Mad Max Off-road 250cc

De plaats om je voorsteltopic te maken.

Re: Mad Max Off-road 250cc

Berichtdoor woutert » 03 maart 2014 22:20

Gepast geweld, altijd goed zolang je maar weet dat het als het goed is het juiste effect heeft haha ;)
Ik ga het eens proberen komende dagen! Dit tezamen met het verwijderen van de 'egr' klep en ook wil ik mijn goedkope powerfiltertje die er op zat vervangen door een schuimfilter en de habibabi bougie moet ook maar plaats gaan maken voor de DR9 EIX. Daarna eens kijken of de afstelling nog aanpassingen nodig gaat hebben :)
Laatst bijgewerkt door dimpower op 03 maart 2014 22:33, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: forumregel 8 onnodig quoten!
EGL Motor Mad Max - 250cc - Off Road
woutert
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peter_mx3 » 04 maart 2014 10:39

Welkom hier en weer een offroad erbij :D , het viel mij toevallig op hoor maar jou heelgaurds zitten aan de bovenkant niet bevestigd op je frame :shh: .
Veel sleutel plezier
Peter_mx3
250cc

Berichtdoor woutert » 04 maart 2014 15:08

Jup, ik weet het! Ook nog een keer een nieuwe beugeltje voor maken, ik zag op het forum al eens iemand die het creatief had opgelost met een lange bout, een stukje pijp en een krom plaatje :)
woutert
300cc

Berichtdoor Peter_mx3 » 04 maart 2014 16:15

Hoeft niet hoor je kan gewoon een modificatieset hier voor komen kost 15,25 en is te krijgen bij egl/jla dealer PMS of bij eagle sport, toevallig heb ik gister nog zo een setje gehaald voor mijn offroad en is binnen zeer korte tijd te monteren :D
Peter_mx3
250cc

Berichtdoor woutert » 04 maart 2014 21:42

Ok! das ook nog wel een goeie ja, dat wist ik niet, bedankt voor de tip! :thumbup:

Vanavond ook nog weer ff lekker bezig geweest, EGR is er helemaal uit, carburateur los gehad en schoongemaakt, viel me op dat de standaard sproeier (98?) er nog in zat, maar heb nu 100 er in gezet aangezien ik ook het volgende ff heb aangepakt ;)
Afbeelding

Naald weer in de middelste stand en luchtschroef neutraal, morgen eens kijken hoe hij loopt!
woutert
300cc

Berichtdoor woutert » 15 apr 2014 21:04

Omdat de achterkant van de quad wel 1,5-2cm opgetild kon worden zonder dat de wielen van de grond kwamen ben ik de lagers maar is gaan vervangen van het linksysteem.

Het zijn wat SKF exemplaren geworden omdat ik het niet als repeterend klusje wil gaan doen :P

Bouten zagen er aardig uit, beetje slijtsporen maar niet echt uitgevreten:
Afbeelding

De lagers zaten aardig vast in het huis maar met wat persen met de bankscrhoef en hameren met een doppenset kwam het er uit en kon ik de nieuwe er in persen (wederom bankschroef)
Afbeelding

Handjevol oude lagers... volgens mij eigenlijk in goede staat, maarjah...
Afbeelding

Het vervangen heeft alleen helemaal niks geholpen, en ik weet 99% zeker dat de bussen de oorzaak zijn:
Afbeelding

Op de plek waar ze in contact zijn met het lager zijn ze wat afgeschuur of gecorrodeerd o.i.d. Ik denk dat het nieuwe bussen worden en dan hopen dat het weer spelingsvrij kan bewegen!

Ook gelijk een vetpomp aangeschaft.. alle nippels even wat bijgepompt.
Wat ik alleen niet snap is dat ik wel 15-20x kon pompen in het lagerhuis van de achteras en zag er nergens nog wat uitkomen.. is dat normaal of zit er een soort van 'overloop'?
woutert
300cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 apr 2014 21:16

Je laatste post hoort niet echt in je 'me and my' topic thuis.
Dat kun je in ' wat heb je vandaag aan je quad gedaan' kwijt of in andere delen van het forum.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Vorige

Keer terug naar Me and my quad