JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 03 aug 2014 21:53

Dat zijn 2 mogelijkheden inderdaad, bedankt. :mrgreen:

Kneedbaar metaal.. zou JB Weld daar al goed genoeg voor zijn? Heb dit al gekocht voor de magneet vast te zetten in die as van het lagerhuis.

En inch adapters zijn inderdaad veel makkelijker te vinden dan metrisch naar inch adapters dus misschien beter om het gat wat groter te maken. Weet alleen niet of ik eigenlijk wel inch draadtappen heb. Zoiezo geen 1/2, wel 3/8 denk ik.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 05 aug 2014 19:10

Pom pom pom, ik dacht ik doe eens gek en laat ze in het zwart maken. :mrgreen: Zal er leuker uit zien denk ik met het witte frame en draagarmen.

Afbeelding

Maarja eerst wachten tot alles gestraald en gespoten is voordat ik ze kan plaatsen. Zal daarna dan ook wel de maten geven voor andere JLA rijders, moet even zeker weten dat ze allemaal goed passen. ;)

En voor die sensor wordt toch een adapter gemaakt, door hetzelfde bedrijf weer. Zal waarschijnlijk deze week nog wel klaar zijn. Weet alleen nog niet precies hoe het gaat worden, laat dit helemaal aan hun over. Ze gaan het gat in het lagerhuis in ieder geval wel wat groter maken. Heb zelf geen inch draadtappen en om nu voor 1 keer te tappen zo'n heel setje te kopen vind ik ook weer wat te veel van het goede. ;) Makkelijker om even te laten doen dus.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 05 aug 2014 19:58

mooi. :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Peanut » 06 aug 2014 08:08

Zwarte Pom moet beter zijn.
En witte Pom kan je beter zwart verven.
Er is mij verteld door een bedrijf dat Pom sterk is maar niet goed tegen UV straling kan. Daarom kreeg ik ze toen ook zwart.
:think:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 06 aug 2014 17:26

Klopt ja, heb ik ook ergens gelezen. En waar ik ze heb laten maken zeiden ze dit ook. Snap dan alleen niet waarom ze bijna altijd in het wit worden gemaakt. ;) Ook dat setje van Narin Design is wit.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 06 aug 2014 22:58

Bij ons zit bus omheen
Dus geen pom bloot
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 08 aug 2014 22:18

Vandaag alweer het lagerhuis kunnen ophalen. Ze hebben het gat wat groter gemaakt en er een bus met 3/8 inch schroefdraad vast in gelijmd. De sensor past nu perfect erin en kan hem gewoon afstellen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Ook al de nieuwe SKF lagers binnen gekregen, kan ik dus meteen plaatsen als ik weer alles na het spuiten ga opbouwen.

Afbeelding

Heb nu ook bijna alles klaar voor te stralen, morgen nog 2 gaten boren en alles een beetje netjes afwerken. Dan kan ik eindelijk een afspraak maken. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor BBQBarman » 08 aug 2014 23:59

Nu pas?
Duurt lang
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 10 aug 2014 21:46

Goed nieuws, ik heb eindelijk alles klaar voor te stralen. :mrgreen: Dit weekend hard gewerkt om alles passend te krijgen en ook meteen alle hoeken en scherpe randen netjes rond gemaakt.

Eerst even wat foto's met alles erin, hier waren de bevestigingspunten nog niet op maat gemaakt en nog geen hoeken afgerond.

Afbeelding

Afbeelding

En hier met alles eruit, ziet er best leuk uit. :) En is ook heel erg stevig, ben echt blij dat ik toch voor 3 mm staal heb gekozen in plaats van aluminium.

Afbeelding

Daarna heb ik weer alles los gehaald en alle delen die gestraald moeten worden bij elkaar gelegd. Zijn er toch heel wat. :think:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn dus ook de laatste foto's met dat lelijke glanzend wit en al die kale plekken. :lol: Hopelijk kan ik komende week al naar de straler, ik hou jullie op de hoogte. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 23 aug 2014 11:55

Ondertussen toch weer bijna 2 weken later maar alles ligt nu eindelijk bij de straler. :mrgreen: Zal het dinsdagavond al kunnen ophalen en dan kan alles in de mooie nieuwe kleur gespoten worden. Mijn zus zal dit gaan doen, zij is autospuiter bij een schadebedrijf dus dat gaat helemaal goed komen. :) Maar aangezien dit na/tussen het werk door zal gebeuren zal dit wel wat langer duren. Kan er dus nog niet veel van zeggen wanneer het allemaal klaar zal zijn.

Ondertussen al bezig geweest met de accu behuizingen helemaal netjes te maken en op te schuren. En ben ook bezig met een nieuwe aanraakveilige beschermkap voor de motor. ;) Dit moet ik dus nog voor dinsdag klaar krijgen, gaat wel lukken denk ik. Zal dan wel weer wat foto's posten als het klaar is.
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten