bashan bs250S-11b start niet

Re: bashan bs250S-11b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 21:49

Op je startrelais hoort zoiezo geen rode draad te zitten, dus dat is al fout. Dan zou je startmotor altijd blijven draaien tot je accu binnen een paar minuten leeg is.

Wat ik nu denk (schiet me ineens te binnen) is dat je per ongeluk met het nieuwe startrelais plaatsen de rode kabel met zekering op je startrelais hebt geplaatst. Zoiezo omdat je zei dat je daar een zekering had zitten. Deze kabel met zekering moet dus op de pluspool van je accu komen en dan is je probleem waarschijnlijk opgelost. Dan alleen nog even de kabel zoeken die van je startknop af komt en deze op je startrelais zetten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Firehuntah
500cc
500cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 21:58

denk niet dat dit kan ? de kabel die op mijn startrelais zit is echt een fiche ( met 4 contacten waar er maar 3 doorgeven en dan die zekering .
De kabel die op mijn pluspool zit is gewoon zo een ring die rond de bout gaat.

Kijk dit is zo'n startrelais als mijn

en die fiche moest ik gewoon verplaatsen en op de nieuwe startrelais zetten.
sanderG
100cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 22:00

dit is de relais ..
sanderG
100cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 22:04

krijg hem er niet opgezet.

Als je naar [url]http://www.alg-moto.nl/[url] gaat en verder klikt bij onderdelen bij onderdelen van bashan BS250S - 11B en bij electisch en dan voor ontsteking kiest zie je hem helemaal vanonder.

Daar zit dan op de schakel draden ( 2 ) 1 van pluspool en de andere van startmotor .

en dan de stuurdraden ( met de fiche bevestigt ) 3 stuks . 1 daarvan is de rode van contactslot normaal.
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 22:21

Heb even de kabelboom van jouw quad opgezocht.

Kan het op de foto niet echt goed zien maar als het goed is zit bij het pijltje daar de zekering en daar loopt dan ook die dunnere rode kabel die naar je contactslot (en spanningsregelaar) hoort te gaan.

Afbeelding

Startrelais heb ik ook bekeken, is zelfde als bij de JLA en zit dus geen rode draad op voor het relais aan te sturen, alleen roze en geel/rood. Natuurlijk zit wel die dikkere rode kabel (als je die bedoelde) erop want die is speciaal voor de startmotor.

Ik blijf erbij dat je waarschijnlijk de verkeerde dikke rode kabel (of verkeerde kant, is gewoon 1 kabel) op het startrelais hebt gezet en die andere op de accu. Die wat je dus boven die wat ik heb aangegeven kunt zien. Even omwisselen en alles hoort het weer te doen. Tenzij de zekering kapot is gegaan, dan moet deze ook vervangen worden.

Werkt het dan nog niet, dan zit waarschijnlijk ook je massa niet goed, maar hier had je al een extra kabel voor gelegd toch?
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 22:45

jep dat had ik al bijgelegd.

maar hoe moet ik dan die kabel verandern? dat is een fiche ( zon contactdoosje eig. )
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 22:52

Dat stekkertje (fiche, noemen ze dat zo in Belgie? :think:) hoef je niks aan te veranderen hoor, als roze daar op roze zit en geel/rood op geel/rood dan is het goed.

Het gaat zich nu even om die dikke rode kabel die met moertjes op die grotere contactpunten van je startrelais zitten. Hier heb jij nu waarschijnlijk de kant waar de zekering zit bevestigd. Deze hoort dus op de pluspool van je accu te komen en eventueel de zekering vervangen als deze kapot is (staat normaal erop wat voor zekering het is). De andere kant van die dikke rode kabel moet dus op het startrelais komen.

Dat dus eerst even doen, weer proberen en dan zien we wel verder als het nog niet werkt.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 05 sep 2013 23:12

er zit al een dikke rode kabel van de + pool naar de startrelais grote moer.

en van de andere moer zit een dikke kabel recht naar de startmotor.

Ben een beetje verward omdat ik nergens een kabel met zekering ofzoiets zie .
sanderG
100cc

Berichtdoor Firehuntah » 05 sep 2013 23:35

Je zei toch dat je een zekering bij je startrelais had zitten? Dat is dan waarschijnlijk die dikke rode kabel en heb je dus verkeerd om zitten. De kant waar de zekering zit moet op de pluspool van je accu.

Maar zoals gezegd maak eens een foto. Maakt het wat duidelijker om te zien wat er eventueel fout zit.
Firehuntah
500cc
500cc

Berichtdoor sanderG » 08 sep 2013 19:39

oké effe update van de situatie :

Dit ga je niet geloven maar de killswitch ( wist niet dat ik deze had ) stond op. waardoor er dus natuurlijk geen vonk kon komen.
Deze af gezet en daarna starte hij meteen ( niet met sleutel en startknop want krijg nog steeds niets op scherm ) maar gewoon door de 2 kabels kort door te verbinden ( van + pool en startmotor ).

Nu krijg ik nog steeds niets op mijn scherm ( 1 keer toen ik motor opzette kreeg ik wel iets op het scherm toen de motor 1 maal ronddraaide. )

foto's van startrelais en waar die zekering zit zet ik er nu op se.
sanderG
100cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking