JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor scania-driver » 02 nov 2014 08:29

Gaat er steeds mooier uitzien, goed bezig.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor PROmotorsport » 02 nov 2014 20:01

Hoi

Heb een paar foto,s naar de fabriek gestuurd , of je daar wil komen werken ;)

Gr Ramon
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf

Berichtdoor dimpower » 02 nov 2014 22:11

Of biedt jij Rob een mooie job aan Ramon :idea: 8-)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 02 nov 2014 23:15

Bedankt! :mrgreen:

Haha, zou wat zijn Ramon. Wel even naar China verhuizen. :P Ben alleen bang dat Jinling failliet zal gaan als ze dit soort quads van de band laten rollen. ;) Wie weet, misschien over een aantal jaren als het allemaal goedkoper is. De accu's kunnen ze al uit China halen dus dat is makkelijk. :mrgreen: Laat mij maar lekker in Nederland blijven, misschien hier een fabriekje beginnen? :D
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 16 nov 2014 22:42

Eindelijk weer eens een update. :) Heb de afgelopen 2 weken zeker niet stil gezeten. Eerst even de kleine dingen.

Heb de draden voor de sensor naar de accu's gelegd. Dit zijn heel belangrijke draden want zo kan ik altijd zien wat de spanning van het hele accupakket is en zo wordt ook bepaald hoeveel capaciteit er nog is. Zeker handig om te weten onder het rijden dus.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de looks heb ik nieuwe spiegels gekocht, deze passen goed bij de carbon spatborden. Veel mooier dan die standaard chrome spiegels. Is dus alleen nog even afwachten hoe het zicht is. Enige probleem is wel dat ze geen E-keur hebben, zal dus voor de keuring bij de RDW nog even de chrome spiegels moeten gebruiken.

Afbeelding

Maar het belangrijkste is toch wel dat ik de topkoffer nu zo goed als klaar heb. Heb van plastic een hele beschermkap gemaakt die over de contactors gaat en rondom helemaal afsluit. Het is zo dus onmogelijk om nog iets aan te raken waar spanning op staat. Bevestigingspunten hiervoor zijn weer erin gelijmd. De DC-DC omvormer om 72V naar 12V om te vormen past hier ook nog heel netjes bovenop.

Afbeelding

Afbeelding

Maar aangezien deze aan de bovenkant open is en op bepaalde delen spanning staat heb ik hier ook weer een aparte beschermkap voor moeten maken. Aan de achterkant heel wat gaten geboord zodat de warmte weg kan.

Afbeelding

Afbeelding

Toen had ik alleen nog maar de 12V accu over. Bedoeling was om deze als een vierkante blok zo ver mogelijk rechts te plaatsen maar met alle ronde vormen in de topkoffer was dit gewoon te lastig. Heb hem dus toch maar langwerpig in het midden bevestigd. Meteen ook aan de zijkanten alles weer afgeschermd. De rest maar open gelaten, vind ik wel leuk uitzien.

Afbeelding

Dit gaat nog allemaal zwart gespoten worden en dan kan ik weer verder met de bedrading. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor rien » 30 nov 2014 23:12

hoe gaat het
is je werk stroom op ??
volg je graag laat weer eens horen hoe je er nu voor staat

gr rien
rien
250cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 dec 2014 17:31

Nee ik heb de stroom gewoon even ergens anders voor gebruikt. :lol: Ben ondertussen toch wel bijna elke avond bezig met de quad maar krijg helaas niet zo veel gedaan. Ben met de 12V bekabeling bezig nu. Zal binnen een paar dagen wel weer een update plaatsen. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 07 dec 2014 22:19

Afgelopen 3 weken helaas niet zo heel veel tijd gehad om aan de quad te werken dus veel is er ook niet gebeurd. Maar heb toch al een begin kunnen maken aan de kabelboom.

Eerst ben ik begonnen met de waterdichte stekkers overal op te zetten. Hier gaat heel wat tijd in zitten. Heb wel een speciale tang hiervoor maar zijn toch een heel aantal draden waar ik de contacten op heb moeten krimpen.

Hier alleen met de contacten en rubbers erop.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de stekkerbehuizingen erop gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Ook hetzelfde gedaan bij alle schakelaars op de tellerplaat.

Afbeelding

Dit weekend dan eindelijk kunnen beginnen met de kabelboom zelf. Ben er alleen al achter dat ik niet genoeg draden heb en ook nog niet genoeg stekkers. Daar moet ik dus weer even op wachten voordat ik verder kan. Maar heb toch al een aantal draden liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Heb ondertussen de stuurschakelaar ook wat moeten aanpassen. Zag in het schema hiervan dat deze heel anders moet worden aangesloten dan de originele. De killswitch en claxon maakten gebruik van dezelfde + draad, dat ging in mijn geval nooit goed werken. Heb dus de claxon een aparte + draad gegeven en ook heb ik de draden van de killswitch omgewisseld zodat de aangegeven icoontjes overeenkomen met de werking. Was toch wel wat makkelijker dan de hele kabelboom hierop te moeten aanpassen.

Afbeelding

Komende dagen weer verder met de kabelboom, vind dit nu wel echt het leuke werk. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor rien » 07 dec 2014 22:55

mooie kerst boom zou ik zeggen
je bent goed bezig

gr rien
rien
250cc

Berichtdoor dimpower » 08 dec 2014 07:19

is allemaal zeer proper en mooi afgewerkt. :thumbup: daar kunnen de chineesjes wel van leren.zeker wat de elektra betreft.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten