JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Voor de hardcore pimpers en verbouwers van de quads.

Re: JLA Loncin - 250cc 11kW naar 0cc ~29kW - Elektrische ombouw

Berichtdoor barry14 » 24 aug 2013 19:15

Top man :thumbup: , ziet er heel erg goed uit, petje af om van een idee ook echt dat te maken wat je echt in gedachten had.
Ik ben er van overtuigd dat de rest van het project er net zo strak uit komt te zien, als wat jij nu al hebt laten zien.
Ik ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat :thumbup:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
barry14
350cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor Peanut » 25 aug 2013 16:01

Tja, wat anders kan er hier gezegd worden dan...alweer...goed gedaan jochie :thumbup:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Peanut
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 25 aug 2013 20:28

Bedankt weer. :mrgreen: En bedankt Dimy voor de lintjes, kan met de behuizingen nu ook weer verder. ;)

Na vandaag de meeting in Chaam heb ik alleen nog maar meer zin gekregen om de quad zo snel mogelijk rijdend te krijgen. :mrgreen: Maargoed we zullen het zien. Dit weekend niet zo veel tijd gehad ervoor dus morgen nog even meten voor die steunen en dan hopelijk meteen ook deze of volgende week nog laten maken.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 28 aug 2013 21:25

Vandaag die aluminium plaat afgegeven, hier zullen heel misschien volgende week nog de steunen voor de controller uit worden gefreesd. Ze hebben het druk daar dus kan even duren. Ik laat ook maar een nieuw plaatje voor de RPM sensor maken zodat deze wat lager komt te zitten. Die wat ik zelf had gemaakt zat toch niet helemaal netjes tegen de motorplaat op. :roll:

Dus.. wordt vervolgd. Zal spannend gaan worden als dit klaar is. ;)

Ook nog wat anders besteld, maar dat zien jullie binnenkort wel.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 31 aug 2013 16:00

Nou het lassen van die behuizingen gaat echt niks meer worden. Vandaag die kleinste behuizing weer geprobeerd te lassen maar is toch weer een beetje krom getrokken. Net genoeg dat de accu's er niet meer in passen natuurlijk. Dus dat ga ik gewoon niet nog eens proberen.

Wil nu gaan kijken of ik gewoon met epoxy die groeven kan opvullen. Dit zou ook stevig genoeg moeten zijn (waarschijnlijk nog wel steviger dan hoe ik doe lassen :crazy:). Maar wat voor epoxy kan ik het beste pakken, iemand een idee? Moet dus goed hechten op ABS plastic, zelfde materiaal als de kappen op onze wokjes. Heb al van Loctite iets gevonden, loctite epoxy plastic bonder of instant mix. Maar kan nergens een winkel/webshop vinden die ze verkoopt hier. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 31 aug 2013 21:37

op onderstaande link/shop vindt je zeker wat je nodig hebt.ik heb er ook al epoxyhars en^plamuur gekocht.zeer goede bevinding ermee en beresterk.hecht op alles.

https://polyestershoppen.nl/Epoxy-c-103.html
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 31 aug 2013 22:13

Ben eigenlijk op zoek naar iets waarbij ik zelf niet hoef te kijken naar de verhouding voor te mengen, dus gewoon beiden in een spuit ofzo. Kan dat tenminste niet mis gaan. :mrgreen: Vind het ook vrij prijzig eigenlijk op die site. :think: Maarja er zit ook wel meer in.

Heb wel dit nog gevonden van Bison.
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647 ... nformation

Is geen epoxyhars maar epoxylijm. Werkt ook vullend dus dat is wel goed voor in die groeven. Wel maar 25ml dus moet hier een aantal van kopen dan. Maar kan ik wel meteen morgen al halen hier bij de Gamma. Of kan ik toch beter wat anders pakken. :think:
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 31 aug 2013 22:20

die bison zal ook wel goed werken maar zal ook al wat kosten met zulke kleine busjes.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Firehuntah » 31 aug 2013 22:32

Klopt is inderdaad ook niet het goedkoopste, maar kan dan wel pakken wat ik nodig heb. ;) Denk dat ik met die grote verpakkingen anders te veel heb.

