stroom probleem bashan 200s7

stroom probleem bashan 200s7

Berichtdoor 355el-camino » 20 maart 2014 20:26

mijn bashan start prima (accu maandje oud) maar als hij even gelopen heb en ik hem uit zet en als ik hem vervolgens weer wil starten dan krijgt hij de start motor niet rond het is dan net of de accu leeg is.

ik ben dus even gaan kijken naar de bedrading en op eens starte hij wel weer.

even later weer niet en later toen ik tijdens het starten mijn stuur bewoog sterte hij weer wel.

nou zat ik te denken aan een min probleem maar de min heb ik goed schoon gemaakt dus dat is het niet denk ik.

een tijd terug heb ik alle stekers in gespoten met contakt spray en vervolgens vulkaniserende tape er omheen gewikkeld, dus ik denk dat het daar ook niet in kan zitten.

me teller doet het nou trouwens ook niet meer die deed het eerder wel een beetje maar nu doen alleen de lampjes het nog (kontrole lampjes knipperlicht,kontrole lampje verlichting etc) alleen de teller en toeren doen het niet.

iemand een idee? ik heb verder niet veel verstand van stroom :(
Afbeelding
355el-camino
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: stroom probleem bashan 200s7

Berichtdoor Peter_mx3 » 20 maart 2014 20:52

Beginnen met de toevoer spanning te controleren en de massa maar wel belast dus contact aan, in eerste instantie zou dat starten de dodemansknop nog wel een kunnen zijn, het probleem van de teller klinkt in mijn oren als een slecht contact in een stekker of een massa of de zekering bijnde accu (alleen dan zou volgens mij ook de controle lampjes niet functioneren dacht ik). Wat gebeurd er trouwens als je de verlichting erbij aanzet?? Vallen er dan nog meer dingen op het dashboard uit?

Mvg peter
Peter_mx3
250cc

Berichtdoor Mapzer » 20 maart 2014 20:56

Accuklemmen goed vast?
Mapzer
banned member
banned member

Berichtdoor geetje » 20 maart 2014 21:04

Kijk maar even naar je kontakt slot.
Waarschijnlijk je kontaktslotje kapot heb ik ook gehad en zie wat over een komsten greetz
geetje
100cc

Berichtdoor 355el-camino » 20 maart 2014 21:32

ok maar als de dodemans knop het is dan doet hij het wel of niet toch? bij mij gaat de startmotor heellangzaam rond.

accu klemmen zitten goed vast.

kontakt slot zou kunnen maar daar heb ik al losse knijp stekkers op zitten omdat die originele stekker al eens probleme gaf.

ik heb er dus knijp stekers op zitten maar hoe maak ik dan een brugetje???
Afbeelding
355el-camino
300cc

Berichtdoor Peter_mx3 » 20 maart 2014 21:36

Inderdaad als de startmotor rond gaat dan is het inderdaad noet de dodemansknop knop.... Iets te snel gelezen oeps... Dan zal je toch de spanning moet met op de accu, startmotor en op de stekkers naar het dashboard maar wel belast dus tijdens het starten.
Peter_mx3
250cc

Berichtdoor Firehuntah » 20 maart 2014 21:39

Killswitch/dodemansknop is het in ieder geval niet. Deze zorgt alleen dat geen ontsteking is, startmotor zal nog steeds werken en ook je verlichting en tachometer. Als de startmotor niet goed werkt moet je het dus meer zoeken bij het startrelais, contact van de dikkere kabels, startknop, contactslot of accu. Ik zou eens beginnen om met een andere accu te proberen (van auto ofzo). Dat je tachometer ook niet goed werkt kan een slechte massa zijn ergens, of inderdaad ergens een stekkertje die geen goede verbinding maakt.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Mapzer » 21 maart 2014 00:41

Firehuntah schreef:Killswitch/dodemansknop is het in ieder geval niet. Deze zorgt alleen dat geen ontsteking is, startmotor zal nog steeds werken

Bij die van mij niet. Maar dat kan anders zijn aangesloten dan origineel. 8-)

355el-camino Op het startrelais zitten 2 dikke kabels vastgeschroefd, een gaat naar de accu en die andere gaat naar de startmotor.
Draai eerst even de massaklem van de accu los voordat je sluiting maakt en draai dan die kabel die naar de startmotor gaat los.
Sluit je massaklem weer aan,(die van de accu)
Als je nou die kabel, die naar je startmotor gaat, rechtstreeks op de + van de accu houd, gaat je startmotor draaien.
Niet schrikken als het een beetje vonkt. :lol: :lol:
Maar als dan de motor wel snel genoeg draait, weet je dat het niet aan de accu/ startmotor/ slechte massa naar het blok, ligt.
Probeer dit eerst eens, dan weten we iets meer en wat we kunnen uitsluiten.
Mapzer
banned member
banned member

Berichtdoor Firehuntah » 21 maart 2014 00:56

Ligt inderdaad eraan hoe het is aangesloten. Kan namelijk zo zijn dat de killswitch en startschakelaar in serie staan. Dan doet de startmotor niks. Maar meestal zit de killswitch apart en is deze massa geschakeld. Dan werkt de startmotor wel gewoon.

Maar je geeft een hele goede tip waar hij denk ik eerst naar moet gaan kijken voor hij iets anders doet. ;) De massa naar het blok. Dit kan zeker de boosdoener zijn van al je problemen, vooral als je blok in rubbers hangt. Je kan eventueel een extra massakabel naar het frame leggen (dit dient voor zoiets alle elektronica op je quad als de massa via frame gaat) en een nieuwe naar het blok voor de startmotor. Belangrijk is wel om dezelfde dikte te gebruiken voor naar het blok.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor 355el-camino » 21 maart 2014 09:57

Alvast bedankt voor alle tips.

Noodstop knop lijkt me stug. Want als ik rij en stop en hij valt uit dan start hij niet meer maar dan kom ik dus niet aan die knop.

Moet die knop aarde maken op het stuur? Want er zit wel tape onder.
Afbeelding
355el-camino
300cc

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking