JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor Firehuntah » 09 sep 2013 21:15

@Remy
Snap ik. ;) Komt goed hoor, is een belangrijk moment dus komt zeker op film te staan. Heb zoiezo iets leuks gekocht ervoor, alleen even afwachten of het goed werkt.

@Dimy
Nou ja zeg, jij blijft die primeur maar opeisen. :mrgreen: We zullen het zien. ;)

@Peanut
Had ik ook al aan gedacht maar dat is wisselspanning helaas. :mrgreen: Anders had ik het zeker eens geprobeerd. :lol: Deze controller kan tot 340V, maar dan wel gelijkspanning.

Vandaag ook nog maar even de nerfbar gemonteerd. Ook al zal het niet zo snel gaan, vind het toch wel wat veiliger dan alleen die voetsteunen. En zadel ook maar erop gezet. Moest alleen ook de achterkap erop zetten anders zakt het zadel te veel door. Weet niet hoe stevig dat spul is. ;)
Ook alvast een plankje erop geschroefd waar de accu's op kunnen staan, denk alleen niet dat daar 2 auto accu's op passen. Maarja maak wel wat voor die andere nog dan, toch genoeg hout liggen hier. :think:
Lijkt in ieder geval weer een beetje op een echte quad. :mrgreen:

Afbeelding

Ohja en even de wielbouten aangedraaid, deze zaten nog vrij los. :lol: Zou het maar vergeten, had nog leuk filmpje kunnen worden. :mrgreen: Denk in ieder geval dat alles erop zit nu wat erop moet zitten. Kabels kan ik pas als de controller op het frame zit.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Firehuntah » 11 sep 2013 21:33

De bouten zijn er, nu de steunen zelf nog. :think:

Afbeelding

Jammer dat ze bij RVS Paleis geen fijn metrisch hebben, heb deze apart bij een ander bedrijf moeten bestellen. Zitten toch een paar bouten op de JLA die fijn metrisch zijn. Zoiezo een heel stuk duurder. :evil:

De steunen zouden vandaag klaar zijn maar is schijnbaar niet gelukt, hopelijk morgen dan maar of in ieder geval voor het weekend. ;)

Ondertussen toch al beetje met de bekabeling begonnen. Heb toch nog niet veel nodig eigenlijk voor te testen. Alleen maar +12V, massa voor de controller, meter en remschakelaars. En dan nog die potentiometer en RPM sensor maar die kabels heb ik al, hoef ik alleen maar op controller aan te sluiten. ;) Denk dat zoiezo het hele 12V systeem wel gaat meevallen, wil alleen wel ervoor zorgen dat ik echt voor alles een verschillende kleur kabel heb zodat ik alles makkelijk terug kan vinden in m'n schema. Maarja dat komt pas op het einde van het project dus duurt nog wel even. :)
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Peanut » 12 sep 2013 11:49

Inderdaad. De kabels moet je meteen kunnen vinden in geval van nood.
Beter dat je dat dan ook in het begin doet. Eenmaal uitstellen....
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 12 sep 2013 23:28

Wat een avond.. :mrgreen: Denk zo'n 4 uur lang tot net kwart voor 12 aan een stuk door bezig geweest aan de quad. ;)

Erg goed nieuws vandaag, de steunen voor de controller en het plaatje voor de RPM sensor zijn klaar en heb ze ondertussen ook al erop zitten. Maar moet wel 2 bevestigingspunten een stukje afslijpen want de steunen staan scheef naar binnen gericht. Maar dat is zo gedaan, doe ik morgen dus wel even. :) Kon net geen lawaai meer gaan maken hier. :lol:

Maargoed, waar beginnen we weer.. :mrgreen:

Allereerst heb ik de achterbrug weer eruit gehaald om alle nieuwe RVS bouten te kunnen plaatsen op de motorsteun, en het nieuwe plaatje voor de RPM sensor.

Afbeelding

Verschil tussen mijn knutselwerkje en het nieuwe plaatje voor de RPM sensor. :roll: Ieder z'n vak zal ik maar zeggen. :lol:

Afbeelding

Hier alle RVS bouten in de motorplaat en het plaatje voor de RPM sensor gemonteerd.