En hoef dan zelf niet te kijken wat ik moet mengen. :mrgreen: Vind dat altijd irritant met zo'n 2 componenten dingen. :roll:

Maarja morgen ook eerst maar weer kijken wat ik met die kleine behuizing ga doen. Denk maar weer helemaal uit elkaar trekken, platen recht proberen te buigen en weer in elkaar zetten met soldeerpistool. Ben op het moment niet echt blij meer met het plastic, toch lastiger dan gedacht allemaal. Maarja als het met die epoxylijm goed gaat en stevig is dan is het ook wel zo klaar. Niet veel afwerking nodig dan.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor Firehuntah » 06 sep 2013 23:30

Ben ondertussen weer wat verder. ;)

Afgelopen dagen met die epoxylijm bezig geweest. Werkt best goed. Is erg stevig en vult ook redelijk. Alleen niet overal helaas aangezien de groeven best diep zijn op sommige plaatsen. Maar dat kan misschien met wat plamuur netjes afgewerkt worden voordat het wordt gespoten. Het is in ieder geval al stevig genoeg nu. Maar wat stinkt dat spul zeg, gelukkig heb ik toen zo'n gasmasker gekocht. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Dan vandaag geprobeerd de accu's weer in alle behuizingen te zetten. Dimy, helaas zijn je lintjes toch net wat te dik (0,9mm). Maar kreeg hier vandaag toevallig een pakketje en daar zaten wat smallere lintjes op (0,65mm). :mrgreen: Waren 2 lintjes met precies de juiste lengte voor 4 stukken uit te halen.

Afbeelding

In de grootste en de kleinste behuizing lukte het perfect zonder iets te hoeven aanpassen. Bij die grotere waar er 6 in passen heb ik bovenaan bij de accu's een stukje eruit gevijld. Die plastic behuizing is toch dik genoeg en dat bovenste gedeelte steekt nogal uit op ze allemaal. Natuurlijk wel eerst even alles afgeplakt. Per ongeluk kortsluiting maken met de vijl lijkt me echt geen pretje. :lol: Maar lukte goed, en lintje past in die behuizing nu ook goed, accu is met beetje kracht nog goed eruit te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar dan die behuizing met die hoek erin. Ben hier vanaf het begin al mee aan het klooien geweest en natuurlijk zat het nu ook weer tegen. Zonder lintjes past het allemaal maar net. Was niet genoeg plaats voor dus ook weer heel wat weg gevijld aan de bovenkant van de accu's zodat er meer ruimte is. Maar helaas zit het probleem hier niet bovenaan maar beneden in de behuizing. Hier is gewoon totaal geen plaats meer voor een lintje en kan daar ook niks weg gaan vijlen op de accu's. Dus wat ik hier nu weer mee moet.. geen idee. Heb ze voorlopig even zonder lintje erin zitten. Kan ze nog wel eruit krijgen door de behuizing op de kop te houden maar dit werkt natuurlijk niet als het eenmaal op de quad zit gemonteerd.

Afbeelding

Iemand ideeën misschien? Moet dus onderaan aan de binnenkant ergens 1,3mm bij komen op de een of andere manier. :think: Geen zin om weer die hele behuizing uit elkaar te trekken en de platen verder naar buiten te zetten. Of een nog smaller lintje zien te vinden maar dan heb ik toch echt iets van 0,1 of 0,2 mm nodig wat toch stevig genoeg is.

Voor de rest vandaag ook even de 'gas'kabel op de potentiometer gemonteerd. Is maar even een tijdelijke oplossing. Ik ga hier nog wat beters voor maken, en steviger natuurlijk (en niet van hout ;)). Wou alleen even kijken wat nou de beste manier is om die kabel te bevestigen. Heb nu gewoon een boutje erdoorheen die ik voor een deel door midden heb gezaagd. En daar dan weer een moertje op. De kabel kan nergens naartoe zo en het werkt perfect. Alleen het plaatje voor de kabel te kunnen stellen buigt nogal mee maar is voorlopig even geen probleem. Komt dus wel wat stevigers voor. ;) Maar het principe is goed en zo zal het denk ik dus ongeveer gaan worden. Dit zal dan ook nog in een behuizing worden geplaatst zodat er geen vocht of vuil bij kan komen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het maar even wachten op die steunen voor de controller, als het goed is zullen deze woensdag klaar zijn en zal ik de controller ook eindelijk op het frame kunnen bevestigen.

Verveelde me ondertussen ook nog een beetje dus heb de controller helemaal nagetekend in Sketchup. :mrgreen: Best goed gelukt vind ik. :) Krijg het alleen niet zo glimmend dus is beetje erg grijs. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het dus weer voor vandaag. :)
Firehuntah
500cc
500cc

VorigeVolgende

Keer terug naar projecten