JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Z@@lo » 18 apr 2015 06:33

zo zie je dat je iets speciaals gecreëerd heb.

er zijn heel veel mensen die dik respect voor je hebben. ik vind het ook een hele prestatie.

er zijn mensen die 5 jaar zemelen over wat ze wel niet met hun quad zouden doen en daar blijft het dan ook bij. jij koopt een quad trapt alles er uit en bouwt "effe" een elektro quad.
(oke dat effe is iets overdreven na 2 jaar en 104 pagina's :lol: )
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 18 apr 2015 09:58

Heel erg bedankt jullie twee. :mrgreen:

Toen ik de quad kocht 2,5 jaar geleden wist ik ook echt niet wat ik moest verwachten. Was gewoon iets om te proberen en ondertussen ook meer te leren over het hele elektro gebeuren. En zo ben ik ook altijd geweest, ik begin gewoon aan iets en zie wel waar het eindigt. :)
Heeft inderdaad wat lang geduurd. :mrgreen: Maar dat die uiteindelijk ook echt is geworden zoals ik in gedachte had vind ik zelf ook echt geweldig. Heb natuurlijk wel de nodige hulp gehad van een heleboel mensen, ook jullie hier op het forum. Moet ook niet vergeten worden. :)

Maar het leuke van het hele project is ook dat ik echt alles vanaf de eerste dag heb bijgehouden. Elk ding wat ik gedaan heb kun je gewoon terug vinden nu. Juist dit heeft er ook voor gezorgd dat bijvoorbeeld die mannen uit Zeeland me gevonden hebben en wie weet wat er nog allemaal aan zit te komen in de toekomst. :) Net zoals met de quad zie ik wel weer waar het schip strandt, maar de richting waar het naartoe gaat ziet er in ieder geval goed uit. :mrgreen:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 18 apr 2015 16:35

Als ik jouw was zou ik alles uit je topic verwijderen ze kunnen nu zo je quad na maken :stupid:
Maar als je van je hobby je brood wilt verdienen doe je toch geen 2,5jaar over toch? :mrgreen:
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 18 apr 2015 17:29

:D ik denkt als Rob alle materiaal liggen heeft hij de quad in een goeie week kan nabouwen.de eerste is steeds de moeilijkste en zoeken naar de juiste onderdelen en zo.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor BBQBarman » 18 apr 2015 18:01

Ik ben hem alleen een beetje aan het pesten daar wordt tie sterk van :D
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 18 apr 2015 21:35

Tja soms vraag ik me ook wel af waarom het zo lang geduurd heeft eigenlijk. :mrgreen: Maarja het zijn eigenlijk 1,5 jaar dat ik er echt aan gewerkt heb. Een half jaar heb ik alleen op onderdelen zitten wachten en het andere half jaar heb ik niks aan de quad gedaan, had toen even een dipje. :P Nu is 1,5 jaar nog steeds veel maargoed. :lol:

Maar eentje exact hetzelfde maken als deze gaat mij zelf niet lukken. Zijn zoveel dingen waar ik te veel tijd in heb gestoken en die ik achteraf gezien toch liever anders had gedaan. Als er een volgende gaat komen wordt die dus ook helemaal anders. ;) En weet inderdaad wel zeker dat het dan niet zo lang gaat duren. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 29 apr 2015 20:57

Na een paar drukke weken met alleen maar tekeningen en documenten maken is dan eindelijk alles klaar voor de keuring bij de RDW. En net op tijd ook want morgen is de keuring al. :) Ik vind het echt ongelofelijk spannend en ben heel erg benieuwd wat ze er van zullen vinden. En natuurlijk of die zal worden goedgekeurd. Ik hoop het en heb ook veel vertrouwen dat het wel gaat lukken. Maar er kan toch altijd iets zijn wat nog net even verbeterd moet worden, we zullen het zien.

Hier zijn een paar van de tekeningen die ik morgen mee moet nemen. Heb ook nog een heel aantal foto's en een map vol met documenten van alle componenten die zijn gebruikt. Heb eigenlijk geen idee wat ze nu allemaal precies nodig hebben dus beter te veel mee nemen dan te weinig.

Afbeelding

Wat ik ook heb moeten maken is een gebruiksaanwijzing. Alleen voor de elektrische aandrijving dus. Hoe het allemaal werkt en moet worden bediend.

Afbeelding

Heb alles nu al klaar staan voor morgen. Hoef alleen de quad nog maar op de aanhangwagen te zetten en ik kan meteen vertrekken.

Afbeelding

Hopelijk loopt het allemaal goed af. Ik zal jullie morgenavond meteen iets laten weten. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 29 apr 2015 21:19

Succes Rob.het is je gegund. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 29 apr 2015 21:32

Heel erg bedankt Dimy. :)

Zal nu maar eens gaan slapen, morgen al om half 5 vertrekken ofzo. :silent: Zal kijken of ik tussendoor even tijd heb om te laten weten hoe het gaat. ;) Anders morgenavond dus pas.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 29 apr 2015 21:59

Succes
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten