Loncin 250CC Straatpiraat

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Loncin 250CC Straatpiraat

Berichtdoor fretje-pitbull » 20 maart 2010 20:37

het spoor juist zetten
het sproeiertje moet je ook veranderen als je aleen de uitlaat doet
de banden; daarop kan ik pas volgende week op antwoorden
(kheb nieuwe besteld)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor bashanboy » 20 maart 2010 20:38

nieuwe banden nemen is een verschil van dag en nacht! en dat zal hij waarschijnlijk ook al lekker rijden ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor fretje-pitbull » 20 maart 2010 20:42

kben ook nieuwschierig ;)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor roonroon » 21 maart 2010 00:30

Ik denk dat je bij elke quad bij hoge snelheden wel gaat "zwabberen".
Het is nl. geen auto.
Je kunt er genoeg aan doen om er zeer comfortabel op te kunnen rijden, voorbeelden te over hier op het forum.
En als het er niet staat omschreven.... vragen!!!!

Suc6 met je aanschaf.

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Chucky » 21 maart 2010 13:08

4 wieltjes schreef:Merk maakt niets uit.
Het blijft een chinees en waarschijnlijk worden ze allemaal door dezelfde chinees in elkaar gezet. :D
Banshan of shineray zegt ook niet alles alles en misschien is het een hele goede quad.
Ik heb ook geen bashan of shineray maar ben meer dan tevreden met mijn quad.
Okee er trilt wel eens een boutje los,maar dat hebben alle chineesjes,geen 1 uitgezonderd.

Wat wel belangrijk voor jezelf en je portomonee is ,of je de quad gelijk mee kan nemen.
Niets zo irritant als je betaald heb en je moet maanden gaan wachten op je quad ivm de gekste redenen.

* Repsz,vraag gewoon of men ze op voorraad heeft en anders lekker links laten liggen.
* Gaan kijken en een lange proefrit maken op een zelfde model en......direkt meenemen als het iets is.
Verkijk je niet op het keuren/registreren want dat kost rond de 150 eu en steld niets voor als je maar een eec verklaring bij de quad geleverd krijgt.

Omtrend de verschillende blok types:
Kijk eens goed online naar de verschillende motortypes en kom er achter dat sommige gewoon een zelfde motor zijn met een ander plaatje erop.
Al met al blijven het toch een soort van naaimachine motortjes op wielen.
Maar daar is in vergelijking met de yamaha's enz ook de prijs dan wel naar.

Helemaal mee eens!
SHINERAY XY250STIXE Spyder
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor Chucky » 21 maart 2010 13:22

Allereerst welkom op't forum en succes met de aankoop.
Zelf heb ik een shineray Spider en ben echt helemaal weg van deze quad. Hij heeft strakke looks, mooie velgen en mooi uitlaatje met zwaar geluid. Voor mij gewoon een van de mooiere quads.
Hij rijd (met originele banden) enkel (op't oog) de sporing juist gezet echt heerlijk! Ik denk dat je geen slechte koop zult doen en al helemaal niet als je hem nieuw koopt.
Eergisteren was't heerlijk weer en had een dagje vrij genomen om nog eens lekker rond te vlammen en het was echt super!

Misschien als ik jou was dan was ik toch voor dat model gegaan waar je gevoel als eerst opaf is gegaan. Qua looks ook een dikke quad, en zoals hierboven vermeld staan ook een Chinees, het zou mij dan ook niets verbazen als ze uit de zelfde fabriek komen. Maar vermoedelijk worden ze in krat geleverd aan jouw dealer welke hem 'af'monteren. Dit wil zeggen zorgen voor de sporing, de schroeven vast zetten en zorgen dat alles netjes afgemonteerd is.

Dus ik denk dat het grotendeels ook van jou dealer afhangt wat je ervoor terug krijgt en of je 'meteen' er plezier van kunt beleven en het dus niet tegen kan gaan vallen.
Ook is een proefrit van heel groot belang dus!
En hiermee spreek ik uit ervaring, heb bijvoorbeeld voor mijn Shineray een Bashan gehad. Deze was zo slecht afgemonteerd dat zelfs borgpennen denkelijk niet van belang waren voor de gene welke hem inelkaar gezet had en of de banden nu wel of niet goed vast zaten leken voor diegene ook niet van belang.
Ik heb die Bashan ook gekocht voor een aardige cent en vol verwachting reed ik naar huis toe, tenminste dat was de bedoeling. Maar naar 200meter heb ik het levensgevaarlijk apperaat maar aan de kant gezet en ervoor gezorgd dat hij thuis kwam, naar enkele aanpassingen ook een leuke quad. Terwijl ik op't forum ook zie dat het anders kan, hier hebben enkele mensen een Bashan nieuw aangeschaft welke direct al heel fijn zijn. Kortom de afmontage van je dealer speelt ook een 'grote'rol.

Succes met de aankoop en zien de foto's wel voorbij komen! Welke kleur Shineray ga je eigenlijk voor? :clap:

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor repsz » 21 maart 2010 14:08

Chucky schreef:Succes met de aankoop en zien de foto's wel voorbij komen! Welke kleur Shineray ga je eigenlijk voor? :clap:

Thnx!
Wil eigenlijk de shineray halen met blauw/witte kleurstelling.
Volgens mij heeft iemand hier op het forum ook hetzelfde idee, vraag me alleen af of deze kleurstelling in NL te krijgen is.
Wil eigenlijk de Quad bij ALG gaan halen, lees veel positieve dingen over dit bedrijf. Mocht deze kleurstelling er niet zijn, dan maar even kijken wat ze daar hebben staan.
Ben mezelf trouwens al helemaal gek aan het maken door al die youtube-filmpjes te bekijken.
Heb er zin
In afwachting van de Shineray 250 Stixe
repsz
50cc

Berichtdoor repsz » 21 maart 2010 14:11

En wat dat model betreft die ik als eerst op het oog had, vind hem eigenlijk net ietsje t
repsz
50cc

Berichtdoor Chucky » 21 maart 2010 14:23

repsz schreef:
Chucky schreef:Succes met de aankoop en zien de foto's wel voorbij komen! Welke kleur Shineray ga je eigenlijk voor? :clap:

Thnx!
Wil eigenlijk de shineray halen met blauw/witte kleurstelling.
Volgens mij heeft iemand hier op het forum ook hetzelfde idee, vraag me alleen af of deze kleurstelling in NL te krijgen is.
Wil eigenlijk de Quad bij ALG gaan halen, lees veel positieve dingen over dit bedrijf. Mocht deze kleurstelling er niet zijn, dan maar even kijken wat ze daar hebben staan.
Ben mezelf trouwens al helemaal gek aan het maken door al die youtube-filmpjes te bekijken.
Heb er zin

Chucky
500cc
500cc

Berichtdoor repsz » 21 maart 2010 14:29

lol, als het die van je forumplaatje is dan is dat 'm ook.
Toeval bestaat niet toch :lol:
Echt mooi 8-)
repsz
50cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?