Afbeelding

Hier de motor weer terug op de achterbrug, ook met de nieuwe RVS bouten. Ziet er meteen een stuk netter uit dan met die zwarte stalen bouten die al aan het roesten waren. :crazy:

Afbeelding

Ook de binnenste bouten op de adapter voor het achtertandwiel zijn nu RVS. Had hier fijn metrisch voor nodig. Staat volgens mij wel erg veel spanning op die bouten nu, weet niet of dit echt kwaad kan. Schijnbaar toch net iets dikkere bouten dan die chinese ofzo. Moest ze echt met veel kracht erin draaien tot de adapter vast zat.

Afbeelding

En dan nu.. de steunen voor de controller. :mrgreen: Echt ik zal het blijven zeggen, top bedrijf wat dit gemaakt heeft. Is echt netjes geworden. ;) Zoiezo zijn deze veel mooier geworden dan hoe ik de steunen eerst wou hebben. En dit is zeker stevig genoeg, kan volgens mij nog wel 10x zoveel gewicht dragen. ;)

Afbeelding

Hier zie je het gemonteerd op de quad met de controller er al op. :)

Afbeelding

Afbeelding

Maar zit nog allemaal los, moet dus eerst nog even die voorste 2 bevestigingspunten wat afslijpen zodat de steunen recht komen te zitten. Komt anders te veel spanning op die steunen of het frame te staan als ik het nu zo vast zou draaien. Maar komt goed, morgen weer een dag. ;)

Hier weer even het totaalplaatje. Achterkant van de quad is aardig vol nu. :mrgreen:

Afbeelding

Heb de ketting ook alvast even gesmeerd. En achterbrug lagers zat ook niet veel vet op dus ook maar wat op gedaan. Wel piept er nog iets bij de achteras als ik de wielen doe draaien, denk de lagers. Maarja die gaan zoiezo al vervangen worden door SKF dus ik zal het maar zo laten voorlopig.

Dit weekend zal ik zoiezo de eerste keer gaan testen. Ik hou jullie op de hoogte. :D
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Remy » 13 sep 2013 00:05

Die steunen voor de controller :o :o :o

Het begint nu echt vorm te krijgen.
Remy
400cc

Berichtdoor Peanut » 13 sep 2013 06:06

Mooi man!
Kwijl!
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 13 sep 2013 06:38

:thumbup: :thumbup: ik blijf het zeggen,die chinees zal echt geen chinees meer zijn. :lol: :lol: :lol:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor BBQBarman » 13 sep 2013 07:29

Lekker bezig
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bashanboy » 13 sep 2013 19:39

badass steun!!
de bedoeling was een heli platform had ik begrepen aan de dikte te zien? ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Firehuntah » 13 sep 2013 23:02

Ja leek me wel handig zo achterop. Als de accu's leeg zijn kan ik met helicopter weer terug thuis komen. :lol:

Nee ik had die plaat nog liggen hier van toen met die motorplaat. Dusja heb het maar gewoon 25mm gelaten. Weet ik tenminste zeker dat het stevig genoeg is. :mrgreen: En het ziet er cool uit natuurlijk. ;)

Begint nu inderdaad echt vorm te krijgen allemaal. De moeilijkste dingen zijn nu ook klaar (denk ik). Maarja ben met de rest ook nog wel even bezig.

Vandaag wou ik dus die 2 bevestingspunten wat afslijpen zodat de steunen recht zouden komen. Maar kwam erachter dat dit aan een kant niet ging aangezien dit punt daar al gelijk met het frame zat. Heb het dus anders opgelost, gewoon op de 2 andere punten een ring ertussen en het zit nu ook perfect recht.

Afbeelding

Afbeelding

Nog even een foto nu alles echt vast erop zit. Komt dus wel nog een behuizing over de controller. Voor de RDW keuring die lelijke, daarna iets met acrylaat ofzo. Kan het naderhand met de lithium accu's niet zo open laten in ieder geval, levensgevaarlijk als je per ongeluk die 2 aansluitpunten aanraakt waar de accu's op zitten.

Afbeelding

Vandaag vooral met de bekabeling bezig geweest voor te kunnen testen. Bijna alles uit de oude kabelboom geknipt en toch ook al beetje netjes gemaakt met zo'n stukje spiraalslang. Anders blijven die kabels overal wat achter hangen. Moet ik niet hebben, vooral bij de ketting niet. ;)

Afbeelding

En er is nog iets anders gebeurd vandaag maar dat bewaar ik nog even tot morgen. :mrgreen:
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten