Wat heb je vandaag aan je quad gedaan? part two

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Wat heb je vandaag aan je quad gedaan? part two

Berichtdoor BredaBashan » 01 dec 2013 20:26

Ontstekingsdekselpakking vervangen.

Olie vervest. (10w40)

Omgebouwd naar draaigas, heb hiervoor nieuwe gaskabel gehaald.
Rijd overigens naar mijn mening stukken beter, bij de winkel waar ik de gaskabel haalde vonden ze het geen goed idee vanwege een whip-effect ofzo?
BredaBashan
300cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Z@@lo » 01 dec 2013 20:32

bij de winkel waar ik de gaskabel haalde vonden ze het geen goed idee vanwege een whip-effect ofzo?

als je per ongeluk een wheely of iets dergelijks maakt kan het zijn dat je verstijft waardoor je het gas alleen maar verder opentrekt. (zie de bekende youtube filmpjes met iemand die voor het eerst op een motor gaat rijden en dan gelijk de bomen in vliegt op zijn achterwiel) dat kan ook met springen of stuiteren. bij duimgas schiet je van je hendel af dus laat je altijd je gas los. (das ongeveer het verhaaltje er achter)

maar is altijd een persoonlijke keuze ;)

Vandaag werd ik verrast door een bezoekje van een wildvreemde man die een quad had gekocht....

hij had mijn quad zien staan dus nam de gok om maar even langs te rijden om een paar vragen over zijn quad te stellen. het was een oud model shineray zonder kappen (e.t. model net zoals de bashan bs200-s3). een uurtje staan te babbelen en hem een chinaquad sticker met de webside mee gegeven.

altijd leuk zulke dingen :mrgreen:
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor WILD WILLIE » 09 dec 2013 16:47

hi Forum,

weer wat dingetjes aangepast, nieuwe achterbanden Maxxis Spearz 225-40-R10, Led achterlicht, de achterreflectoren nu met ingebouwde achterlicht en rem licht Leds uit China, nieuwe knipperlichten voor, knipper Leds in de witte spiegels. in de spiegel zaten gewone lampjes, deze heb ik voor 3 felle oranje leds vervangen, nieuwe uitlaat zonder katalysator, ook heb ik 12 felle witte rijlicht Leds aan elke kant voor in de kap gebouwd en 12 fel rode LED's achter in de kap.

Omdat er meerdere quadrijders voor de monster sponsor rijden heb ik voor een andere sponsor gekozen. Ook omdat dit beter bij de kleurstelling van de quad past. De stickers komen uit Kroatieen en zijn niet echt makkelijk te krijgen maar slechts 17,- euro voor alle stickers. Ik vind het resultaat wel grappig. Een quad valt hier in de omgeving ( Boskoop- Gouda) al op, maar nu is het zeker een opvallende quad te noemen.

De nieuwe uitlaat geeft mooie plofjes bij het gas loslaten best gaaf geluid. alle zwarte gedeeltes op de quad heb ik over gespoten in wit, ook de voorbumper, gripbar het stuur en de nerf-bars wit gespoten.

ik heb wel klein probleem mijn quad, hij vreet kettingen, na ongeveer elke 200km moet ik de ketting spannen, mijn achteras is recht maar mijn achtertandwiel lijkt niet goed in het midden gecentreerd te zitten. en de ketting krijgt daar door denk ik veel te verduren. De ketting spanner gaat daardoor ook op en neer. Zijn er Shineray bezitters die dit probleem ook hebben?

voor de rest rijd de quad prima, de top ligt ongeveer op 95km/u met tandwielen 17/37. de setup is een standaard carburateur met sportluchtfilter. de egl klep (of hoe dat ding ook mag heten) zit ernog op, standaard cdi. Een NGK Irridium bougie en bijpassende NGK Bobine, banden voor Maxxis Spearz 195-50-R10 achter dus 225-40-R10. lettertjes wit gemaakt met bandenstift geeft wel leuk effect.

al reeds eerder waren de achteraslagers al vervangen door SKF lagers, pom lagers voor de achterbrug, rubbers tussen de motor ophangingen en achter ophanging voor het motorblok opnieuw gelast. nieuwe koelvin unit, nieuwe krachtige accu 14Mah, met deze accu start de quad veel beter, startmotor heeft meer kracht hierdoor. De huidige km stand is ruim 7000km en loopt nog als een zonnetje. ik rij er best veel op in het weekend. en als het redelijk weer is ook naar mijn werk 40km verderop.

kortom een Shineray 250stixe spider is best een leuke quad voor het geld en als je net als bij alle wokjes wat dingetjes aanpast. de banden uitlijnen en uitbalanceren zijn daar voor rijgenot een hele grote verbetering.

Afbeelding

Nieuwe sponsor, en nieuwe achterbanden

Afbeelding

RED BULL sticker set.

Afbeelding

nieuwe cateye knippers, en de LED dag rijlicht verlichting, en LED richting aanwijzers in de spiegels,

Afbeelding

clear Led achterlicht, reflectoren zijn inmiddels ook met achter/remlicht LED's. Ook is hier goed de breedte van de achterbanden te zien. en een mooi glimmende uitlaat.
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor DexterXL » 09 dec 2013 19:33

Ziet er lekker uit met deze kleurstelling en stickerset :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 09 dec 2013 20:01

:stupid: :stupid:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor sandhi,; » 10 dec 2013 21:16

staat wel goed die bandjes op de orginele velgen :thumbup:
SPY F1/ZX6
sandhi,;
400cc

Berichtdoor WILD WILLIE » 10 dec 2013 23:02

thx guy's

het enige probleempje van de banden is dat van de kmteller niets meer klopt hij geeeft zon 7 km te veel aan. Deze banden zijn een stuk lagerdan mijn vorige banden dat is niet zo heel erg want ik heb toch maar 2 standen op mijn draai gas: dicht en vol :mrgreen:
make love not war
WILD WILLIE
300cc

Berichtdoor DexterXL » 11 dec 2013 18:48

Vandaag zowaar ook wat met mijn quad gedaan

....weer voor een jaar geschorst :-)))
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor Z@@lo » 11 dec 2013 19:45

WILD WILLIE schreef:thx guy's

het enige probleempje van de banden is dat van de kmteller niets meer klopt hij geeeft zon 7 km te veel aan. Deze banden zijn een stuk lagerdan mijn vorige banden dat is niet zo heel erg want ik heb toch maar 2 standen op mijn draai gas: dicht en vol :mrgreen:

ik heb een verschil van 20 km op mijn teller ;) gewoon ff omrekenen
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Z@@lo
Moderator
Moderator

Berichtdoor spiderpig » 19 dec 2013 20:22

Vandaag Cannondale afgeleverd, eindelijk uit de schuur :crazy: .
Gisteren nog een andere bougie geplaatst.
Gaat altijd kapot als hij weg moet :evil: .
Net ff de plaats opgeveegd , kan er weer wat anders komen staan.

:-))) Frank.
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?