JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 30 apr 2015 20:56

Heb dan een compleet nieuw frame met kenteken nodig en moet alle bevestigingspunten weer opnieuw laten lassen, en weer stralen en spuiten (behalve framenummer gedeelte dan :crazy:). Weet echt niet of ik dat nog allemaal een keer wil doen. Kost een hoop geld helaas. Ofja, kan ook nog anders natuurlijk, maar heb ik nog steeds dat frame nodig. ;)

Ik zal eerst maar eens afwachten, misschien valt het wel allemaal mee en doen ze het nummer gewoon opnieuw inslaan.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 30 apr 2015 21:00

:naugthy: ....ga het hier niet uit de doeken doen.Te gevaarlijk :silent:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor 4 wieltjes » 30 apr 2015 21:08

Röntgen werd vroeger gebruikt om te kijken of het nummer van een brommer het originele was of ergens over een ander nummer was geslagen.
Hoe en wat weet ik ook niet.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 30 apr 2015 21:20

Misschien hebben ze dat ook nog steeds dan, geen idee. In Lelystad in ieder geval niet, keurmeester wist al dat het nummer slecht leesbaar was en komt gewoon met een looplamp aan. :think: Nee daar zie je het inderdaad ook niet mee. :evil:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor spides89 » 01 mei 2015 16:25

Zware tegenvaller. Ik snap niet dat ze zo moeilijk moeten doen... Zijn je kenteken papieren nu ook ingevorderd?
spides89
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 mei 2015 17:40

Inderdaad, ik snap het ook niet helemaal. Snap ook niet waarom het niet meteen gisteren kon worden geregeld en dat hun het framenummer opnieuw inslaan. Nee, moet eerst officieel een onderzoek naar komen. :think: Net alsof ik zo veel geld zou gaan uitgeven en zo veel tijd erin steek op een frame wat niet in orde zou zijn.

Kentekenbewijs is nog niet ingevorderd en verwacht ook niet dat dit zal gebeuren. Ik heb gelukkig genoeg foto's gemaakt van het frame tijdens het project dus zal makkelijk kunnen aantonen dat dit ook echt het originele frame is. Enige nadeel is gewoon dat het extra geld kost en weer een keer extra naar Lelystad rijden.

Maarja dan denk je toch eigenlijk alles wel gehad te hebben. Krijg ik vandaag een bericht van RDW Lelystad waarmee het alleen nog maar erger wordt. De controller die ik speciaal gekocht heb voor de EMC (ruis) goedkeuring heeft een certificaat erbij dat aantoont dat de controller voldoet aan de EMC eisen die ze bij de RDW stellen. Dit certificaat accepteren ze nu alleen niet. Dit hebben ze de afgelopen jaren wel gewoon gedaan. Oftewel ik moet nu waarschijnlijk een verplichte EMC test laten uitvoeren die ik juist wou ontwijken met de goedkeuring van de controller. Deze kost het belachelijke bedrag van rond de 1500 euro. Je snapt dus wel dat ik hier weer niet zo blij van word. Maar het is nog even afwachten hoe dit uit gaat pakken, het bedrijf waar ik de controller van heb is ook benaderd door de RDW en hebben hier nu schijnbaar ook problemen mee. Aangezien ze hier veel baat bij hebben zullen hun ook proberen iets te regelen met de RDW zodat het certificaat en dus ook de controller toch geaccepteerd worden.

Ga nu ondertussen ook kijken of het mogelijk is om de quad in Engeland of Duitsland te laten keuren, daar zijn ze veel makkelijker met de regels dan hier. Moet dan wel de quad weer laten importeren maar als dat goedkoper kan dan de EMC test zal het denk ik op die manier gaan gebeuren.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 mei 2015 21:47

Nog even de update die ik op m'n blog heb gezet. Meeste weten jullie al, alleen nog wat foto's en het uiteindelijke gewicht van de quad. :) Owja en de gescheiden remmen en ontbrekende parkeerrem waren trouwens ook een probleem. Moet ik dus weer terug aanpassen en juist onveiliger maken. :roll:

Gisteren heel vroeg opgestaan om de quad nog even op de aanhanger te zetten zodat ik naar de RDW kon gaan.

Afbeelding

Het was een lange reis en ben gelukkig veilig en op tijd daar aangekomen. Was alleen een beetje erg vroeg, er was nog niemand aanwezig waardoor ik even moest wachten bij de hoofdingang.

Afbeelding

Het was allemaal nog steeds heel spannend, maar toen begonnen ze met de keuring. Helaas bleek al erg snel dat de quad niet er doorheen zou komen doordat het framenummer na het zandstralen en spuiten van het frame niet goed genoeg meer zichtbaar is. Het is nog wel te zien maar moeilijk om op het oog af te lezen. Volgens hun worden de framenummers op Chinese voertuigen ook niet echt diep ingeslagen. Heel jammer dus maar het is niet anders. Krijg nu een identiteitsonderzoek voor het frame waarbij ze gaan vaststellen dat het nog steeds om het originele frame gaat. Ik ga er vanuit dat dit wel allemaal goed zal aflopen en dan wordt het framenummer gewoon opnieuw ingeslagen.

