Nog een paar keeringen vervangen. Leuk werk. Aandrijfaskeering wat meer werk. Maar ook goed te doen. Voordiff wat los, wat naar voren trekken en de as komt zo los. dan nog een hub van de as verwijderen en dan de keering eruit. Valt mij op dat bij die quad alle keeringen voorzien zijn van een vetrand. Bij plaatsing daar wat vet tussen. Ik gok erop dat het dan beter bestand is tegen water.
Nog een videootje van Furstenau. Viel mij nog mee hoe makkelijk zo'n ding trekt. Weinig toeren en gaan. http://youtu.be/E6Dwy8kEUAY
Komend weeken twee bussen in bovenste draagarm linksvoor vervangen.
Plus, nu bij 12500 km, tijd voor een nieuwe distri ketting. Engineslap. Naar wat ik gehoord heb hoeft bij deze de cilinder niet los. Alleen zijkap van blok en klepdekel/nokkenassen. Hup! op hoop van zegen.
Pinksteren wordt het weer Furstenau Forest. Moet lukken.
Afgelopen zaterdag de distributie ketting vervangen. En wat een klus.... Vooral wanneer een vliegwiel niet los wil.
En alles nog gelukt ook. Twee uren geprobeerd met originele poelietrekker een vliegwiel te verwijderen. Schoot drie meter weg, starterkrans weer bij elkaar gezocht van de vloer, en weer in elkaar gepuzzeld. Al met al een leuke dag