Afgelopen dagen vooral bezig geweest met een nieuwe beschermkap voor de motor te maken. De originele die erop zat kan ik niet gebruiken aangezien de kabelschoenen hier niet in passen en is ook totaal niet aanraakveilig wat voor de RDW keuring weer niet zo handig is. Dit is de originele.

Tijdens het maken van deze beschermkap wou ik ook weer eens wat nieuws proberen aangezien de epoxy die ik nog over had al helemaal hard was geworden. Flesje aceton gehaald en samen met allemaal stukjes plastic in een potje gedaan. Even een dag gewacht en had daarna vloeibaar plastic.

Toch een paar dagen geduurd om die beschermkap helemaal af te krijgen maar is uiteindelijk best netjes gelukt. Hier het gedeelte wat op de motor zelf wordt bevestigd.

Daarna kan de deksel erop.

De kabelschoenen en isolatierubbers kan ik met gesloten deksel nog erop zetten, wel handig dus.

Met deze beschermkap kan je nergens meer iets van hoogspanning aanraken, zelfs via de achterkant niet. Moet dus wel goed genoeg zijn voor de RDW hoop ik.

Heb ook alle behuizingen nog voor de laatste keer geschuurd, deze zijn nu dus ook eindelijk klaar. En morgenavond kan ik dus als het goed is al langs de zandstraler om weer alle framedelen op te halen.