JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 02 mei 2014 22:53

Naast de behuizingen is er nog iets wat ook nog moet worden bevestigd op het frame, namelijk de lader. ;) Vandaag even gekeken hoe het zou passen en wat ik hier nog voor moet maken. Dacht ik laat alvast zien hoe die ongeveer komt te zitten, volgens mij had ik dit nog niet laten zien.

Afbeelding

Komt zo hoog mogelijk te zitten zodat ik die grote behuizing er nog makkelijk in en uit krijg zonder de nerfbar, pedalen en heel guards eraf te moeten halen. Maar voor deze te bevestigen ga ik niet moeilijk doen. Zitten al 4 bevestigingspunten op (ook nog 2 aan een zijkant maar die moet ik eraf slijpen aangezien ze in de weg zitten). Vooraan kan ik gewoon aan de bovenkant een dikke stalen plaat tussen de buizen lassen en daar doorheen 2 lange tapeinden naar beneden. Aan de achterkant kan ik 2 bevestigingspunten op die buis in het midden lassen en die bevestigingspunten van de lader zelf recht naar beneden buigen. Komt wel stevig genoeg vast te zitten dan denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik dit gelijk met de behuizingen laat lassen allemaal, moet ook nog kijken hoe ik die 2 bevestigingspunten voor de bovenkant van die grote behuizing kan maken. Moet iets net onder de lader komen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 15 mei 2014 22:56

Weer even een kleine update. Paar dagen geleden al de stalen hoekprofielen, strips en een plaat gehaald. Weegt toch heel wat zo bij elkaar. Wou proberen het met de hand met een verstekzaag te zagen maar na een half uur pas een profiel te hebben gezaagd ben ik daar maar mee gestopt. ;) Ondertussen een afkortzaag gekocht die ik voor hout, aluminium en staal kan gebruiken, nooit weggegooid geld op die manier. Morgen of komend weekend dus weer verder met het zagen van de profielen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar dat was nog niet alles, ben ook wezen shoppen op Ebay (moet ik mee oppassen overigens, al veel leuk spul gezien :mrgreen:) en heb een nieuwe 'gas'hendel met handvatten. Niet voor hem mooier te maken ofzo want ze zien er bijna hetzelfde uit en is ook nog steeds Chinees maar dit is er een met een hall sensor ingebouwd. Hoef nu dus niet meer die aparte potentiometer te gebruiken waar de gaskabel op zat bevestigd. En heb dus ook geen gaskabel meer nodig. Daar ben ik nog het meest blij om want weet uit mijn scootertijd heel erg goed hoe irritant zo'n gaskabels kunnen zijn als ze ineens breken. :evil: Gaat nu dus gewoon een kabel rechtstreeks van de gashendel naar de controller, of zoals ze het noemen drive-by-wire. ;) Ze zijn wel iets korter dan de originele en dicht aan de buitenkant dus alles zit nu iets meer naar de uiteindes van het stuur. Moet dus even afwachten of dit fijn zit zo, anders gewoon een klein stuk aan beiden kanten van het stuur afhalen. ;) Ook maar meteen een 2e setje gekocht als backup, blijft Chinees natuurlijk. :mrgreen: Was toch vrij goedkoop.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wou dus ook de bevestigingen voor de spiegels verplaatsen, aan een kant lukte dit goed maar aan de andere kant niet zo. :( Dit gebeurt er als je het net iets te vast wilt draaien.

Afbeelding

Ook heb ik vandaag de nieuwe teller gekregen. Trail Tech Striker met apart dashboard eromheen en nog een aparte toerenteller.

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er allemaal goed uit en is een heel stuk kleiner dan ik dacht. Alleen vandaag even die aparte toerenteller getest maar werkt helaas niet. Normaal wordt de kabel hiervan om de bougiekabel gedraaid voor het pulse signaal te krijgen maar dat gaat bij die van mij dus niet. ;) De controller heeft wel een functie om pulses van de RPM sensor door te geven maar als ik de toerenteller hier op aansluit doet die helaas niets. Ook al even contact gehad met Trail Tech en volgens hun gaat dit ook niet aangezien het inductief werkt met een hoge spanning (zoals bij een bobine het geval is dus). Hier kan ik dus helaas niets mee. Even kijken of ik hem terug kan sturen. Of als iemand hier misschien interesse heeft. :) De Striker teller heb ik nog niet kunnen testen maar verwacht ik geen problemen mee, moet allemaal wel lukken.

