stuur trillen

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: stuur trillen

Berichtdoor joepmaloen » 30 mei 2010 16:45

china-freak schreef:geloof dat je spooring ook niet helemaal klopt.

nou dat had ik gehoopt dat iemand iets op die fotos kon zien :shock: ik ben op dit gebied echt een leek

GR Joep
joepmaloen
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor 4 wieltjes » 30 mei 2010 17:37

Stel je veringmoeren wat lager af.
Dat hielp bij mij.
Verder,gooi geen peuken op de grond. :D
Krik je quad omhoog en zet het draaiend gedeelte van een boormachine tegen het loopvlak van een band.(het loopvlak van de boorkop wat breed is,dus niet de voorzijde)
Als je band dan draai (boormachine aan,he) dan kan je precies zien welke band er welk probleem heeft.
heen en weer of plat loopvlak.
Het kan zelfs zo zijn dat je velg tov je hub niet in het middel gemonteerd is.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor pieteratv » 30 mei 2010 18:05

Ik vermoed dat het van je wielnaaf afkomt, dat is het gedeelte waar je velg tegen aangebout zit. Het kan zijn dat je wiel niet goed gecentreerd erop zit, je krijgt dan verticale trillingen (stuiteren van het wiel) Maar het kan ook zijn dat je wiel als het ware een beetje slingert (horizontale trillingen) dit komt doordat er op bepaalde plaatsen van je wielnaaf precies waar de velg tegen aan ligt onregelmatigheden zitten zoals verf. Ik had er ook last van en heb als eerste de verf voorzichtig met een veil eraf gehaald. Dan je wiel er weer op en dan vanaf een vast punt op de quad een meetlat tegen de zijkant (binnenkant) van je velg houden en dan met de hand je wiel draaien, je ziet of meet dan vanzelf of je op bepaalde plaatsen nog iets weg moet veilen.
pieteratv
350cc

Berichtdoor roonroon » 30 mei 2010 18:41

@pieteratv

Mooie uitleg :thumbup:

Grtz Ron :-)))
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor GroteSmurf » 30 mei 2010 18:55

zijn je velgen niet gewoon krom ?

dure banden op kromme velgen geeft weinig verschil.
Zie op de foto dat je de standaard stalen velgen nog hebt.

Waren bij mij (nieuw) ook neit allemaal even recht.
Bij snelheden boven kmpu trilde ie als een dolle.
GroteSmurf
250cc

Berichtdoor china-freak » 30 mei 2010 20:35

er staat dat ze gebalanceert zijn , dus neem aan dat het wel klopt he
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc

Berichtdoor joepmaloen » 30 mei 2010 21:37

ik vind het tog zo leuk dat jullie zo mee denken :clap:
toen straks nog even bezig geweest ik denk dat inderdaad de hub niet goed is aan de linker zijde als ik hem een heel klein stukje opkrik en aan het wiel draai raakt deze soms wel en soms niet de grond dus dat lijkt mij het probleem en dan te bedenken dat ik vanmiddag nog niet eens wist wat een hub was :mrgreen: omdat ik tog voor ales los had gelijk maar de spoorwiel vebreders gemonteerd daarna een rit gemaakt staat nu 90 km op begin al aardig te wennen al het gehobel neem van de week wel contakt op met alg denk dat ik de hub maar zelf monteer kan het wel aan alg vragen maar moet tog zelf ook eens leren hoe dat zit verder dat inrijden doe ik met een km of 60 rond de 5000 toeren mag dat nog iets hoger in toeren

GR Joep
joepmaloen
300cc

Berichtdoor joepmaloen » 30 mei 2010 21:41

GroteSmurf schreef:zijn je velgen niet gewoon krom ?

dure banden op kromme velgen geeft weinig verschil.
Zie op de foto dat je de standaard stalen velgen nog hebt.

Waren bij mij (nieuw) ook neit allemaal even recht.
Bij snelheden boven kmpu trilde ie als een dolle.

nou zo duur waren die banden niet heb ze genomen inplaats van de orgineele meerprijs voor 4 stuks 100 euro icnl montage en balanceren maar inderdaad wel op de orgineele stalen velg

GR Joep
joepmaloen
300cc

Berichtdoor joepmaloen » 30 mei 2010 21:44

pieteratv schreef:Ik vermoed dat het van je wielnaaf afkomt, dat is het gedeelte waar je velg tegen aangebout zit. Het kan zijn dat je wiel niet goed gecentreerd erop zit, je krijgt dan verticale trillingen (stuiteren van het wiel) Maar het kan ook zijn dat je wiel als het ware een beetje slingert (horizontale trillingen) dit komt doordat er op bepaalde plaatsen van je wielnaaf precies waar de velg tegen aan ligt onregelmatigheden zitten zoals verf. Ik had er ook last van en heb als eerste de verf voorzichtig met een veil eraf gehaald. Dan je wiel er weer op en dan vanaf een vast punt op de quad een meetlat tegen de zijkant (binnenkant) van je velg houden en dan met de hand je wiel draaien, je ziet of meet dan vanzelf of je op bepaalde plaatsen nog iets weg moet veilen.

hoi super die uitleg met wielnaaf bedoel je tog de hub :?:
:oops: ben nog in de leer he

GR Joep
joepmaloen
300cc

Berichtdoor joepmaloen » 30 mei 2010 22:19

fretje-pitbull schreef:is het boven een bepaalde snelheid dat je stuur trilt?

begint rond de 50km
joepmaloen
300cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?