van alles en nog wat

van alles en nog wat

Berichtdoor joostt » 15 maart 2010 18:22

hallo
met mij quad is van alles mis

1. start motor blijft draaien als ik rij

2. de stroom kaben naar de + smelt steeds weg

3.er tikt iets in de motor

4. als ik rijd en ik ziet een beetje fas en geef gas den slaat hij in eens uit
wil ik heb eer starten kijk het wel of hij olie drinkt alemaal wite rook en dat 5 min lang

dat was het wel zo'n beetje
wie heeft er tips voor mij ??
(dat dan geoon 1of2of3of4 voor wat je zegt dan weet ik wel genoeg )
gr joost
joostt
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 14 maart 2010 18:41
Woonplaats: bij drachten(friesland)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor roonroon » 15 maart 2010 20:19

joostt schreef:hallo
met mij quad is van alles mis

1. start motor blijft draaien als ik rij

2. de stroom kaben naar de + smelt steeds weg

3.er tikt iets in de motor

4. als ik rijd en ik ziet een beetje fas en geef gas den slaat hij in eens uit
wil ik heb eer starten kijk het wel of hij olie drinkt alemaal wite rook en dat 5 min lang

dat was het wel zo'n beetje
wie heeft er tips voor mij ??
(dat dan geoon 1of2of3of4 voor wat je zegt dan weet ik wel genoeg )
gr joost


1: relais kapot of pignonwiel blijft hangen (is dat tandwieltje wat je starterkrans ronddraait....

2: teveel weerstand, dikkere kabel zou helpen.....

3: speling in de lagers......lager kapot??

4: Zuigerveren versleten, carterontluchting verstopt......

Ron :-)))
Laatst bijgewerkt door roonroon op 15 maart 2010 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 maart 2010 20:30

Hallo Joost,
1 en 3 kunnen met elkaar te maken hebben.
Het kan ook zijn dat er een lager speling heeft of een tandwiel die kaduuk is.
Eigenlijk kan de tik in je motor van alles zijn.
Maak eens een foto van de stroomkabel zodat men kan zien wat voor diameter enz.
4. Volgens mij duid witte rook op water en niet olie verbranding.(kan zijn dat ik het verkeerd heb)
Ik heb begrepen dat het een zelfbouw is,dus vergelijkbare probleemoplossingen zullen er niet zijn.
Verder zag ik ergens op het forum dat je een aantal dingen wilt veranderen.
Het lijkt me beter dat je je quad eerst in een tehcnisch betrouwbare staat breng voordat je andere carburateur,banden enz eronder monteerd.
Als je motor in de soep draait dan is het leuk ,nieuwe banden en een andere carb,alleen dan rij je dus niet.

Ik weet niet of het een oorzaak heeft(kan altijd natuurlijk),maar lees je eigen tekst en kontroleer wat je schrijft.
"als ik rijd en ik ziet een beetje fas" kan ik niet echt iets van maken.

Verder veel plezier hier op het forum.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 maart 2010 20:31

Je was sneller met reply ,Ron :D
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor bashanboy » 15 maart 2010 21:06

witte rook is koelvloeistof, kijk is of je koppakking niet kapot is, dat kan ook verklaren waarom hij stil valt met wat gas ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor roonroon » 15 maart 2010 21:08

4 wieltjes schreef:Je was sneller met reply ,Ron :D


Ben net thuis en zag dit toevallig. :mrgreen:
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor joostt » 15 maart 2010 21:58

oke ik heb alles ge lezen
bashanboy schreef:witte rook is koelvloeistof,

heb ik niet :D lucht koeling

maar julie hebben gelijk
het getik kan ook de zuiger lager zijn
kort om een keer onderhoud pleegen is wel nodig :think:
nou ja ik weet genoeg
gr joost
joostt
100cc
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 14 maart 2010 18:41
Woonplaats: bij drachten(friesland)

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor bashanboy » 15 maart 2010 22:21

witte/blauwe rook kon ook olie zijn volgens mij :roll:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: van alles en nog wat

Berichtdoor roonroon » 15 maart 2010 23:22

bashanboy schreef:witte/blauwe rook kon ook olie zijn volgens mij :roll:


Weet het wel zeker, dan zijn de zuigerveren waarschijnlijk naar z'n grootje.
Is eventueel te merken aan te weinig compressie.

Bij een koude motor is alles niet opgewarmt en dus niet uitgezet.
Hierdoor wordt er olie vanuit het carter in de cillinder "getrokken" die verbrand met de benzine.
Hierdoor krijg je dus blauw/ witte rook
Worden zuiger en cillinder warm dan zullen deze zich goed afsluiten (wand/ zuiger) en de veren hun werk goed doen waardoor er geen olie meer tussen de wand en zuiger komt.
Dit duurt dus even.

Groeten Ron :-)))
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam


Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten