig je tankje los.Deze zit bovenin in een rubber geschoven.Bij sommige kan je dan het vaatje laten zakken en losdraaien en bij andere moet je eerst ff het slangetje los maken.Wel opletten met de dop losdraaien,het slangetje wat daar in zit is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel breekbaar.
dus dan gooi je het vaatje leeg en vul je deze tot max weer aan en monteer deze terug in omgekeerde volgorde.
Wat betreft de olie als je deze aftapt zet je de bout terug met een nieuw afdicht ringetje en dan gooi je 1liter olie terug in de goudkleurige dop aan de linkerkant van je blok.Deze zit boven je voetrem.Er kan precies 1 liter in dus als je een fles hebt met 1 liter ben je klaar.
Mvg:
Martijn

Hey ik wil niet bijdehand zijn, weet ook niet over welk type quad jullie het hebben.
Maar naar mijn weten als je de koelvloeistof wilt vernieuwen, kan je hem net zoals de olie onder op je carter er een bout uitdraaien zodat de koelvloeistof eruit loopt, je expansievat is een heel ander verhaal.
Ik heb zelf een agm spyder 250 cc, heb laatst de koelvloeistof gedaan en precies op die manier.
Wat betreft ontluchten heb ik hem gewoon horizontaal staand gevult en af en toe de motor laten lopen en gas geven dan zakt ie weg, en zo even blijven bijvullen. Ook de darmpjes inknijpen om de lucht te persen.
Elke dag even checken of ie is gezakt en nog wat vullen, er kan bij mij niks meer bij en zijn temperatuur blijft altijd onder de 80 dus neem aan dat ik geen lucht meer heb.
Maar je expansievat staat nooit helemaal tot aan zijn max gevult, als je slim bent gewoon op de helft want zo gigantisch krimt en rekt het niet.
Al vul je hem voor 95 % dan blijft het een feit dat er voor 5 % nog lucht in je expansievat zit, en dan komt er nog het slangetje van je expansievat naar je vuldop boven de radiator, die ook niet gevult staat en dus lucht bevat.
Dat betekent toch dat er hoe dan ook lucht in je expansiesysteem blijft ?