Maar ook al was het frame in orde dan nog was de quad waarschijnlijk afgekeurd. Ik heb namelijk op het begin van het project al het remsysteem gescheiden zodat ik apart de voor- en achterrem kan bedienen. Veel veiliger op deze manier, net zoals bij een motor. Ook had ik de parkeerrem verwijderd aangezien deze niet werkte, had deze na het scheiden van de remmen hydraulisch dus er is wel nog een parkeerrem aanwezig. Maar dat mag dus schijnbaar niet, het remsysteem moet origineel blijven, ook al werkt het dan juist slechter. Dit zal ik dus weer moeten aanpassen voordat ik terug ga naar de keuring.

Ook hebben ze nog een paar andere punten nagekeken en moet ik ook nog een paar kleine dingetjes aanpassen. Maar dat is allemaal niet zo veel werk, de hoofdpunten zijn toch echt het framenummer en de remmen.

Tot zo ver de minder leuke dingen van de keuring. Wat wel leuk was is dat ze de quad hebben gewogen. Het totale gewicht kwam uit op 271 kg. Heel wat meer dan ik had verwacht, dacht dat het ergens rond de 240 kg zou liggen. Maar het blijft toch nog altijd binnen het toegestane gewicht. Wel zal het aantal zitplaatsen van 2 naar 1 worden gewijzigd. Heb hier verder geen problemen mee want er past toch niemand achterop.
Maar het gewicht doen ze apart op de vooras en achteras wegen. Dit was heel interessant want was wel benieuwd naar de gewichtsverdeling. En wat blijkt, de gewichtsverdeling is perfect 50/50. Op allebei de voor- en achteras werd 135,5 kg gewogen. Dit was wel een leuke verrassing, heb niet eens geprobeerd om de gewichtsverdeling zo goed te krijgen.

Maar dat was het zo'n beetje voor de keuring. Het is nu even afwachten wanneer ik terecht kan voor het frame. Dit zou best nog een paar weken kunnen duren.

Voor de rest zijn er wel nog wat problemen met EMC (elektromagnetische compatibiliteit / ruis) en is het goed mogelijk dat ik een aparte EMC test moet laten doen die rond de 1500 euro kost. Daar zit ik dus ook niet echt naar uit te kijken maar weet hier nog niet alles van. Zal hier volgende week waarschijnlijk meer over weten.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor spides89 » 03 mei 2015 10:01

Het is gewoon zonde om dit project af te blazen omdat de rdw moeilijk doet...

Als nu iedereen van het forum 5 euro bij elkaar sprokkelt, dan moet het helemaal goed komen! Goed idee?
spides89
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 03 mei 2015 10:25

Nee dat zal niet nodig zijn. ;)

Het project gaat uiteraard gewoon door totdat ik hem op de weg heb. Ik zag het gewoon een beetje somber in nadat ik alles gehoord had van de RDW. Maar nu een paar dagen daarna is het wel weer goed allemaal. Is nu gewoon even afwachten hoe het allemaal gaat lopen. Identificatieonderzoek zal geen problemen opleveren denk ik. En de EMC test is nog niet zeker of deze moet worden uitgevoerd.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 mei 2015 21:20

Nog even een update voordat ik morgen naar de RDW ga voor het identiteitsonderzoek.

Heb sinds de keuring eigenlijk niet zo heel veel meer gedaan. Wel ben ik al begonnen met een systeem te maken dat een waarschuwingssignaal geeft als je van de quad afstapt en hij nog in de rijstand staat. Heb een schakelaar in de linker voetsteun zitten, leek mij de beste plek. Via een knipperrelais laat ik de LED's in de rijstand knoppen dan allemaal knipperen als je afstapt. Zou goed genoeg moeten zijn. Maar het werkt nog niet helemaal, heb nog wat kleine onderdelen nodig hiervoor.

Voor de rest ben ik al sinds afgelopen vrijdag bezig met het remsysteem weer origineel te maken. Had de handrem erop zitten en ook alle remleidingen op de rempomp van de voetrem geplaatst. Het lukte daarna alleen niet meer om remdruk te krijgen. Heb vanalles geprobeerd om het remsysteem te ontluchten maar geen succes. De rempomp dus maar eens bekeken en kan eigenlijk niks vreemds zien.

Afbeelding

Kan best zo zijn dat de rubbers gewoon wat versleten zijn want weet nog bij de eerste keer ontluchten 2 jaar geleden ofzo dat er zwarte remvloeistof uit kwam. Vond dat toen al vreemd maar hij deed het wel nog prima. Paar maanden geleden nog eens ontlucht en kreeg toen al veel minder remdruk, nu dus helemaal niets meer. Heb dus nog snel een nieuwe rempomp moeten kopen en maar meteen voor een betere gekozen. Een Brembo die ooit op een KTM motor heeft gezeten. Deze werkt perfect, ontluchten ging weer vrij makkelijk. Heb alleen wel nog steeds het remsysteem gescheiden aangezien ik geen dubbele banjobout heb met de juiste schroefdraad, hier kijk ik na het identiteitsonderzoek wel naar. Belangrijker is dat de remmen nu weer goed werken.

Afbeelding

Voor morgen is het dus nog even afwachten. Hoop dat het allemaal goed gaat zodat ik weer snel terug kan voor de keuring. Laat het jullie morgen wel weer weten hoe het is afgelopen.
Laatst bijgewerkt door Firehuntah op 21 mei 2015 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten