JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 25 aug 2014 22:38

Vanavond nog 3 uur bezig geweest met de laatste paar delen klaar te maken voor te spuiten, alles is klaar nu. :)

Afgelopen dagen vooral bezig geweest met een nieuwe beschermkap voor de motor te maken. De originele die erop zat kan ik niet gebruiken aangezien de kabelschoenen hier niet in passen en is ook totaal niet aanraakveilig wat voor de RDW keuring weer niet zo handig is. Dit is de originele.

Afbeelding

Tijdens het maken van deze beschermkap wou ik ook weer eens wat nieuws proberen aangezien de epoxy die ik nog over had al helemaal hard was geworden. Flesje aceton gehaald en samen met allemaal stukjes plastic in een potje gedaan. Even een dag gewacht en had daarna vloeibaar plastic. ;) Alle verbindingen van de verschillende stukken plastic heb ik gewoon met een soldeerpistool aan elkaar gesmolten en alle openingen opgevuld met dit vloeibaar plastic. Had wat langer nodig om hard te worden dan lijm of epoxy maar is toch zeker erg stevig geworden. En ziet er ook erg netjes afgewerkt uit na het vijlen en schuren. Heb ook op de accu behuizingen nog wat oneffenheden opgevuld hiermee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch een paar dagen geduurd om die beschermkap helemaal af te krijgen maar is uiteindelijk best netjes gelukt. Hier het gedeelte wat op de motor zelf wordt bevestigd.

Afbeelding

Daarna kan de deksel erop.

Afbeelding

De kabelschoenen en isolatierubbers kan ik met gesloten deksel nog erop zetten, wel handig dus.

Afbeelding

Afbeelding

Met deze beschermkap kan je nergens meer iets van hoogspanning aanraken, zelfs via de achterkant niet. Moet dus wel goed genoeg zijn voor de RDW hoop ik. :) Maar vind het zelf ook wel wat beter en deze is ook nog wat dunner dan de originele waardoor er wat meer speling met het frame is.

Afbeelding

Heb ook alle behuizingen nog voor de laatste keer geschuurd, deze zijn nu dus ook eindelijk klaar. En morgenavond kan ik dus als het goed is al langs de zandstraler om weer alle framedelen op te halen. :)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor BredaBashan » 26 aug 2014 12:50

Zeer, zeer netjes! Maar hoe werkt dat met aceton en plastic dan? Als je dat vloeibare plastic ergens op smeert wordt het vanzelf weer hard of wat?
BredaBashan
300cc

Berichtdoor Firehuntah » 26 aug 2014 21:27

Bedankt. ;) Klopt ja, in de open lucht vervliegt het aceton en wordt het plastic vanzelf weer hard. Perfect voor plastic te lijmen of vullen dus. Maar denk dat lassen toch nog altijd het stevigste is, als je er tenminste goed in bent. :) Maar dit is denk ik wel het beste alternatief.

Ben vanavond bij de zandstraler langs geweest. Alle framedelen zijn klaar en zien er nu allemaal hetzelfde uit. :) Meteen alles bij het bedrijf waar mijn zus werkt afgeleverd zodat het allemaal kan worden gespoten. Heb daar ook even alle framedelen bij elkaar gelegd, ziet er toch best al mooi uit. ;) Komt nu eerst overal een laag epoxy op, daarna pas de laklagen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het spuiten zal waarschijnlijk wel een aantal weken gaan duren aangezien alles tussendoor of buiten werktijd gedaan moet worden en het is toch best veel werk. Maar ik weet ook wel zeker dat het resultaat heel mooi zal zijn. ;) Kan de komende weken toch nog wel wat dingen doen, eerst maar eens het hele werkhok gaan poetsen en alles voorbereiden voor als de gespoten delen allemaal terug komen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 26 aug 2014 21:45

Vraag me alleen af waarom je het lagerhuis laat spuiten ik ben bang dat ue daar gedonder mee zal krijgen
Ik kan het fout hebben hoor
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 26 aug 2014 21:57

Deze was al gespoten maar aangezien dit eentje is die van Q af komt was de kleur niet meer zo mooi. ;) Het zal toch allemaal netjes worden afgeplakt, aan de binnenkant zal dan niks van lak komen.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 26 aug 2014 22:50

Het gaat ook om de buiten op de plekken waar die geklemt wordt
En de brug waar die gaat klemmen
Hou daar rekening mee anders heb je kans dat tie daar gaat slippen en niet goed genoeg klemt
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 30 aug 2014 16:47

Vandaag zijn er 2 lagen epoxy op alle gestraalde delen gespoten. Zwarte epoxy voor de delen die matzwart gaan worden en witte epoxy voor de delen die mat wit gaan worden. Heb zelf nog wat meegeholpen met een beetje opschuren van de delen en de witte epoxy mengen. Maar heb het spuiten natuurlijk aan mijn zus over gelaten. :mrgreen: Ziet er echt al heel erg netjes uit, zou het al zo mee willen nemen naar huis. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu echt benieuwd hoe het eruit zal zien als de lak erop zit maar hier moet ik nog even geduld voor hebben. Volgende week zaterdag zullen waarschijnlijk wel al alle zwarte delen klaar zijn. De witte delen komen daarna pas en zijn ook heel wat meer werk.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 01 sep 2014 21:49

De behuizing die over de controller komt is vanavond ook in zwarte epoxy gezet. Deze blijft er waarschijnlijk maar tijdelijk op zitten tot na de keuring maar wou het natuurlijk wel netjes hebben aangezien er een hoop krassen en vingervlekken op zaten. Zal dus ook matzwart gaan worden.

Afbeelding

Ook alle plastic behuizingen zijn in de grondlak gezet, hierbij dus geen epoxy. Eerst even een foto voor het spuiten.

Afbeelding

En na het spuiten. :)

Afbeelding

Heb het zelf nog niet in het echt gezien maar op de foto's die mijn zus heeft doorgestuurd zien ze er al erg netjes uit. Ben alleen erg benieuwd of het ook gelukt is om alle punten waar de platen aan elkaar zijn gelast of gelijmd onzichtbaar te maken met de lak erop. Heb in ieder geval erg mijn best gedaan hiervoor met schuren om alles zo strak mogelijk te krijgen. Nog even afwachten dus, zal het denk ik zaterdag pas zien. Maar het schiet al lekker op. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 01 sep 2014 23:33

ziet er al goed uit, ik ben echt benieuwd
Remy
400cc

Berichtdoor Firehuntah » 02 sep 2014 21:34

Bedankt. :thumbup: Anders ik wel. :mrgreen: Zaterdag kan ik waarschijnlijk alle zwarte delen al mee terug nemen dus dat gaat wel al spannend worden. :) M'n werkhok is ook weer eens helemaal gepoetst en heb wat meer ruimte gemaakt voor de quad weer te kunnen gaan opbouwen. Ik ben er helemaal klaar voor. ;)
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten