Wat heb je vandaag aan je quad gedaan? part two

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Wat heb je vandaag aan je quad gedaan? part two

Berichtdoor pmhvanes » 19 sep 2014 18:20

omdat er aan gelast moet worden heb ik de nerf en hielbeschermers eraf geschroefd tegen beschadigen en de onderplaat ook maar even het olie aftap gat opnieuw gemaakt met de gatenzaag misschien hoef ik de plaat er dan bij een oliewissel niet meer onderuit te schroeven
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor pmhvanes » 24 sep 2014 19:51

zo alles laten lassen de twee buizen waar de motorsteunen aanzitten zijn nu verstevigd we hebben er een strip van 6mm dik aan de onderkant en aan de framebuizen gelast en ook aan de buis zelf vastgelast en aan de bovenkant vanaf de voorste motorsteun naar de framebuis toe aan beide kanten achter konden wa alleen aan de onderkant een strip lassen die is wel aan de motorsteunen vastgelast en omdat er speling tussen de buis en strip was hebben we er nog stripjes van 4mm tussen gelast en aan een kant omdat dat gebroken was een stripje van de motorsteun verticaal naar de strip die onder de buis er zit dus nu tussen de buis in totaal 10mm staal zelfs al zou de buis breken zit de motorsteun nog steeds goed vast daarna heb ik er hammerite opgverfd die ik nog had staan en daarna weer alles zwart gemaakt die buizen krijgen heel veel trillen te verwerken en zijn van slecht chinees staal tamelijk broos spul en maar in de gaten houden
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Remy » 24 sep 2014 20:33

euh, maak eens wat foto's als je wilt. Want die zeggen meer dan 1000 woorden. :thumbup:
Remy
400cc

Berichtdoor scania-driver » 25 sep 2014 18:34

Vandaag naar quad tuning geweest om hem na te laten kijken,
en een nieuwe hoes gekocht heeft hij het weer lekker warm en blijft ie droog.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Berichtdoor Remy » 25 sep 2014 19:48

Voor weinig 2 spoorverbreders van 45mm op de kop getikt. Heel toevallig heeft een Suzuki LTZ400 achter ook de steekmaat 4x110 en is het schroefdraad op de bevestiging ook precies hetzelfde.

Afbeelding

Voor € 30,00 kan je ze dan niet laten liggen natuurlijk. :lol: :lol: :lol:
Remy
400cc

Berichtdoor pmhvanes » 02 okt 2014 19:34

eindelijk eens iets aangeschaft en erop gezet wat ik al lang wilde hebben maar er kwam altijd iets tussen ik heb dus nu ook mijn spoorverbreders erop tussendoor nog even de achteras bijgespoten die was door het gebruik van andere blanke lak helemaal vol met lichte vlekken dus nu weer mooi in een kleur en ook de binnenkanten van de velgen opnieuw gloss black gespoten toen ik aan de andere kant de spacer erop wilde zetten zag ik dat de slitpen verdwenen was ik kon er zo de nieuwe in zetten de moer was niet verdraaid toen ook nog maar even de andere kant nagekeken was nog in orde zondag tijdens de rit aangehouden door de politie was een algemene verkeerscontrole alleen papieren daarna kon ik weer verder alles ok hij vondt het een mooie quad zag er goed uit de rit met de gelaste delen beviel me goed er trilde niet meer zoveel en voelde heel stevig aan foto`s maken heeft niet veel nut je ziet het bijna niet meer alls is weer mooi mat zwart
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Michiel » 10 okt 2014 17:54

Vandaag na de pech van gisteren mijn ketting en tandwielen gedemonteerd.
Daarna met de vrouw de auto in voor een ritje naar Woerden. Daar onderdelen gehaald en onder het genot van een bak koffie over quad's gekletst.
Thuis gekomen het spul er op mijn gemak op gemonteerd, heb nu voor een nieuwe 15 tands en achter een 43 in plaats van de originele 48 tands.
Zojuist een eerste testronde gereden en hij rijd nu stukken mooier lijkt het wel. Wat rustiger in toeren en volgens de teller ook wat harder.
op links en doooorrrr!!!!
Michiel
150cc

Berichtdoor scania-driver » 12 okt 2014 16:01

Led verlichting aan de voorzijde gemonteerd, gewoon led strepen op de onderste draagarmen.
Afbeelding
scania-driver
450cc

Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Berichtdoor silverado danny » 15 okt 2014 20:23

Vanavond weer ff lekker met de quad bezig geweest
Zoals bijna alle quads hier heeft mijn quad dus ook speling op de achterbrug.
Dus even gedemonteerd, en kwam er ook achter dat me ketting al een tijdje honger had want die heeft lekker gesnoept van me achterbrug :-(
Afbeelding
Binnenkort maar even vol lassen.
Heb de pom bussen al gevonden bij narin design. Moet ze alleen nog bestellen weet niet of ze ook in het frame passen want de rubbers die er nu in zitten zijn ook ruim.
silverado danny
50cc

Berichtdoor Michiel » 15 okt 2014 20:31

Ketting heeft flink honger gehad zo te zien :D
Maar wel leuk om het weer op te knappen toch?
op links en doooorrrr!!!!
Michiel
150cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?