Shineray Spider 250CC, 2 vragen / problemen.

Shineray Spider 250CC, 2 vragen / problemen.

Berichtdoor Renzo1990 » 14 feb 2015 18:15

He allemaal :)

Ik merkte op dat mijn quad als ik in de achteruit heb gereden niet meer in de vrij of in de eerste versnelling wilt als deze nog loopt. Door wat speurwerk kwam ik dit topic tegen:

viewtopic.php?f=74&t=1954

Zo hoe ik het hier lees, heb ik vrijwel exact hetzelfde.. Moet ik dan alleen de koppeling vervangen of nog meer?

En voor vraagje 2:

Hoe kan ik de olie pijlen bij mijn Shineray Spider? Ik draaide de dop eraf en er zat geen olie-pijlstokje aan :shock: toen dacht ik dat er misschien ergens een olie-glaasje was, waar ik aan kon zien hoeveel erin zit, maar ook dit is niet het geval? Hoe weet ik dan nu of er genoeg olie nog in zit? :P

#EDIT!!!!!!!!!
Nu een paar min geleden startte ik de quad om deze in de tuin te zetten en af te sluiten, met de koppeling ingedrukt rijdt deze toch langzaam, misschien een extra beetje info voor jullie pro's

Groetjes Renzo.
TEAM GNARKILL!
Renzo1990
250cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Shineray Spider 250CC, 2 vragen / problemen.

Berichtdoor WILD WILLIE » 15 feb 2015 02:06

Hoi Renzo,

aan de zwarte dop hoort een metalen staafje te zitten om de olie te peilen. ik hoop niet dat deze los in je blok ligt.

Indien je je koppeling inhoud en je erop zit mag je quad niet achteruit rijden.
als je quad op bokken staat kan het zijn dat de wielen langzaam draaien,
wel moet je dan de koppeling iets strakker zetten. Wel rekening houden met een korte vrij slag. Help dit niet kan het zijn dat er of verkeerde olie in je blok zit, (koppelingsplaten kleven)of de koppelingsplaten zijn versleten.

indien je je quad in zijn 1 zet en je motor uit wielen recht moet je deze redelijk makkelijk vooruit kunnen duwen. Dus je moet geen compressie voelen.
ik hoop dat je wat aan deze info heb.
grtz Wild Willie
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor Renzo1990 » 15 feb 2015 03:15

He Willie,

Ik begrijp je antwoord niet echt :shock:

Ik bedoelde dat als ik de quad in zijn achteruit had gezet, hem daarna nergens meer in kan zetten als de motor nog loopt, dan moet ik eerst de quad uit zetten voordat ik 'm ergens anders in kan zetten.

Als ik de hendel in knijp, dan trekt de quad alsnog naar voor of achteren.

En de vraag erbij is dan eigenlijk moet ik alleen de koppeling http://www.algmotoparts.com/koppeling-x ... p-696.html vervangen, of nog meer?

Ps, ik denk dat ik dan de pijlstok kwijt ben, want bij mij zit alleen een zilveren plastic dop..
TEAM GNARKILL!
Renzo1990
250cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 feb 2015 09:15

Probeer eens in z'n achteruit als hij nog een iets uitrolt de quad in zijn meutraal of eerste versnelling te zetten.
Als hij nog achteruit rolt he.
Gaat het dan wel ?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor WILD WILLIE » 15 feb 2015 13:52

hoi Renzo,

er hoort een zwarte dop te zitten bij je rem pedaal in het blok uiteraard. daar zit de pijlstok in en vul je ook je olie bij. http://www.allesauschina.com/009/produc ... ls3417.php

als je koppeling hendel strak genoeg is en als je je koppeling in knijp moet de hendel op het blok ongeveer 1,5 cm vergaan. als dan alsnog je blok niet vrij geeft dien je de koppeling te vervangen. je moet gewoon met draaiende motor en met in geknepen koppeling de versnelling kunnen veranderen. Kan dit niet dan is er echt iets mis met je koppeling. vergeet ook de pakking niet te bestellen als je de koppeling vervangt. en natuurlijk de olie eruit te laten lopen.
grtz Wild Willie
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor Renzo1990 » 15 feb 2015 17:58

@ 4W Ook als de quad rolt krijg ik 'm niet van de achteruit in een andere versnelling zonder dat ik de motor af zet :(

@ Wild Willie, blok geeft dan inderdaad nog niet vrij.. Kun je me misschien dan de links doorsturen van de site van ALG wat ik moet bestellen? Ik heb een monteur die het kan maken, hij komt zelf uit die wereld, maar dan heb ik in ieder geval de goede spullen.

PS: Dat peilstokje heb ik niet o.O alleen een zilveren dop, dus even kijken of die ergens erin zit, of dat die gewoon weg is en diegene de dop er gewoon op heeft gedraaid, dan moet ik even een nieuwe bestellen.
TEAM GNARKILL!
Renzo1990
250cc

Berichtdoor WILD WILLIE » 15 feb 2015 18:39

de koppeling:
http://www.algmotoparts.com/koppeling-x ... p-696.html

en de pakking:
http://www.algmotoparts.com/pakking-afd ... p-689.html.
indien je de carterhelft eraf haal kan je de oude pakking beter vervangen anders heb je kans op olie lekkage.

ik weet natuurlijk niet of het palletje wat je koppeling aanstuurt defect is.
maar dat kan je pas zien als hij open is.

hier vind je een handleiding voor het wisselen van de koppeling, weliswaar in het duits maar is heel duidelijk: http://www.stixe.de/index.php?artid=159

en hier vind je alles over de 250 stixe wel ook in het duits.
http://www.stixe.de/index.php?artid=24

hoop dat je er wat aan heb,
grtz Wild Willie
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor Renzo1990 » 15 feb 2015 18:53

Thanks Willie,

Ik ga ze dalijk bestellen, ik heb toch volgende week pas tijd om het te laten maken, ben vanaf vorige week zaterdag bezig met werken. Had vandaag eigenlijk vrij... Eigenlijk, totdat m'n baas gisteravond belde, dus volgende week op zaterdagochtend kom ik er pas uit en heb ik vrij.
TEAM GNARKILL!
Renzo1990
250cc

Berichtdoor WILD WILLIE » 15 feb 2015 19:13

als je alg belt hebben ze misschien ook wel een olie peilstok voor je hij staat alleen niet op de site. Saskia kan je vast verder helpen, anders heeft misschien Ramon van pms woerden die wel. suc6
grtz
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor Renzo1990 » 16 feb 2015 04:52

Ga ik morgen ( straks ) even doen!
TEAM GNARKILL!
Renzo1990
250cc

Volgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling