JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor WILD WILLIE » 15 maart 2015 22:14

misschien is een extra luchthapper toch niet zon gek idee het zal toch zeker koeling schelen, en 1 of 2 koelvinnen helpt om te koelen bij weinig snelheid. ook kan je de motor omwinden met koperbuis en een kleine radiator met een pomp.
een vin aan de motor zelf voor een geforceerde koeling is ook een mogelijkheid,
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BBQBarman » 16 maart 2015 00:33

Paar koelvinnen plaatsen en zorgen dat via je heelgaurds de rijwind naar je motor wordt geblazen
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor spides89 » 16 maart 2015 09:43

Respect! Vind het alleen al bijzonder hoe verschrikkelijk veel geduld jij hebt!

Zou je het RDW proces zo goed mogelijk in kaart willen brengen? Misschien is dit handig voor de toekomst als andere quad rijders ook eens langs de rdw willen voor een swap :).
spides89
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 16 maart 2015 18:05

Bedankt. :mrgreen: Geduld heb ik normaal niet echt, weet eigenlijk ook niet hoe ik het zo lang vol heb kunnen houden. ;) Maarja ik wou het gewoon allemaal meteen de eerste keer goed doen.

Ik zal zeker alles bij de RDW goed in de gaten houden en met jullie delen. Maar het is wel een heel andere keuring dan je zou krijgen met een motorswap naar 500cc ofzo. Weet dus niet of jullie er veel aan zullen hebben. ;)

Extra koeling is altijd goed natuurlijk maar de motor zelf is al zo ontwikkeld dat het eigenlijk een grote ventilator is. Als de motor draait voel je de lucht naar binnen gaan via alle openingen in de zijkanten van de motor en de lucht wordt weer helemaal rondom eruit geblazen. De motor moet zonder extra koeling het nominale vermogen gewoon zonder problemen kunnen leveren.
Koelvinnen of koperbuizen rondom zullen helaas niet helpen, de motor wordt namelijk aan de buitenkant helemaal niet warm. Het zijn echt de koolborstels die binnen in de motor zitten die zo warm worden. Daarom dat het ook zo moeilijk is om deze te koelen.

Ik zal vanavond de motor weer eens eruit halen zodat ik de koolborstels kan zien. Als ik ze weer erop zet zal ik ze ook wat draaien om de motor beter vooruit te laten lopen. Denk dat het ook voor de temperatuur wel wat zal schelen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor WILD WILLIE » 16 maart 2015 18:20

oh ik begrijp het hij heeft dus een soort geforceerde koeling van zichzelf. en ja als hij van zichzelf niet zo warm hoort de worden, heb je misschien gelijk dat een betere afstelling van de koolborstels in warmte zal schelen. Wel lijkt op de foto's dat de motor weinig rijwind krijgt. Als je daar iets aan kan doen zal dit altijd helpen. Wel lastig is dat de koelwind denk ik aan de zijkant de motor in moet om de koolborstels goed te kunnen koelen.
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor selwyn » 16 maart 2015 18:51

Ik lees al een tijdje mee. Volgens mij is de 2e redenering de juiste betreffende je warmte probleem. Tevens ga je elke keer heen en weer momenteel dus elke keer krijgt je motor het zwaar te verduren. Tevens zit je ook met het gewicht van de quad en rolweerstand. Ik weet even niet met welke vertanding je nu rijdt maar daar kan je eventueel ook nog eens naar kijken.
Iets wit waar pit in zit!
selwyn
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 16 maart 2015 20:57

Het is gewoon een beetje proberen nu. Maar denk dat het voor de keuring zoiezo wel oke is. Ze zullen wel een rijtest doen maar niet zo heel lang denk ik. Is ook een beetje moeilijk testen nu steeds. Wil eerst zorgen dat ik hem door de keuring krijg, dan kan ik gewoon testen wanneer en waar ik wil. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Z@@lo » 17 maart 2015 19:14

Klasse man!

ziet er netjes uit.! van stroom weet ik niet veel dus geen commentaar over dat hitte probleempje :lol:

nou hop door die keuring dan kunnen we hem dit jaar eindelijk in het echt zien :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 17 maart 2015 21:08

Bedankt. ;)

Komt zeker goed, de RDW is alleen niet zo heel snel. Al een week bezig om een afspraak te maken. :think: Maarja heeft ook niet echt haast, kan ondertussen rustig aan de problemen die ik nog heb proberen op te lossen en alle documenten klaar maken.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 29 maart 2015 20:11

Aangezien ik weer een probleem had met de teller die de spanning en het stroomverbruik aan doet geven heb ik deze vervangen. Het is toch weer dezelfde geworden (EV Display), alleen een nieuwere versie. Ik ga er vanuit dat ik hier geen problemen meer mee zal hebben, kwaliteit en bouw van de printplaat is veel beter dan bij de versie die ik eerst had.

Afbeelding

Alle kabels alvast aangesloten.

Afbeelding

En in de behuizing geplaatst. Heb wel wat dingen moeten aanpassen om het passend te maken aangezien deze printplaat een stuk groter is.

Afbeelding

De nieuwe teller geeft weer netjes de spanning en het stroomverbruik aan, hopelijk blijft dit nu ook zo.

Afbeelding

Had wel een klein probleem dat die 10 V bleef aangeven terwijl alles uitgeschakeld was. Dit bleek door een laagje rubber te komen dat ik tussen de printplaat en contactor had geplaatst als isolatie. Kwam erachter dat het rubber dat ik gebruik (EPDM) heel zwak stroom geleidt. Dat is dus nooit goed en heb het ook meteen weer verwijderd.

Dan is er nog steeds het probleem met de motor die te warm wordt. Toevallig heb ik onder de beschermkap ook zo'n zelfde laag rubber (EPDM) zitten en een aantal koperen kabels van de koolborstels maken hier ook contact mee. Het lijkt er ook op dat het rubber op die plaatsen wat warm is geworden, het zat een beetje vast geplakt op het koper. Dit kan dus al een oorzaak zijn dat de motor zo warm wordt.

Afbeelding

De koolborstels heb ik ook bekeken en het is heel goed te zien dat ze erg warm zijn geworden aan de binnenkant.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus zeker niet goed en moet hier dan ook snel een oplossing voor vinden voordat ik weer het volle vermogen kan gebruiken.

Heb ook bevestiging van de RDW dat ik 30 april om 8:00u 's morgens in Lelystad moet zijn voor de keuring. Heb dus nog een aantal weken om alles helemaal klaar te krijgen. Zal dus heel spannend gaan worden maar ik heb nog steeds het volle vertrouwen dat het wel goed gaat komen.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten