Heb contact gehad met de fabrikant van de controller en deze zegt dat tellers die normaal op de dynamo worden aangesloten inderdaad soms onbetrouwbaar zijn of dus niet kunnen werken. Elke standaard aftermarket toerenteller voor auto's zou normaal moeten werken. Heb nu voor 10 euro zo'n chinese digitale toerenteller gekocht op Ebay. Dit is er een die zoals de meeste normaal op de ontsteking komt te zitten, deze werkt gewoon met een zelfde soort signaal als de controller ook geeft. Als deze niet werkt dan weet ik het ook niet meer, dan maar geen toerenteller.

Maarja voor 10 euro is het wel te proberen, komt alleen uit Hong Kong dus moet even geduld hebben.
Heb ook eens een lijstje gemaakt wat nog precies gedaan moet worden. Maakt het voor mezelf wat makkelijker, heb een beetje een overzicht en kan nu alles een voor een doen en afstrepen. Maar is toch nog een hele lijst.

Bedoeling is om dit allemaal binnen 2-3 maanden gedaan te krijgen, hoop echt dat het gaat lukken. Ik zal het eens posten, dan zien jullie ook hoeveel werk het nog is.

- Kleine accu behuizing aanpassen om deze passend te krijgen onder de stuurkap
- Hoekprofielen op maat zagen
- Hoekprofielen laten lassen
- Bevestigingspunten op hoekprofielen en frame (voor behuizingen en lader) laten lassen
- Beschermkap van de motor aanpassen zodat de contactpunten niet meer aan te raken zijn.
- Ondertussen moeten de aluminium delen allemaal klaar zijn
- Alle gekleurde delen laten zandstralen
- Frame, behuizingen en alle losse delen laten spuiten
- Compleet opnieuw opbouwen van de quad met nieuwe lagers en POM bussen
- Ondertussen alle accu's een voor een op precies hetzelfde niveau laden
- Accu's, BMS, lader, DC-DC omvormer, controller en motor compleet aansluiten
- 12V systeem dat nodig is voor de aandrijving maken en aansluiten
- Testrit op half vermogen en testen van het laadproces.
- Aanpassingen maken indien nodig en daarna nogmaals een testrit op half vermogen
- Testrit op vol vermogen
- De rest van het 12V systeem maken en aansluiten en eventueel nog wat kleine aanpassingen
- De quad verder afbouwen met alle kappen en verlichting erop
- Met de quad naar de RDW voor de keuring
- Indien goedgekeurd (wat ik eigenlijk toch wel verwacht) is het project in principe klaar, anders weer wat aanpassingen maken en opnieuw naar de RDW voor een herkeuring