Heet ritje

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Heet ritje

Berichtdoor BashanBert » 22 aug 2009 17:20

bashanboy schreef:uitleg hoe je het gedaan hebt graag :?: en het klinkt weer is fout :lol: nouja ik wil ook zo'n uitlaat, is wel vet. scheelt het veel in vermogen/snelheid?

Mijn pa heeft hem voor me gebogen, de bocht zijn standaard verkrijgbare las stukken van 90 graden, de rest heeft me vader heet gestookt en gebogen.
Na montage liep de bashan erg kl*te, beetje afstellen met de lucht schroeh en de naald op de hoogste stand en hij rijd weer redelijk, echter moet ik nog gaan experimenteren met grote sproeiers.
Ik merk zeker een toename in het vermogen, met name op de gas reactie

Als je een goede lasser in de buurt hebt en het juiste materiaal is zo'n uitlaat redelijk makkelijk gemaakt denk ik, me vader was in een dagje klaar, ik moest wel de einddemper in de draaibank uitdraaien omdat de aansluiting op de pijp niet meer paste..

Hoop dat het je lukt om er een te maken/laten maken want heb er eigenlijk nog niks van te koop gezien op internet :idea:
BashanBert
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor bashanboy » 22 aug 2009 18:05

wat is de diameter en materiaal van de pijp die je gebruikt hebt? kan zelf lassen :D ben veelzijdig: lassen, reviseren, sleutelen alles met techniek zo'n beetje :D
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor pik-pik » 23 aug 2009 08:53

Heftige uitlaat!!!!!!!!!
alfa romeo 155 3.0 V6 QV
alfa romeo 2.0 GTV
alfa romeo 156 1.9 jtd
pik-pik
300cc

Berichtdoor china-freak » 23 aug 2009 10:03

heb jij geen hitte schild aan de zijkant ?? had ik wel , dat scheelt ook al heel veel ;)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc

Berichtdoor bashanboy » 23 aug 2009 11:44

kun je zo'n hitteschild bestellen bij alg? voor op de standaard uitlaat?
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor DenniZ » 23 aug 2009 12:26

Stuur ff een mailtje naar ALG, dan weet je het zeker. ik zou alleen ff kijken of je nog meer goodies nodig hebt en kunt bestellen. Anders betaal je in verhouding zo veel verzendkosten.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor china-freak » 23 aug 2009 16:36

idd ;) en voor er op te maken is dat geen probleem , en anders pak je een van een barossa cheetah , en die maar je dan passent , ik had 2 langwerpiche bolletjes er op die ze er op gelast hadden en daar schroefdraad in getapt , klaar
en als dat niet gaat maak je het op een anderen manier vast bijvoorbeeld 2 alu strippen , die je een ander plek laat komen .
china-freak
450cc

Berichtdoor BashanBert » 23 aug 2009 18:32

bashanboy schreef:wat is de diameter en materiaal van de pijp die je gebruikt hebt? kan zelf lassen :D ben veelzijdig: lassen, reviseren, sleutelen alles met techniek zo'n beetje :D

diameter van mijn pijp is 38,5 mm dunwandig rvs , de begin bocht zijn 2 90 graden lasbochten, de rest is d.m.v verhitten gebogen :idea:
BashanBert
50cc

Berichtdoor china-freak » 23 aug 2009 18:49

en dan gaat die recht naar achter ?? of zien er nog kleine bochjes er in ??
china-freak
450cc

Berichtdoor BashanBert » 23 aug 2009 19:27

china-freak schreef:en dan gaat die recht naar achter ?? of zien er nog kleine bochjes er in ??

zit nog een bochtje in, net zoals bij de orginele pijp ter hoogte van je luchtfilter zodat ie mooi om het frame heen loopt en rechts onder bij je spatbord op de orginele plek er weer uit komt :)

echter, als je zelf iets maakt, is alles en elke vorm mogenlijk 8-)
BashanBert
50cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?