Op Ebay ook nog wat rubbers gevonden die om de connectors passen voor de lader en DC-DC omvormer. Zo gaat het toch allemaal weer wat langer mee als er geen water/vocht in komt.

Afbeelding

Ben er vandaag ook nog achter gekomen dat ik vorig jaar de verkeerde contactors heb ontvangen (voor achteruit en nog een aparte voor in en uit te schakelen). Ik heb voor 72V met 12V aansturing besteld maar ik heb er nu met 72V aansturing. Geen idee hoe dit ooit mis is kunnen gaan, want wat heb je nu aan een 72V aansturing als de spanning die je wil schakelen ook 72V is? :evil: Lijkt me vrij logisch dat dit 12V had moeten zijn maargoed. Even dat bedrijf in Engeland mailen en kijken wat ze kunnen doen. Dat was het weer voor vandaag. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Patriickm » 16 mei 2014 00:28

Echt super goed bezig joh! :crazy: :thumbup:
GROEN! :mrgreen:
Patriickm
350cc

Berichtdoor dimpower » 16 mei 2014 05:45

:stupid: :stupid:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 19 mei 2014 00:51

Nog bedankt. :)

Heb ondertussen weer iets getekend. Waarvoor zou dit zijn denken jullie? Denk dat het nog best makkelijk te raden is maargoed. :mrgreen:

Afbeelding

Paar dingen moeten wel nog iets anders aangezien de frees op een aantal plaatsen geen rechte hoeken kan maken, maar dat kan degene die het gaat frezen beter aanpassen aangezien hij beter weet wat de machine wel en niet kan. ;) Morgen (of eigenlijk al vandaag :crazy:) even kijken of het allemaal goed past, heb alweer een papieren model geknipt. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 19 mei 2014 07:50

Goed bezig, maar een boksbeugel is het in ieder geval niet :lol: :lol: :lol:
Remy
400cc

Berichtdoor pmhvanes » 19 mei 2014 17:17

ik denk voor bij het stuur ,de meters dus cockpit
goed bezig
Drive it like you stole it
pmhvanes
350cc

Berichtdoor Firehuntah » 19 mei 2014 22:08

We hebben een winnaar. :mrgreen: Inderdaad geen boksbeugel maar een plaat voor de tellers en wat schakelaars. :)

Vandaag even gekeken of het allemaal goed zou passen en staat zeker niet verkeerd. Denk alleen dat ik de Striker teller toch wat hoger plaats zodat de plaat iets kan worden gebogen. Met een rechte plaat staan de tellers eigenlijk net niet schuin genoeg voor alles duidelijk te kunnen zien. Als dat tenminste makkelijk te doen is, zal toch 5 mm dik aluminium worden. En moet de alarmlichtschakelaar nog ergens erbij plaatsen. ;) Was deze even vergeten.

Afbeelding

Had ook weer even de kappen erop zitten aangezien ik weer een paar afmetingen nodig had waar de benzinetank eerst zat. Daar komen nog wat delen van de hoogspanning te zitten, wil kijken of ik daar gewoon een installatiedoos voor kan krijgen met de juiste maten. Makkelijker dan zelf weer wat maken. :mrgreen: Natuurlijk weer even een foto gemaakt van het geheel met de behuizingen erin. Begint ergens op te lijken. :D

Afbeelding

Maar klein probleempje, ben toch nog niet klaar met de behuizingen. :evil: Ofja eentje dan, die vooraan onder die carbon kap zit. Dacht dat deze behuizing wel net zou passen daar maar helaas. Als die carbon kap vast erop zit wordt de behuizing tegen de stuurstang gedrukt, niet zo handig dus. Moet deze behuizing dus iets aan gaan passen, aan een kant wat schuin laten lopen en dan moet het zeker passen. Moet wel goed te doen zijn denk ik. Alleen even kijken hoe ik dat ga doen met de klem voor de accu's en bevestiging voor de deksel. Deksel moet ik dan ook opnieuw maken en aan die ene kant buigen.

Afbeelding

Moet nu dus eerst weer dat even in orde maken voordat ik met die stalen hoekprofielen kan beginnen. Worden voor deze behuizing nu dus ook weer wat anders dan gepland.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor barry14 » 20 mei 2014 07:13

Ziet er al super uit huntah :thumbup:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
barry14
350cc

Berichtdoor egl pit-bull » 20 mei 2014 07:58

Erg goed bezig :thumbup:
egl pit-bull
250cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten